![]() |
Hoesten
Ik hoest nu al meer dan twee weken en het wordt maar niet minder. Het is een droge hoest, er zit geen slijm vast in mijn keel ofzo. Ik ben twee weken terug ziek geweest en ik ben daarna nog een week echt verkouden geweest, maar nu is mijn verkoudheid volgens mij wel over (in ieder geval heb ik geen loopneus meer ofzo). Alleen het hoesten gaat maar niet weg.
Is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan? En kan het kwaad om medicijnen te gebruiken die de hoest remmen (aangezien ik geen slijm ophoest kan dat toch in principe geen kwaad?)? |
Ik zou even langs de apotheek gaan. Die zien dit vaker dus die weten wel wat je daaraan kan doen. Hoestdrankje, pillen die de hoest onderdrukken, enz.
|
Hoest je nu wel of geen slijm op? Als je wel slijm ophoest, dan zou ik geen hoestdrank/hoestremmer gebruiken, je hoest is dan namelijk 'productief', het is goed dat het slijm eruit komt. Als je er erg last van hebt en er bijv niet van kan slapen dan kun je het 's avonds wel gebruiken.
Meestal kan het hoesten tot een paar weken na je verkoudheid duren. |
Ik hoest geen slijm op (foutje in mijn laatste zin :o).
Ik heb al eens eerder erg last van hoesten gehad. Ik heb toen bij de apotheek Noscapect gehaald (dat werd me toen aangeraden daar) en toen hielp het, nu hopelijk weer :) |
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad en mijn dokter zei toen dat het ws een beetje overactief doen van mijn longen was oid. Kwam er op neer dat het hoesten van de verkoudheid wat lang was blijven hangen zonder dat er eigenlijk iets te hoesten viel. Het had voor mij toen ook geen nut om medicijnen te nemen en het is vanzelf over gegaan.:)
|
Op school leerde ik ooit dat als je twee weken achter elkaar hoest en het wordt niet minder, dat het dan verstandig is de huisarts te bezoeken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |