Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   XTC (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1695017)

drieentwintig 02-06-2008 20:07

XTC

Halo,

na de ervaringen met canabisch . Zit ik eens te denken een xtc pilletje te proberen.
Met mdma ( = echte xtc ) . Nu heb ik al wat opzoek werk gedaan.
Met raad aan de eerste maal met een halve pil te beginnen. Maar nu vroeg ik me af zou 1 pil dodelijk kunnen zijn als je voor het eerst gebruikt ( als de pil slecht bevalt.... en je gebruikt voor de eerste maal) .

Nu niet slecht bedoeld maar ik wil geen uitleg horen dat ik het beter niet kan proberen..... Maar wil gewoon weten of 1pil dodelijk kan zijn?

Grtz drieentwintig

mrboot 02-06-2008 20:31

Als je goede pillen hebt (met zuiver mdma er in) en bij verstandig gebruik: nee. De dodelijke gevallen van xtcgebruik komen meestal door oververhitting van het lichaam of uitdroging (onverstandig gebruik dus). Op wikipedia heb ik ook gelezen dat de dodelijke dosis van mdma rond de 85 pillen lag, maar dat kan ik even niet meer terugvinden.

Ir. de Narie 02-06-2008 20:58

Een dodelijke dosis kan je niet in pillen uitdrukken omdat je niet kunt generaliseren hoeveel mdma een willekeurige pil bevat ;)

Daarnaast varieërt de gevoeligheid per gebruiker enorm. Ik heb mensen (firsttimers wel) zien 'afdraaien' (sorry voor de provincie~slang) van 1 zelfde hele pil als waarbij ik me afvroeg of t nou de pil of de joint was die ik merkte.

Een eerste keer met welke drugs dan ook zou eigenlijk subdosis moeten zijn, enerzijds om je gevoeligheid te testen, maar anderszijds ook om te kijken of je het effect wel leuk vind voordat je een hele dosis gaan nemen. Met veel drugs is het namelijk net als de meeste andere dingen in het leven, dat heel veel mensen het leuk vinden betekent niet automatisch dat jij het ook als geweldig ervaart.

Maar concreet antwoord op de vraag: Ja, 1 pil kan al dodelijk zijn.
Al moet er wel een heleboel misgaan voor het zover is, mogelijk is het wel.

mrboot 02-06-2008 21:45

Oke, 85 gemiddelde pillen dan, ik wist dat je er iets over ging zeggen.:o

coopergirl 02-06-2008 22:12

Citaat:

Ir. de Narie schreef: (Bericht 27652007)
Een dodelijke dosis kan je niet in pillen uitdrukken omdat je niet kunt generaliseren hoeveel mdma een willekeurige pil bevat ;)

Daarnaast varieërt de gevoeligheid per gebruiker enorm. Ik heb mensen (firsttimers wel) zien 'afdraaien' (sorry voor de provincie~slang) van 1 zelfde hele pil als waarbij ik me afvroeg of t nou de pil of de joint was die ik merkte.

Een eerste keer met welke drugs dan ook zou eigenlijk subdosis moeten zijn, enerzijds om je gevoeligheid te testen, maar anderszijds ook om te kijken of je het effect wel leuk vind voordat je een hele dosis gaan nemen. Met veel drugs is het namelijk net als de meeste andere dingen in het leven, dat heel veel mensen het leuk vinden betekent niet automatisch dat jij het ook als geweldig ervaart.

Maar concreet antwoord op de vraag: Ja, 1 pil kan al dodelijk zijn.
Al moet er wel een heleboel misgaan voor het zover is, mogelijk is het wel.

Helemaal eensch met bovenstaande post.

Begin gewoon met een halve, je kunt altijd bijnemen. Zoals gezegd is het raadzaam te kijken wat voor uitwerking xtc op je heeft. Een doorgewinterde pillenslikker reageert anders op xtc dan iemand die het voor het eerst probeert. De intensiteit is de eerste keer veel heftiger. Daarnaast verschilt de gevoeligheid natuurlijk ook per persoon. Als je xtc gebruikt, komt er ineens veel serotonine vrij (neurotransmitter in de hersenen). Het vrijkomen van deze stof zorgt voor een aangenaam, opgewekt, energiek gevoel. Nadat je xtc hebt gebruikt, kun je je dus behoorlijk down voelen, aangezien er tijdens de xtc-'roes' ineens een grote hoeveelheid serotonine is vrijgekomen, en die stof moet weer 'aangevuld' worden.

deadlock 02-06-2008 23:53

Als je hem tussen je vingers houdt en hij verkruimelt, dan zou ik hem niet slikken ;)

Hydrodynamikaas 03-06-2008 08:02

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 27653787)
Als je hem tussen je vingers houdt en hij verkruimelt, dan zou ik hem niet slikken ;)

:D

Verder geldt voor je eerste keer X eigenlijk wat voor vrij veel drugs geldt. Zorg dat je lekker in je vel zit, begin idd met een halve (en wacht minimaal 1 a 1,5 uur voor een eventuele tweede helft, ook al voel je nog niets). Zorg dat je je zooi krijgt van iemand die er verstand van heeft en waarvan je weet dat ie te vertrouwen is. Zorg dat er iemand bij is die ervaring heeft. Drink voldoende tijdens je gebruik en meer van die dingen..

fib 03-06-2008 09:53

Citaat:

drieentwintig schreef: (Bericht 27651622)
Halo,

na de ervaringen met canabisch . Zit ik eens te denken een xtc pilletje te proberen.
Met mdma ( = echte xtc ) . Nu heb ik al wat opzoek werk gedaan.
Met raad aan de eerste maal met een halve pil te beginnen. Maar nu vroeg ik me af zou 1 pil dodelijk kunnen zijn als je voor het eerst gebruikt ( als de pil slecht bevalt.... en je gebruikt voor de eerste maal) .

Nu niet slecht bedoeld maar ik wil geen uitleg horen dat ik het beter niet kan proberen..... Maar wil gewoon weten of 1pil dodelijk kan zijn?

Grtz drieentwintig

Je kunt best een halve pil slikken wanneer je heel weinig weegt. Maar wanneer je een normaal gewicht heb... zou ik het neit doen.....

mrboot 03-06-2008 12:36

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 27653787)

Niks mis met een beetje zacht gedrukte pillen hoor. Als ze erg zacht zijn vallen ze in je maag sneller uit elkaar en worden dus sneller opgenomen. Beter dan keihard gedrukte pillen waar je de helft van af moet kauwen en waarbij het lang duurt voor ze opgenomen worden/uit elkaar vallen omdat ze zo stevig zijn.

deadlock 03-06-2008 12:53

Citaat:

mrboot schreef: (Bericht 27655437)
Niks mis met een beetje zacht gedrukte pillen hoor. Als ze erg zacht zijn vallen ze in je maag sneller uit elkaar en worden dus sneller opgenomen. Beter dan keihard gedrukte pillen waar je de helft van af moet kauwen en waarbij het lang duurt voor ze opgenomen worden/uit elkaar vallen omdat ze zo stevig zijn.

Dat heeft er weinig mee te maken. Zachte pillen hebben een slechte cohesie omdat er troep door zit. Strychnine naamzoek!

Daarnaast is het in je maag zó ongelofelijk zuur dat de pillen toch wel snel uit elkaar vallen.

drieentwintig 04-06-2008 17:25

Oke , en nu nog een raardere vraag ... Kan er iemand een merk aanbevelen? :p

deadlock 04-06-2008 17:36

Ja, Etos en Kruidvat eigen merk zijn erg goed.

coopergirl 04-06-2008 19:35

Citaat:

drieentwintig schreef: (Bericht 27663844)
Oke , en nu nog een raardere vraag ... Kan er iemand een merk aanbevelen? :p

Nee, aangezien logo enzo weinig zegt. Je hebt pillen die hetzelfde logo/ kleur enz hebben, en wat substantie betreft erg verschillen!

drieentwintig 05-06-2008 18:44

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 27663899)
Ja, Etos en Kruidvat eigen merk zijn erg goed.

Maak je er dan zelf?

HTID 05-06-2008 22:30

Citaat:

drieentwintig schreef: (Bericht 27669978)
Maak je er dan zelf?

Nee joh, ze verkopen gewoon xtc bij de drogist. Gewoon vragen naar MDMA bij de toonbank, dan helpen ze je wel verder (y)

Wammus 06-06-2008 01:21

Citaat:

HTID schreef: (Bericht 27671795)
Nee joh, ze verkopen gewoon xtc bij de drogist. Gewoon vragen naar MDMA bij de toonbank, dan helpen ze je wel verder (y)

:D:D:D

Ir. de Narie 06-06-2008 11:31

Net iets naast de snoepbakken moet je zijn, gewoon dezelfde schep gebruiken om mdma te pakken als waarmee je snoep inlaadt ;)

hmm-hmm 06-06-2008 15:55

:')

strigoii 08-06-2008 20:24

Citaat:

Ir. de Narie schreef: (Bericht 27674222)
Net iets naast de snoepbakken moet je zijn, gewoon dezelfde schep gebruiken om mdma te pakken als waarmee je snoep inlaadt ;)

gebruik je ook de zelfde weegschaal en prijsbonnetjes?
dan wil ik ook welleens naar die drogist:D
(en nee dat was niet serieus;-p)

Ir. de Narie 08-06-2008 21:38

Ja dezelfde weegschaal als waar ik mijn condooms mee afweeg

Hydrodynamikaas 08-06-2008 22:43

Citaat:

Ir. de Narie schreef: (Bericht 27686454)
Ja dezelfde weegschaal als waar ik mijn condooms mee afweeg

Tssk tssk, vroeger had je nog gewoon een rubberboer op de hoek zitten :P

Wammus 08-06-2008 22:46

Citaat:

Hydrodynamikaas schreef: (Bericht 27687184)
Tssk tssk, vroeger had je nog gewoon een rubberboer op de hoek zitten :P

Wat dacht je van condoomautomaten in de wc's op school. (Y)

Ir. de Narie 09-06-2008 09:18

Die hebben geen reliëfrelief

Dittrich 09-06-2008 09:55

Dit topic is wel ver genoeg offtopic gegaan nu.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.