Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Musical awards (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1692315)

Balance 21-05-2008 19:50

Musical awards

Wie moet er volgens jou winnen?

Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een Grote Musical
Anita Davis - Bubbling Brown Sugar
Brigitte Heitzer - Evita
Miranda van Kralingen - Kuifje: De Zonnetempel
Mariska van Kolck - Ciske de Rat
Kim-Lian van der Meij - Fame

Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een Kleine Musical
Mieke Dijkstra - De Fabeltjeskrant
Ruth Jacott - Billie Holiday
Ellen Pieters - Verplichte Figuren
Danielle Veneman - Shhh....It Happens!

Beste Mannelijke Hoofdrol in een Grote Musical
Stanley Burleson - Evita
Wim van den Driessche - Les Misérables
Bill van Dijk - Pinokkio
René van Kooten - Les Misérables
Danny de Munk - Ciske de Rat

Beste Mannelijke Hoofdrol in een Kleine Musical
Arjan Ederveen - The Fantasticks
Alex Klaasen - Verplichte Figuren
Frank Lammers - Route 66
Karel Simons - De Brief Voor De Koning

Beste Vrouwelijke Bijrol in een Grote Musical
Marjolein Algera - Les Misérables
Talita Angwarmasse - Fame
Doris Baaten - Fame
Marjolijn Touw - Ciske de Rat

Beste Vrouwelijke Bijrol in een Kleine Musical
Samora Bergtop - Billie Holiday
Martine de Jager - Verplichte Figuren
Rick Nicolet - Route 66

Beste Mannelijke Bijrol in een Grote Musical
Hajo Bruins - Ciske de Rat
René van Kooten - Into The Woods
Jamai Looman - Les Misérables
William Spaaij - Fame

Beste Mannelijke Bijrol in een Kleine Musical
Arie Cupé - De Fabeltjeskrant
Peter van Rooijen - Verplichte Figuren
Martin Stritzko - De Fabeltjeskrant

Aanstormend Talent
Freek Bartels - Into The Woods / Les Misérables
Jette Carolijn van den Berg - Dirty Dancing
Anne Deliën - Pinokkio
Jeroen Robben - The Fantasticks

Beste Regie
Peter de Baan - Billie Holiday
Koen van Dijk - Into The Woods
Paul Eenens - Ciske de Rat
Jasper Verheugd - Pinokkio

Beste Choreografie / Musical Staging
Stanley Burleson - Ciske de Rat
Kate Champion - Dirty Dancing
Petra Hanskens - Pinokkio
Rich Ascroft & Nathalie Robitzky - Bubbling Brown Sugar

Beste Decorontwerp
Piet De Koninck - Pinokkio
Eric van der Palen - Evita
Theo Terra - De Brief Voor De Koning
Misjel Vermeiren, Carla Janssen-Höfelt, Arjen Klerkx en Coen Bouman - Ciske de Rat

Beste Kostuum / Pruiken / Make Up
Cocky van Huijkelom - Evita
Joëlle Meerbergen - Pinokkio
Yan Tax - Ciske de Rat

Beste Lichtontwerp
David Hersey, Richard Pacholski - Les Misérables
Mike den Ottolander - De Matroos In De Doos
Uri Rapaport - Ciske de Rat

Beste Geluidsontwerp
Bobby Aitken - Dirty Dancing
Jeroen ten Brinke - Evita
Jørgen Verhaeren - Fame

Beste Script
Alain Boublil, Jean- Marc Natel - Les Misérables
André Breedland - Ciske de Rat
Pieter van de Waterbeemd - Billie Holiday

Beste Liedteksten
André Breedland - Ciske de Rat
Jurrian van Dongen - Verplichte Figuren
Seth Gaaikema - Kuifje: De Zonnetempel

Beste Compositie / Arrangementen
Marco Braam - Into The Woods
Dirk Brossé - Kuifje: De Zonnetempel
Henny Vrienten - Ciske de Rat

Beste Vertaling / Bewerking
André Breedland, Maurice Wijnen - Ciske de Rat
Daniël Cohen - Evita
Koen van Dijk - Into The Woods

MadameMinke 21-05-2008 19:57

Hé, ik ken er twee persoonlijk uit die lijst:
Anne Deliën en Freek Bartels.
Zou het dus wel leuk vinden als die winnen. :)
Dat Freek de nieuwe Joseph wordt! Ben benieuwd of hij auditie gaat doen. (Joseph is de enige musical waar ik - compleet uit vrije wil - naartoe ga volgend jaar).
Oh, Jeroen Robben ken ik trouwens ook.

Balance 21-05-2008 21:39

Citaat:

MadameMinke schreef: (Bericht 27581594)
Hé, ik ken er twee persoonlijk uit die lijst:
Anne Deliën en Freek Bartels.
Zou het dus wel leuk vinden als die winnen. :)
Dat Freek de nieuwe Joseph wordt! Ben benieuwd of hij auditie gaat doen. (Joseph is de enige musical waar ik - compleet uit vrije wil - naartoe ga volgend jaar).
Oh, Jeroen Robben ken ik trouwens ook.

Ik denk dat jij je misschien in sommige kleine musicals ook wel kan vinden. Ik ben van de week naar Verplichte Figuren geweest. Je moet even door het zingen heen kijken (ja, dat hadden ze echt beter weg kunnen laten, hoewel dat volgens mij ook wel de knipoog van het stuk was), maar qua toneel was dit echt heel anders dan het beeld wat jij voor ogen hebt van een musical. Volledig over the top, maar niet op een slapstick manier. En toch ook veel mooie momenten die overwachts tussendoor kwamen. Elke vorm van dom geklap werd bovendien afgekapt. Je kon merken dat het meer vanuit de theaterhoek kwam en minder commercieel is.
En opvallend genoeg heeft deze musical dus behoorlijk wat nominaties.

MadameMinke 22-05-2008 11:16

Ik betwijfel het, maar goed, ik wil het best eens proberen. :p
Ik was overigens ook naar Hair geweest dit jaar, omdat ik wel benieuwd was naar wat theaterregisseur Marcus Azzini ermee gedaan had. En omdat de liedvertalingen van Jan Rot waren en omdat Jelka van Houten erin speelde (maar helaas kregen we Bettina Holwerda) en omdat ik Hair een mooie musical vind.
Ik vond hem toen ook best aardig, alleen ergerde ik me nu weer aan de nogal vreemde bewerking van het verhaal waardoor de hoofdpersoon een verrader werd i.p.v. een jongen die gewoon niet beter weet.

Martiño 22-05-2008 12:03

Minke, wat stoort jou dan precies aan musicals? Minder goed acteerwerk, het commercieel gedoe?

MadameMinke 22-05-2008 12:22

Het feit dat ik alleen maar vormpjes zie. Mensen die keurig uitvoeren wat ze moeten doen, zonder diepgang, zonder meerdere lagen, zonder échte inleving. (misschien staan ze zich wel heel erg in te leven hoor, maar ik zie dat nergens aan). Ik zie alleen de danspasjes, de prodentsmiles en de pathetische blikken naar de hemel als ze verdrietig moeten spelen. En ik hoor dezelfde geschoolde stemmen die ontzettend zuiver, maar totaal ongeïnspireerd, zingen.
Uiteindelijk draait het erop uit dat ik naar fabriekswerk zit te kijken (dat is waarschijnlijk het commerciële eraan) dat me nergens raakt, omdat ik het niet geloof en omdat het niet authentiek is.

En ik heb dit al best vaak hier uitgelegd en ik zal me wel weer de woede van veel forummers op de hals halen (zeg je dat zo?) maar het zij zo. Mijn oordeel wordt eigenlijk elke keer weer bevestigd wanneer ik ga kijken naar bijv. presentaties van musicalopleidingen in onze Hogeschool voor de Kunsten.

Balance 22-05-2008 12:41

Citaat:

MadameMinke schreef: (Bericht 27584560)
Ik betwijfel het, maar goed, ik wil het best eens proberen. :p
Ik was overigens ook naar Hair geweest dit jaar, omdat ik wel benieuwd was naar wat theaterregisseur Marcus Azzini ermee gedaan had. En omdat de liedvertalingen van Jan Rot waren en omdat Jelka van Houten erin speelde (maar helaas kregen we Bettina Holwerda) en omdat ik Hair een mooie musical vind.
Ik vond hem toen ook best aardig, alleen ergerde ik me nu weer aan de nogal vreemde bewerking van het verhaal waardoor de hoofdpersoon een verrader werd i.p.v. een jongen die gewoon niet beter weet.

Oh Hair werd bij ons in het theater super slecht ontvangen. Heel veel gasten die in de pauze weggingen :o

Maar om even ontopic te reageren wilde ik zelf het lijstje net in gaan vullen en ik zag dat de nominaties wel zeeeer beperkt zijn zeg. Ik ga naar super veel musicals, maar het meerendeel ken ik niet of vond ik niet goed genoeg voor zo'n award. En een musical als Fame vind ik meer bij de kleine musicals passen. Zo groot is ie nou ook weer niet. Eigenlijk kon ik over de helft geen uitspraak doen. Maar al met al hoop ik dat Ciske de Rat de prijs voor beste musical wint, want die vond ik grandioos.

MadameMinke 22-05-2008 12:56

Hair is volgens mij ook heel slecht gerecenseerd enzo.
Het was ook niet heel goed hoor, en die bewerking sloeg gewoon echt helemaal nergens op, maar ik vond het een moedige poging van de regisseur (die overigens ook geen geweldige toneelregisseur is naar mijn mening, maar goed :p)

ot: En ik ga verder geen voorspellingen doen, alleen hopen dat Freek de award voor Aanstormend talent wint, dat verdient hij wel, vind ik. Al was het alleen maar omdat hij fantástisch kan spelen, als hij door een goede regisseur geregisseerd wordt. ;)

MadameMinke 02-06-2008 21:49

Ik heb het niet gezien, maar ik las net op nu.nl dat Freek hem gewonnen heeft. Dat vind ik wel leuk. *O* Voor de rest interesseert het me natuurlijk geen kut. :)

Chick Rock 03-06-2008 09:47

Nadat ik het slot van de avond heb gezien, wil ik nu echt naar Les Miserables :o en naar Joseph (hoewel ik die Brit een beetje een rare uitspraak vond hebben..) en naar Dirty Dancing en naar High School Musical (niet omdat het nou zo goed was, maar het lijkt me wel grappig) en naar Evita en naar die ene met die andere Evita-finalist (zo! dat was een prachtig nummer!) en en en... Jammergenoeg wil niemand met me mee :(

Bloem 03-06-2008 21:34

Oh, misschien moeten we hier gewoon een soort Contact Gezocht topic maken, voor alle eenzame zielen die hun museum/theater/etc liefde met weinigen in hun omgeving delen. Ik kreeg helemaal kippevel toen ik de stukjes van Les Miserables zag, ik wil er ook zó graag naar toe!

[Edit] Ik ben een sukkel met slaapgebrek. :( Anyway, ik heb verder maar met een half oog gekeken, wel weer helemaal enthousiast geworden. :)

Rooster 04-06-2008 14:31

ik heb het gekeken en ben het er wel mee eens (Y)

Jozef vond ik eigenlijk niet zo goed :s
Mijn moeder heeft ooit met haar koor Jozef vertaald en uitgevoerd,
en ik zat de liedjes met de nederlandse teksten mee te zingen voor de tv

(ik zat eigenlijk alles mee te zingen voor de tv:D)
BEHALVE HIGH SCHOOL MUSICAL haalhetweghaalhetweghaalhetweg :(

Martiño 05-06-2008 01:23

Om maar een beetje in de musicalsferen te blijven, ze gaan Hairspray ook vermusicalen! *O* Ik ben benieuwd! (hoewel ik Arjan Ederveen in de rol van Edna uiteraard stereotyperend vind ;))

Balance 05-06-2008 20:51

Waaauuwww Les Mis vond ik super, die wil ik echt graag zien.
En ik heb al kaarten, dus ik kan niet wachten tot augustus :cool:

De rest vond ik bijzonder saai eigenlijk :s
Alleen Fiddler on the Roof was ook wel tof (y)

Chick Rock 06-06-2008 11:10

Citaat:

Martino87 schreef: (Bericht 27666208)
Om maar een beetje in de musicalsferen te blijven, ze gaan Hairspray ook vermusicalen! *O* Ik ben benieuwd! (hoewel ik Arjan Ederveen in de rol van Edna uiteraard stereotyperend vind ;))

OMG ja! Hairspray! Ik wil gewoon naar Londen en daar heel veel toffe musicals zien, want op de één of andere manier vind ik die Nederlandse vertalingen niet zo... (n) (Maar dan dus niet naar Joseph, want ik vond die jongen niet mooi zingen.)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.