![]() |
Favoriete muzikale letter.
Neem 'ns een kijkje in je muziekcollectie, en vertel mij: wat is jouw favoriete beginletter voor bands en/of artiesten? Met andere woorden: welke beginletter in je muziekcollectie heeft de meeste en de beste artiesten waar je graag naar luistert?
Voorbeelden mogen. |
Geen flauw idee, niet op alfabet gesorteerd.
|
Juist van jou had ik wel een muziekordening van mathematische precisie verwacht.
|
Op genre, en dan op jaartal!
|
ik ben al geruime tijd aan het kijken, maar ik kom er niet uit.
|
Mijne is denk ik de B, maar ik moet in mijn muziekcollectie neuzen om er zeker van te zijn.
|
Ik zit nog in dubio tussen de A (a silver mt zion,animal collective,autechre,aphex twin,arcade fire ea) en de M (Matt Elliott,Max Richter, múm,Mono,Murcof ea).
Zodra ik eruit ben laat ik het jullie weten! |
Uit mijn hoofd denk ik de letter S. Mijne staan gealfabetiseerd en op genre.
|
M, maar dat komt door die 14 Motorpsycho cd's denk ik :p
|
D,S,T.
|
B, C, S
|
de c van cursed, converge, comeback kid, comadre en casey jones denk ik
|
ik ga toch voor de s van saban bajramović tot szabó leslie, hoewel de m (aardige metalletter trouwens) van madonna tot myslovitz ook wel meekomt.
|
A, E.
|
2
:cool: |
J, P
|
Citaat:
A en B |
2pac. ;)
Ik ben ook fan van A, B en S. |
De B wint het bij mij van alles.
Spoiler
|
Citaat:
|
2 brothers on the 4th floor ouwe.
|
C#, huhu.
|
Hoogstwaarschijnlijk de T, want ik doe niet aan ', the', gevolgd door de D van der/die/das en de L van le/la/les/l'. En de S wellicht.
|
en de B dan?
|
S en B
|
B, S, R....
|
de t; als in "the"
|
Citaat:
Bij mij A,M denk ik. |
Bad Brains
Bad Religion Black Flag Black Sabbath Bannihilation Time |
Manegarm
Moonsorrow Myrkvar Metallica Mike Portnoy Micheal Schenker Group Miles Davids |
The Mars Volta, The Dillinger Escape Plan, Tool, Tom Waits, Tori Amos. In mindere mate The Smashing Pumpkins.
|
B & D
|
A
|
m & t (ivm al die the bandjes)
|
Origin, Obituary, Opeth, Operation Ivy, ...Ome Henk :cool:.
|
Citaat:
Als The niet meetelt, dan de S: Saybia, Scissor Sisters, Simon & Garfunkel, Sioen, Snow Patrol, SoCo, Sons & Daughters, Soulwax, Sparklehorse, Spinvis, SR-71, Steel Train, Stevie Ann, Stroke 9, Suede, Switchfoot, The Secret Machines, The Sheer, The shins, The Smiths, The Stills, The Strokes, The Sundays. Als The wel meetelt dan T. Als het gaat om meest afgespeeld [de laatste 6 maanden], dan wint de G, omdat Gabriel Rios en Good Shoes hier op repeat staan. Naast Mark Ronson die het in z'n eentje toch wel af moet leggen tegen die twee G dingen. |
UK, schijnlijk ;)
|
D.
|
A en F denk ik :']
|
Er is niet één duidelijke voorkeur. Hieruit kan ik (misschien) concluderen dat de eerste letter van de naam van een band er niet toe doet. Alhoewel, de B komt vaak voor.
|
Citaat:
T is niet de eerste letter van een bandnaam als die met 'the' begint :s. |
De M, Manu Chao, Mecano, Moby en Mozart.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
haha
|
Citaat:
En het is niet zo'n karwei om die bands bij de T te zetten, hoor. |
Ik denk dat S bij mij zou winnen uiteindelijk. Na mn top 50 bij last.fm komen die op 1272. Verrassend tweede is F (the Fall, Faust, Falkenbach, Frank Zappa, Frank Sinatra, ...) met 1121. Daarna T, M, W, B, allen rond 700. Ben maar na de top 50 gestopt, ik denk dat C daarna nog een push krijgt, en dat S nog verder uitloopt want zoveel F'en luister ik nou ook weer niet. Ik heb the niet geteld, maar gewoon hetgeen daarna kwam. Wel voornaam van componisten, zou je misschien achternaam doen maar ja het ging om de eerste letter.
|
Citaat:
|
'The' telt niet mee, en het is mijn topic, dus als het niet bevalt maak je maar je eigen topic! :mad:
Lekker leuk als 45% de T heeft. En in platenzaken staan die bands ook (terecht) gesorteerd op eerste letter van het tweede woord. |
T want 20+ Thunderdome cd's bitches.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38. |