![]() |
Wat is materialistisch gezien het dierbaarst voor jou?
Oftewel, wat voor materialistische spullen zou je niet kunnen missen/ is het dierbaartst? Ben je materialistisch?
|
Mijn DVD's natuurlijk.
|
Mijn geld is het belangrijkst, en nee, ik ben niet materialistisch ingesteld.
|
Foto's, e-mails (ook al zijn die dan niet uitgeprint), een aantal boeken en dvd's en sommige kledingstukken. Mijn computer en gsm en zo zou ik niet kunnen missen, maar zijn natuurlijk wel vervangbaar en daarom niet zo belangrijk.
|
Eerlijk gezegd zou ik het echt niet weten.
|
Mijn camera en mijn tekentablet. Eigenlijk alle dingen waar ik lang voor moest sparen. En ik heb verder geen onvervangbare dingen waar een waanzinnige herinnering aan hangt. Alleen zo'n waanzinnig verpeste en oude konijnenknuffelding.
|
Mijn kussen. Ik heb 'm al vanad m'n vierde en ik kan echt noooit zonder 'm.:bloos:
|
aapje en pingping (twee knuffels)
een aantal fotoboeken owja, en eigenlijk ook wel geld en mn huis ;) (naja, huurhuis en meer van mn vriend dan van mij en eigenlijk een flat. maar je begrijpt wat ik bedoel :p) |
Ik ben redelijk zuinig op mijn platen.
En nee, materialistisch ingesteld ben ik niet. En al zou ik het wel zijn: geld, :(. |
Mijn foto's en kussen.
ik ben niet materialistisch, ik dacht dat altijd wel maar ik heb een jaar zonder m'n spullen gezeten en kon ook prima leven toen, dat vond ik fijn om te ontdekken. |
Citaat:
|
gitaar / bijbel / boeken
|
Bril, ov, fiets, hardloopschoenen, zwemshort, teken/schrijfboek, kleding.
zakmes opa, bidkrans oma, horloge, etc. |
Ik denk toch wel jouw topics. :')
|
Ik heb geloof ik niks dat onvervangbaar is.
|
Mijn horloge, denk ik.
|
Mijn agenda, vermoed ik.
|
Bestanden op mijn computer.
|
Laptop, en vooral de muziek die er op staat.
|
Eigenlijk kleren, foto's en m'n huis..
|
ketting van mijn oma een paar cd's mijn foto's mijn kleding kast :(
|
Materiele dingen zijn vaak alleen van immateriele waarde bij mij. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Voor mij zijn mijn knuffels het belangrijkste, verder mijn computer.
|
Oh wacht, mijn schetsboeken van toen ik nog jonger was enzo
|
1 knuffel, rozenkrans van mijn overleden oma, foto's & gedichtje van mijn moeder.
Maar stel dat alles in vlammen op zou gaan, zou ik denk ik ook wel overleven. Leuk is anders though. |
ik bezit natuurlijk geen aarsch maar mijn bed is een belangrijke en de senseo een goede 2e
|
Viool, fotoboeken en een aantal sieraden. :)
Verder vind ik veel dingen die ik heb gewoonweg gaaf en zou ik ze niet willen missen, maar ze zijn absoluut niet onmisbaar. |
hasseltboy
|
Mijn laptop en mijn manga collectie.
|
Trouwring van mijn vader, de ring die ik van vriendje kreeg, en mijn knuffel die ik kreeg bij mijn geboorte en altijd overal mee heen moest. Nu is hij helemaal kaal en plat (omdat ik er altijd boven opging liggen:o) en hij mist een oog, dus heel zielig, maar nog steeds issie lief! <3 :bloos:
|
Mijn gitaar, mijn verzameling muziek op mijn computer, tekeningen die ik gemaakt heb. Ik heb ook wel knuffelbeesten waar ik nogal aan gehecht ben. :bloos:
|
Re: Wat is materialistisch gezien het dierbaarst voor jou?
mijn muizenknuffeldierding... en mijn huisdieren (kat, konijn, hamster.) en mijn stem, want daar zing ik mee*.*
|
ik zou alles missen, maar ook zonder mijn spullen zou ik overleven
|
M'n Mp3-speler, boeken, DVD's, CD's, Kamperkonijn (want van de bear factory en die bestaan niet meer), 'Darth Tater', basgitaar.
|
laptop, mp3-speler, tv, mobiel.
|
Geld, PC, lenzen :P
|
De enige dingen die echt onvervangbaar zijn, zijn foto's en bijv. brieven, teken/schilderwerk en dagboeken enzo, dus ik ga daar maar voor. Maar ik ben ook wel gehecht aan mijn bed en een ouwe knuffel. En gewoon mijn ouderlijk huis, het gebouw zelf zegmaar <3
|
mijn steentjes en m'n fiets
|
Ik heb geen dierbaar materialistisch bezit. :n
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik een held van de fototopics .. niet dat ik weet :P Maar nu je het zegt; dan zou ik voor mijn fotoboeken, cd-roms met foto's enz. gaan!
|
;)
|
In mijn portemonnee zit vrijwel alles geloof ik.
|
ik heb trouwens wel cd's die onvervangbaar zijn. als hier ooit brand uitbreekt dan ga ik echt zo hard huilen. al mijn gesigneerde/unieke dvd's, cd's, boeken... en foto's, oude concertkaartjes.. dat zijn allemaal dingen die ik niet opnieuw kan kopen.
|
Mijn fotoalbums
|
mn pc
|
Foto's en m hoeden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |