![]() |
Het grote piltopic #20
De vorige is alweer vol dus gaan we hier weer verder :)
Kijk voor je een vraag stelt even op www.pilvergeten.nl of je daar geen antwoord kunt vinden :) |
@ Lotte: misschien is de nuvaring iets voor jou? Daar hoef je maar eens per maand aan te denken en je kunt volgens mij ook smsjes laten sturen dan :) Anders misschien een spiraaltje?
|
Ik weet er het fijne niet van, maar er schijnt tegenwoordig ook een pleisterpil te bestaan?
|
Citaat:
|
Spiraaltje zat ik ook aan te denken en anders wordt het toch maar de nuvaring. Als ik zou zeggen dat ik de pil goed zou kunnen slikken zou ik mezelf voorliegen (en daar komen kinderen van).
|
@lotte: waar haal je het vandaan dat je onvruchtbaar kan worden van de prikpil? Het kan even duren voor je weer zwanger kan worden als je ermee bent gestopt, maar onvruchtbaar? Dat is gelukkig onzin :)
|
Dat 'even duren' kan oplopen tot wel 2,5 jaar. Bovendien wordt huisartsen vanwege de vele bijwerkingen afgeraden deze nog voor te schrijven, behalve bij geestelijk gehandicapte personen.
|
Citaat:
Anders doe je even wat onderzoek voor je mensen onnodig bang gaat zitten maken? |
Citaat:
De huisartsenvereniging weetikveel heeft een bericht uitgezonden met het advies het niet meer voor te schrijven. En een spiraaltje wordt niet zomaar voorgeschreven, daar moet je zelf bewust voor kiezen, dus men gaat voor de prikpil in dat geval. Het gaat niet om bang maken, meisje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kom net bij de apotheek vandaan, en blijkbaar wordt mijn microgynon niet meer vergoedt!:eek::mad:
Dit is de zoveelste keer! De vorige keer moest ik overstappen op rigevidon. Na verhuizing en andere apotheek kreeg ik weer microgynon en nu is het ethinylestradol/levonorgestrel. Ik kan het niet eens uitspreken! :nono: Anywho, andere mensen ook last van dit probleem? Waarom gebeurt dit toch steeds? En hebben andere mensen ervaring met ethinylestradol/levonorgestrel ? |
Citaat:
Precies hetzelfde, alleen gebruik ik ethinylestradol/levonorgestrel (ofzoiets ;)) al een half jaar. Totaal geen problemen of veranderingen gevoeld. Het werkt precies hetzelfde. Mijn apotheek zei ook dat het in principe Microgynon is. Ik snap trouwens niet goed waarom dit dan wel vergoed wordt als het precies dezelfde werking heeft. :confused: |
Citaat:
De reden dat ik (en ik denk veel vrouwen meer) zou stoppen met de pil is omdat ik zwanger wil raken. Dan is 18 maanden wel erg lang. Voor mij een reden om niet aan de prikpil te gaan. |
Er is gewoon nog te weinig bekend over de uitwerkingen van de prikpil. Ik ben nog jong dus de komende 2 jaar zal ik nog geen kinderen willen. Maar ik kan niet nu al bepalen of ik na die 2 jaar wel of niet kinderen wil. Ik hoor van veel vrouwen op internet dat ze na de prikpil enorm moesten wachten tot ze weer kinderen konden krijgen en dat ze daar enorm onzeker en verdrietig van werden. Je gaat natuurlijk twijfelen of die vruchtbaarheid uberhaupt nog komt. En als jij gewoon eigenlijk direct kinderen wilt dan baal je daar van.
|
Citaat:
Als ik jou was zou ik eerst even bij je verzekeraar controleren of het écht niet meer vergoed wordt, want volgens mij is het bij een aantal apotheken zo dat ze gewoon verhaaltjes verzinnen om hun klanten een pil aan te smeren die voor hun meer winst oplevert. |
Ethinylestradol/levonorgestrel is ook gewoon rigevidon. Mijn apotheek kwam ook met het verhaal 'dat het dezelfde pil was' Dus ik terug naar de dokter, en die zei zelf ook al dat hij meerdere klachten heeft gehad. Die ethinylestradol/levonorgestrel is ook goedkoper dan de microgynon misschien dat dat de hele reden erachter is?
|
hallo, ik heb een klein vraagje:
ik slik al een half jaar de originele microgynon 30 en ben nu nog net niet op de helft van mijn strip, en ik heb een flinke doorbraakbloeding, maar dit is de eerste keer dat me dit midden in mijn strip overkomt! is dit normaal? |
Citaat:
|
oke thnx, maakt me al zorgen! maar alleen het wordt steeds erger en absoluut niet minder.. gewoon doorgaan dus denk ik he ?
|
Citaat:
|
Citaat:
dankjewel! |
Re: Het grote piltopic #20
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......
Wat moet ik doen? Ik ben altijd van maandag tot vrijdag lid van het rode kuis. Dit wil ik graag zo houden (als dat teminste nu nog kan). |
Citaat:
(Maar volgens mij kun je altijd de pil een week doorslikken...dan kom je ook weer op dezelfde dag uit...al kan doorslikken ook van invloed zijn op je cyclus, die kan daardoor dus veranderen...maar dat weet je van te voren niet.) |
Neej, want de dagen kloppen niet.....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenzij je niet op de dagen op de strip let en ze er zo maar uitdrukt en inneemt ed...dan kan je er weinig aan doen, dan zou ik er vanuitgaan dat je hem in week 1 vergeten bent en extra voorzorgsmaatregelen nemen... En in het vervolg toch maar naar de dagen ed kijken als je de pil slikt dan, die staat er niet voor niets op. ;) |
Ben je dan niet hoe dan ook veilig als je hem dan doorslikt? Want volgens mij kan een pil vergeten alleen in de eerste en laatste week kwaad, en dan is doorslikken toch het advies?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Re: Het grote piltopic #20
Als ik mijn pil slik let ik niet op de dagen.....
Ik kan mijn pil niet meer doorslikken.... Woensdag begin ik met de nieuwe strip... wanneer ben ik weer safe? |
Citaat:
Citaat:
|
ik heb eigenlijk een vraagje,
ik neem nu al twee maanden de pil, maar doe het met condoom, nu ben ik sins gisteren gedaan met mijn tweede stopweek, in mijn eerste maand, had ik steeds bloedingen, maar mijn tweede maand verliep heel normaal, nu komt mijn vriendje zaterdag, en ik pak dan dus al een week voor de derde keer mn pil, en mijn vraag is of het eigenlijk al veilig is, want ik wil écht niet zwanger worden :bloos: alvast bedankt :) |
@fotj.
Als je nu eens je zinnen afmaakt door er een punt in te zetten ipv een hele lange zin als post doen :| |
Citaat:
|
Citaat:
Als je elke keer netjes 21 pillen hebt geslikt en je stopweek is elke keer maximaal 7 dagen geweest ben je gewoon veilig. Ook tijdens je stopweek. edit: en er zijn geen bijzonderheden geweest zoals pil vergeten, diarree, overgeven, antibioticakuur etc |
Ik ga 21 juli op vakantie, en volgens mij word ik rond de 18e ongesteld. Ik was de laatste ongesteldheid vergeten met de pil te beginnen, maar ik vraag me af of dat alsnog kan? Want ik wil niet ongesteld worden op vakantie. -O-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hou er wel rekening mee dat in de eerste maand dat je de pil gebruikt, je last van "spotting" kunt hebben, wat inhoudt dat je af en toe een klein beetje menstruatiebloed verliest.
|
Citaat:
|
Oh okee, dan weet ik genoeg. En ik ga dus 21 juli op vakantie. Wanneer kan ik dan het beste beginnen met de pil? Een week daarvoor is eigenlijk net iets te krap omdat ik niet precies weet wanneer ik ongesteld moet worden. Ik kan dus het beste misschien as. maandag al beginnen?
|
Je kan de pil toch gewoon 1 week doorslikken? Hoeft niet meteen 3 weken toch?
|
Citaat:
@Lyne: Ik zou een week voor dat je verwacht ongesteld te worden beginnen...maar ik zou er niet van uitgaan dat je dan zeker niet ongesteld bent tijdens je vakantie... (Ligt natuurlijk ook aan de lengte van je vakantie, maar ook bij een vakantie van een week kan het zijn dat je toch last krijgt van doorbraakbloedingen, dat is niet te voorspellen.) |
Hmm ik moet denk ik rond de ehm 16e ongesteld worden? Weet niet, hou dat nooit bij. Maar goed, dankjewel. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |