![]() |
sterrelisatie
misschien een domme vraag maar als een man nou gesterrilieerd is en toch nog kinderen wil kan hij het dan terug laten draaien zodat hij toch weer kinderen kan krijgen ?
|
Dan moet hij zich wel laten verbouwen tot vrouw. :D
|
Citaat:
|
Is het niet zo dat mannen gecastreerd worden en vrouwen gestireliseerd...? Of leef ik nu teveel in de wereld van katten en honden?
|
ja Leonoor, bij mensen is het anders. Een man kan zich laten casteren (ballen eraf laten halen) of sterriliseren (dan knippen ze de zaadbuisjes door).
Zo'n operatie is niet altijd terug te draaien, ik geloof in 50% van de gevallen. Op Seksualiteit stond geloof ik een topic erover. |
Ik dacht dat sterrilisatie juist altijd terug te draaien was... maar castratie niet... Maar ik ben hier ook geen kei in..
|
Castratie is definiteif en een sterilisatie is idd zeker niet per defenitie terug te draaien. 50% komt wel aardig in de buurt denk ik. Owja, geldt dus voor man en vrouw..
|
@Markiex
Dat geld niet voor man en vrouw. Over het algemeen zijn hersteloperaties voor mannen succesvoller dan voor vrouwen. Sterelisatie voor de vrouw (maw: eileiders "doorknippen") is zo goed als definitief |
Ja je hebt gelijk, een sterlisatie bij een vrouw is wat moeilijker terug te draaien....door vorming van littekenweefsel worden de eileiders minder doorgankelijk. Bezint eer ge begint :D
|
Heb eens ergens gelezen/gezien (plaatjes dan hè) dat ze de eileiders af kunnen sluiten met een metalen klemmetje, dat er geen eicel meer doorkan. Kan dat bij de zaadleider ook?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |