![]() |
Vraag over 3 boeken
halloo,
we moet een vergelijking opstellen van 3 boeken die iets met elkaar te maken hebben (Ik lees er 1 en twee vriendinnen lezen er allebij ook 1 ) dat zijn: Max Havelaar, Heren van de Thee & De zwarte met het witte hart. De vraag is dat er in alle 3 de boeken dezelfde personage is met de zelfde naam, in 1 boek is het een hoofdpersoon en in de andere een bijpersoon, en wij moeten dus aangeven wie die personage. Wij kunnen er niet achterkomen wie dat is helaass:rolleyes: weet iemadn het misschien Alvast bedankt :D |
Leest men tegenwoordig ook al Max Havelaar op het vmbo?
|
Ik weet het niet, heb wat boekverslagen doorgekeken, maar kan het niet ontdekken. Maar nu wil ik het eigenlijk wel weten :P
|
En jullie hebben alledrie de boeken al compleet doorgelezen? Gezocht op een personagelijst online? Was ik vroeger maar zo verdamnt snaaks om mijn huiswerkvragen online te zetten.
|
Ik heb de boeken alle drie niet gelezen, maar na wat gegoogle lijkt het me om Eduard te gaan... De hoofdpersoon in Max Havelaar is, jawel, Max Havelaar en dat schijnt Multatuli oftewel Eduard Douwes Dekker te zijn. In dit boek is Eduard dus de hoofdpersoon. In De zwarte met het witte hart speelt Eduard Douwes Dekker een rol als bijpersoon, Kwasi/Aquasi gaat daar dineren. In het boek Heren van de thee schijnt de hoofdpersoon Rudolf een oom Eduard te hebben, hier is Eduard dus een bijpersoon. Zou dit niet overduidelijk moeten zijn wanneer je alle drie de boeken gelezen hebt? :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |