Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   [GR] Notities (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1696848)

SKonning 10-06-2008 13:55

[GR] Notities
 
Omdat je nu je GR mag gebruiken om allemaal informatie in te zetten, ben ik op zoek naar informatie om in mijn GR te zetten voor de volgende vakken:
  • Wiskunde
  • Scheikunde
  • Natuurkunde
  • M&O
  • Economie
op havo/vwo niveau.

Heeft iemand misschien iets? Ontzettend bedankt! _O_

kopmuntkip 10-06-2008 14:56

Doe je boek open en typ het erin.

SKonning 10-06-2008 15:01

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 27697339)
Doe je boek open en typ het erin.

Afgezien van dat dat ongeloofelijk veel werk is, is het ook nog onhandig om snel iets in op te zoeken. Het gaat me ook alleen om de handige dingen, zoals formules enzo.

Ik dacht dat meer mensen dit probleem hebben, dus ik dacht misschien heeft iemand al zoiets gemaakt?

Chris-Verhoeckx 10-06-2008 15:02

Verkeerd subforum => Exacte vakken

kopmuntkip 10-06-2008 15:05

ja, ik weet het niet! het is idem veel werk als je alles erin wil zetten

roelieboelie 10-06-2008 18:56

Nee hoor is niet veel werk....Gewoon alles op de computer typen en daarna gewoon naar je GR verzenden ;) Ook mogelijkheid tot zoeken in je spiekbriefje OP je GR...het kan tegenwoordig allemaal.

zie hier:
http://www.linkkabel.nl/tutorials/notefoliocreator.htm

Tevens staat er op bovenstaande site nog veel meer spiek tutorials ;)

Isnogood 12-06-2008 14:02

over een paar jaar is dit niet meer mogelijk, aangezien TI met de nSpire komt ;)

flyaway 12-06-2008 17:18

Eindexamens ==> huiswerkforum

ILUsion 12-06-2008 19:06

Zo'n dingen bestaan: gewoon hier op scholieren.com staan er al heel wat programma's en op ticalc.org staan er ook genoeg. Voor zowat alles wat je kan bedenken bestaan er wel programmaatjes die het makkelijker maken. In België is het gebruik van rekenmachines al langer toegestaan, ik gebruikte bij mij bv. een programma waarmee eenheden omgezet konden worden in je berekeningen, maar periodieke systemen of formules voor zuren/basen zijn ook makkelijk te vinden.

Maar specifieke informatie, dingen die je zelf wilt meenemen, wel, die ga je er toch zelf in moeten steken. NoteFolio is inderdaad een mogelijkheid. Maar ik zou er niet meer dan het nodige insteken: in mijn huidig rekenmachien (TI-89) zitten ook heel wat functies die ik zelf geschreven heb voor dingetjes die ik vaker doe: netwerken met passieve componenten samenstellen enzo. In een TI-84 heb je diezelfde mogelijkheden minder, behalve via PROG (maar echt handig is dat niet, vind ik).

Alliewin 14-06-2008 23:08

Citaat:

SKonning schreef: (Bericht 27697381)
Afgezien van dat dat ongeloofelijk veel werk is, is het ook nog onhandig om snel iets in op te zoeken. Het gaat me ook alleen om de handige dingen, zoals formules enzo.

Ik dacht dat meer mensen dit probleem hebben, dus ik dacht misschien heeft iemand al zoiets gemaakt?

er zit een search optie bij mij :) en ik heb een binas in mn rekenmachine das handig

bartjenl 15-06-2008 01:47

Citaat:

SKonning schreef: (Bericht 27696941)
Omdat je nu je GR mag gebruiken om allemaal informatie in te zetten...

wat is DAT voor regel? :'(

ILUsion 15-06-2008 11:11

Het is tegenwoordig gewoon niet meer verboden om er vanalles in te zetten; de achterliggende redenering is misschien dat dat in het echte leven ook zo gaat zijn: dat je toch iets gaat kunnen opzoeken; maar dit werkt volgens mij enkel laksheid in de hand: niets meer zelf weten, alles opzoeken zodat als je eens niet kan opzoeken, gewoon hulpeloos bent. Er wordt niet meer gedacht dat ook een bepaalde ervaring met sommige taken belangrijk kan zijn, want daaruit haal je vaak meer expertise dan uit het blindelings volgen van een uitgelegde werkwijze.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.