![]() |
XTC
Halo,
na de ervaringen met canabisch . Zit ik eens te denken een xtc pilletje te proberen. Met mdma ( = echte xtc ) . Nu heb ik al wat opzoek werk gedaan. Met raad aan de eerste maal met een halve pil te beginnen. Maar nu vroeg ik me af zou 1 pil dodelijk kunnen zijn als je voor het eerst gebruikt ( als de pil slecht bevalt.... en je gebruikt voor de eerste maal) . Nu niet slecht bedoeld maar ik wil geen uitleg horen dat ik het beter niet kan proberen..... Maar wil gewoon weten of 1pil dodelijk kan zijn? Grtz drieentwintig |
Als je goede pillen hebt (met zuiver mdma er in) en bij verstandig gebruik: nee. De dodelijke gevallen van xtcgebruik komen meestal door oververhitting van het lichaam of uitdroging (onverstandig gebruik dus). Op wikipedia heb ik ook gelezen dat de dodelijke dosis van mdma rond de 85 pillen lag, maar dat kan ik even niet meer terugvinden.
|
Een dodelijke dosis kan je niet in pillen uitdrukken omdat je niet kunt generaliseren hoeveel mdma een willekeurige pil bevat ;)
Daarnaast varieërt de gevoeligheid per gebruiker enorm. Ik heb mensen (firsttimers wel) zien 'afdraaien' (sorry voor de provincie~slang) van 1 zelfde hele pil als waarbij ik me afvroeg of t nou de pil of de joint was die ik merkte. Een eerste keer met welke drugs dan ook zou eigenlijk subdosis moeten zijn, enerzijds om je gevoeligheid te testen, maar anderszijds ook om te kijken of je het effect wel leuk vind voordat je een hele dosis gaan nemen. Met veel drugs is het namelijk net als de meeste andere dingen in het leven, dat heel veel mensen het leuk vinden betekent niet automatisch dat jij het ook als geweldig ervaart. Maar concreet antwoord op de vraag: Ja, 1 pil kan al dodelijk zijn. Al moet er wel een heleboel misgaan voor het zover is, mogelijk is het wel. |
Oke, 85 gemiddelde pillen dan, ik wist dat je er iets over ging zeggen.:o
|
Citaat:
Begin gewoon met een halve, je kunt altijd bijnemen. Zoals gezegd is het raadzaam te kijken wat voor uitwerking xtc op je heeft. Een doorgewinterde pillenslikker reageert anders op xtc dan iemand die het voor het eerst probeert. De intensiteit is de eerste keer veel heftiger. Daarnaast verschilt de gevoeligheid natuurlijk ook per persoon. Als je xtc gebruikt, komt er ineens veel serotonine vrij (neurotransmitter in de hersenen). Het vrijkomen van deze stof zorgt voor een aangenaam, opgewekt, energiek gevoel. Nadat je xtc hebt gebruikt, kun je je dus behoorlijk down voelen, aangezien er tijdens de xtc-'roes' ineens een grote hoeveelheid serotonine is vrijgekomen, en die stof moet weer 'aangevuld' worden. |
Als je hem tussen je vingers houdt en hij verkruimelt, dan zou ik hem niet slikken ;)
|
Citaat:
Verder geldt voor je eerste keer X eigenlijk wat voor vrij veel drugs geldt. Zorg dat je lekker in je vel zit, begin idd met een halve (en wacht minimaal 1 a 1,5 uur voor een eventuele tweede helft, ook al voel je nog niets). Zorg dat je je zooi krijgt van iemand die er verstand van heeft en waarvan je weet dat ie te vertrouwen is. Zorg dat er iemand bij is die ervaring heeft. Drink voldoende tijdens je gebruik en meer van die dingen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast is het in je maag zó ongelofelijk zuur dat de pillen toch wel snel uit elkaar vallen. |
Oke , en nu nog een raardere vraag ... Kan er iemand een merk aanbevelen? :p
|
Ja, Etos en Kruidvat eigen merk zijn erg goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Net iets naast de snoepbakken moet je zijn, gewoon dezelfde schep gebruiken om mdma te pakken als waarmee je snoep inlaadt ;)
|
:')
|
Citaat:
dan wil ik ook welleens naar die drogist:D (en nee dat was niet serieus;-p) |
Ja dezelfde weegschaal als waar ik mijn condooms mee afweeg
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die hebben geen reliëfrelief
|
Dit topic is wel ver genoeg offtopic gegaan nu.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |