![]() |
Musical awards
Wie moet er volgens jou winnen?
Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een Grote Musical Anita Davis - Bubbling Brown Sugar Brigitte Heitzer - Evita Miranda van Kralingen - Kuifje: De Zonnetempel Mariska van Kolck - Ciske de Rat Kim-Lian van der Meij - Fame Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een Kleine Musical Mieke Dijkstra - De Fabeltjeskrant Ruth Jacott - Billie Holiday Ellen Pieters - Verplichte Figuren Danielle Veneman - Shhh....It Happens! Beste Mannelijke Hoofdrol in een Grote Musical Stanley Burleson - Evita Wim van den Driessche - Les Misérables Bill van Dijk - Pinokkio René van Kooten - Les Misérables Danny de Munk - Ciske de Rat Beste Mannelijke Hoofdrol in een Kleine Musical Arjan Ederveen - The Fantasticks Alex Klaasen - Verplichte Figuren Frank Lammers - Route 66 Karel Simons - De Brief Voor De Koning Beste Vrouwelijke Bijrol in een Grote Musical Marjolein Algera - Les Misérables Talita Angwarmasse - Fame Doris Baaten - Fame Marjolijn Touw - Ciske de Rat Beste Vrouwelijke Bijrol in een Kleine Musical Samora Bergtop - Billie Holiday Martine de Jager - Verplichte Figuren Rick Nicolet - Route 66 Beste Mannelijke Bijrol in een Grote Musical Hajo Bruins - Ciske de Rat René van Kooten - Into The Woods Jamai Looman - Les Misérables William Spaaij - Fame Beste Mannelijke Bijrol in een Kleine Musical Arie Cupé - De Fabeltjeskrant Peter van Rooijen - Verplichte Figuren Martin Stritzko - De Fabeltjeskrant Aanstormend Talent Freek Bartels - Into The Woods / Les Misérables Jette Carolijn van den Berg - Dirty Dancing Anne Deliën - Pinokkio Jeroen Robben - The Fantasticks Beste Regie Peter de Baan - Billie Holiday Koen van Dijk - Into The Woods Paul Eenens - Ciske de Rat Jasper Verheugd - Pinokkio Beste Choreografie / Musical Staging Stanley Burleson - Ciske de Rat Kate Champion - Dirty Dancing Petra Hanskens - Pinokkio Rich Ascroft & Nathalie Robitzky - Bubbling Brown Sugar Beste Decorontwerp Piet De Koninck - Pinokkio Eric van der Palen - Evita Theo Terra - De Brief Voor De Koning Misjel Vermeiren, Carla Janssen-Höfelt, Arjen Klerkx en Coen Bouman - Ciske de Rat Beste Kostuum / Pruiken / Make Up Cocky van Huijkelom - Evita Joëlle Meerbergen - Pinokkio Yan Tax - Ciske de Rat Beste Lichtontwerp David Hersey, Richard Pacholski - Les Misérables Mike den Ottolander - De Matroos In De Doos Uri Rapaport - Ciske de Rat Beste Geluidsontwerp Bobby Aitken - Dirty Dancing Jeroen ten Brinke - Evita Jørgen Verhaeren - Fame Beste Script Alain Boublil, Jean- Marc Natel - Les Misérables André Breedland - Ciske de Rat Pieter van de Waterbeemd - Billie Holiday Beste Liedteksten André Breedland - Ciske de Rat Jurrian van Dongen - Verplichte Figuren Seth Gaaikema - Kuifje: De Zonnetempel Beste Compositie / Arrangementen Marco Braam - Into The Woods Dirk Brossé - Kuifje: De Zonnetempel Henny Vrienten - Ciske de Rat Beste Vertaling / Bewerking André Breedland, Maurice Wijnen - Ciske de Rat Daniël Cohen - Evita Koen van Dijk - Into The Woods |
Hé, ik ken er twee persoonlijk uit die lijst:
Anne Deliën en Freek Bartels. Zou het dus wel leuk vinden als die winnen. :) Dat Freek de nieuwe Joseph wordt! Ben benieuwd of hij auditie gaat doen. (Joseph is de enige musical waar ik - compleet uit vrije wil - naartoe ga volgend jaar). Oh, Jeroen Robben ken ik trouwens ook. |
Citaat:
En opvallend genoeg heeft deze musical dus behoorlijk wat nominaties. |
Ik betwijfel het, maar goed, ik wil het best eens proberen. :p
Ik was overigens ook naar Hair geweest dit jaar, omdat ik wel benieuwd was naar wat theaterregisseur Marcus Azzini ermee gedaan had. En omdat de liedvertalingen van Jan Rot waren en omdat Jelka van Houten erin speelde (maar helaas kregen we Bettina Holwerda) en omdat ik Hair een mooie musical vind. Ik vond hem toen ook best aardig, alleen ergerde ik me nu weer aan de nogal vreemde bewerking van het verhaal waardoor de hoofdpersoon een verrader werd i.p.v. een jongen die gewoon niet beter weet. |
Minke, wat stoort jou dan precies aan musicals? Minder goed acteerwerk, het commercieel gedoe?
|
Het feit dat ik alleen maar vormpjes zie. Mensen die keurig uitvoeren wat ze moeten doen, zonder diepgang, zonder meerdere lagen, zonder échte inleving. (misschien staan ze zich wel heel erg in te leven hoor, maar ik zie dat nergens aan). Ik zie alleen de danspasjes, de prodentsmiles en de pathetische blikken naar de hemel als ze verdrietig moeten spelen. En ik hoor dezelfde geschoolde stemmen die ontzettend zuiver, maar totaal ongeïnspireerd, zingen.
Uiteindelijk draait het erop uit dat ik naar fabriekswerk zit te kijken (dat is waarschijnlijk het commerciële eraan) dat me nergens raakt, omdat ik het niet geloof en omdat het niet authentiek is. En ik heb dit al best vaak hier uitgelegd en ik zal me wel weer de woede van veel forummers op de hals halen (zeg je dat zo?) maar het zij zo. Mijn oordeel wordt eigenlijk elke keer weer bevestigd wanneer ik ga kijken naar bijv. presentaties van musicalopleidingen in onze Hogeschool voor de Kunsten. |
Citaat:
Maar om even ontopic te reageren wilde ik zelf het lijstje net in gaan vullen en ik zag dat de nominaties wel zeeeer beperkt zijn zeg. Ik ga naar super veel musicals, maar het meerendeel ken ik niet of vond ik niet goed genoeg voor zo'n award. En een musical als Fame vind ik meer bij de kleine musicals passen. Zo groot is ie nou ook weer niet. Eigenlijk kon ik over de helft geen uitspraak doen. Maar al met al hoop ik dat Ciske de Rat de prijs voor beste musical wint, want die vond ik grandioos. |
Hair is volgens mij ook heel slecht gerecenseerd enzo.
Het was ook niet heel goed hoor, en die bewerking sloeg gewoon echt helemaal nergens op, maar ik vond het een moedige poging van de regisseur (die overigens ook geen geweldige toneelregisseur is naar mijn mening, maar goed :p) ot: En ik ga verder geen voorspellingen doen, alleen hopen dat Freek de award voor Aanstormend talent wint, dat verdient hij wel, vind ik. Al was het alleen maar omdat hij fantástisch kan spelen, als hij door een goede regisseur geregisseerd wordt. ;) |
Ik heb het niet gezien, maar ik las net op nu.nl dat Freek hem gewonnen heeft. Dat vind ik wel leuk. *O* Voor de rest interesseert het me natuurlijk geen kut. :)
|
Nadat ik het slot van de avond heb gezien, wil ik nu echt naar Les Miserables :o en naar Joseph (hoewel ik die Brit een beetje een rare uitspraak vond hebben..) en naar Dirty Dancing en naar High School Musical (niet omdat het nou zo goed was, maar het lijkt me wel grappig) en naar Evita en naar die ene met die andere Evita-finalist (zo! dat was een prachtig nummer!) en en en... Jammergenoeg wil niemand met me mee :(
|
Oh, misschien moeten we hier gewoon een soort Contact Gezocht topic maken, voor alle eenzame zielen die hun museum/theater/etc liefde met weinigen in hun omgeving delen. Ik kreeg helemaal kippevel toen ik de stukjes van Les Miserables zag, ik wil er ook zó graag naar toe!
[Edit] Ik ben een sukkel met slaapgebrek. :( Anyway, ik heb verder maar met een half oog gekeken, wel weer helemaal enthousiast geworden. :) |
ik heb het gekeken en ben het er wel mee eens (Y)
Jozef vond ik eigenlijk niet zo goed :s Mijn moeder heeft ooit met haar koor Jozef vertaald en uitgevoerd, en ik zat de liedjes met de nederlandse teksten mee te zingen voor de tv (ik zat eigenlijk alles mee te zingen voor de tv:D) BEHALVE HIGH SCHOOL MUSICAL haalhetweghaalhetweghaalhetweg :( |
Om maar een beetje in de musicalsferen te blijven, ze gaan Hairspray ook vermusicalen! *O* Ik ben benieuwd! (hoewel ik Arjan Ederveen in de rol van Edna uiteraard stereotyperend vind ;))
|
Waaauuwww Les Mis vond ik super, die wil ik echt graag zien.
En ik heb al kaarten, dus ik kan niet wachten tot augustus :cool: De rest vond ik bijzonder saai eigenlijk :s Alleen Fiddler on the Roof was ook wel tof (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |