![]() |
Debat Nederlands
Hoi!
Ik heb volgende week een debat bij nederlands, weten jullie nog wat voor en tegen argumenten? Dit is de stelling: Europese landen moeten grenscontroles weer invoeren. Alvast bedankt!!! |
voor: criminaliteit (smokkel, enz)
de rest kan je zelf wel bedenken... Al voorspel ik ook van die super aktieve members die zich goed voelen als ze zoveel mogelijk argumenten posten. |
Voor:
- Zoals al genoemd criminaliteit bestreiding - Terrorismebestrijding (die doet het tegenwoordig goed, kunt ook mooie voorbeelden noemen) Tegen: - Kosten die het met zich meebrengt qua bewaking maar ook qua vertraging voor het bedrijfsleven ofja eerder de handel tussen landen - W8tijden bij de grenzen / Mensen blijven meer in eigen land |
Een belangrijk tegenargument is dat dit een oplossing zou zijn voor een probleem dat niet bestaat.
|
mm het heeft wel een paar voordelen je kan het bijvoorbeeld hebben over Bestrijding van illegale immigranten die zomaar ons land kunnen binnen dringen daarbij kan je denken aan asielzoekers maar ook aan prostitutie en om mensen die om diverse andere redenen illegaal onze landsgrenzen passeren.
je kan ook inspelen op de veiligheid van onze EU-buitengrenzen, is het wel zo veilig zonder grenscontroles, ik heb mijn bedenkingen... |
Voor ik argumenten geef, ben je voor of tegen de stelling?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03. |