![]() |
Wat eet jij graag bij.. #2
Ik had de laatste post in deel 1, dus bij deze deel 2!
Om maar ff door te gaan op de vorige: Gekookt ei? |
Hahaha, ik moest gelijk aan Gado Gado denken. <3
Mozzarella? |
In een salade met veldsla, kerstomaat, sperzieboontjes, pijnboompitten en pestodressing.
Brie |
In een provençaalse rijstschotel, waarvan ik het recept een keer in de Allerhande vond. Rijst met aubergine, (cherry)tomaten, gemengde noten, bosuitjes, provençaalse kruiden en de brie dus.
Rode ui? |
Hmm lastig.. Ik ben niet zo'n fan van uien, maar rode ui past nog wel op een broodje gezond of op een pizza :)
Cocktailsaus? |
Re: Wat eet jij graag bij.. #2
Ik eet het echt nooit, maar de laatste keer was bij een barbeque. Op stokbroodjes enzo.
Thuis eten ze het ook vaak in combinatie met vis, vooral bij een krieltjes/zalm/doperwtjes mix. Honing-mosterd-dressing? |
In een salade met gemengde sla, brie, aardbeien en cashewnoten.
Melkchocolade |
Melkchocolade gewoon zonder iets, wat zou je daarbij kunnen eten dan? :)
Poedersuiker? |
Op oliebollen en puddingbroodjes, zonder poedersuiker zijn die dingen gewoon incompleet!
Sambal |
Rijst met roergebakken biefstuk & peultjes :)
Aardappelkroketjes? |
Citaat:
OT: Met de witlofsalade die mijn moeder maakt en een lekkere valless-burger (zo'n gevulde oid) Sperziebonen |
sperziebonen eet ik vaak uit het potje met mayonnaise. We hebben bijna nooit verse sperziebonen. Als we die wel hebben, liefst met aardappels en een stuk vlees. Heel hollands.
Chutney? (ik ben heel benieuwd, ik weet zelf namelijk niet goed wat ik ermee moet. hierbij een zoektocht naar tips). |
Ligt eraan wat voorn chutney je bedoeld? Ik weet dat die met mango/perzik vaak gegeten wordt bij kip/kalkoen-gerechten.
Maar met vers brood (liefst eentje met zaden, pitten enzo) vond ik de tomatenchutney wel lekker. Venkel? |
Gegratineerde venkel met wat room uit de oven met pasta of een oven-kippetje :)
Pijnboompitjes? |
In een salade met goede mozzarella, verse tomaat, pesto en veldsla natuurlijk. :)
Knoflook |
In knoflooksaus met Lay's naturel chips!
rijst |
Satésaus.
Spek? |
Eet ik nooit, maar áls; dan met eieren.
Knäckebröd |
Kaas, maakt verder niet uit welke, oud, jong, smeerbaar of niet, brandnetel, komijn etc. :o
Ketjap |
in me cup-a-soup op school:D
asperges |
Niet, ik lust geen asperges... Maar mn 'schoonmoeder' maakt t weleens met ham en kaas.
Doperwtjes? |
Bij de couscous met broccoli en feta.
Aubergine? |
In de lengte in plakken gesneden en met veel zout en olie en kruiden in de oven, nomnomnom! En dan op stokbroodjes ofzo, of als groente bij het avondeten.
Hertenvlees? |
Niet.
Roosvicee (siroop) |
Uhm.. Water? :D En anders een koekje ofzo :)
Hamburger? |
Op een vers zacht wit bolletje (wel een ronde! geen puntje :p), een hamburger van de grilplaat of BBQ... met gebakken ui ringen, sla ketchup & mayo.. mmmm :)
Radijsjes? |
Radijsjes in een salade met gekookte krieltjes, selleriesalade, rode ui, stukjes augurken, kruidenkaas in blokjes, wat mayo/mosterd en kruiden.
Broccoli? |
met ananas en cashews/pinda's en kerrie en couscous
koffie? |
Op de normale manier: verse koffie uit een goed apparaat (geen senseo oid), met een scheutje koffiemelk.
Op de sjieke manier: met opgeklopte melk, hazelnoot- of caramelsiroop en slagroom. geroosterde amandelen |
Los met andere noten en rozijnen vind ik dat al lekker.
Anders als toetje. Met yoghurt, honing en met fruit, iets van perzik of banaan. Kokos? |
Door/op een kokoskoek of kokosmakroon, of in zo'n overheerlijk Bounty-ijsje die ze helaas ook niet meer verkopen. Of een gewone bounty :)
Vanille-yoghurt? |
Daar eet ik graag iets van granen doorheen (muesli/allbran oid)
spinazie? |
In een hartige taart. (y)
Appelstroop |
Op een witte, iets langer dan normaal (dus extra krokante) witte boterham :y
Sugar snaps? http://foodperson.com/wp-content/upl...sugarsnaps.jpg |
ohhh zo lekker sugar snaps! in hele frisse groene geroerbakte groente mix met rijst en evt kerriesaus.
wortel |
Wortel is lekker in ratatouille met courgette, ui, aubergine, gepelde tomaat, verse tomaat, paprika, zwarte olijven en eventueel sperzieboontjes. Met daarbij veel Italiaanse kruiden en knoflook natuurlijk. En dat geserveerd met couscous met daarboven een beetje citroen uitgeperst.
Zo, dat is duidelijk. :) Druiven |
Druiven? Hmm.. doe maar als rozijnen uit zo'n klein doosje.
Spinazie |
Door de lasagne, of met wat roomkaas en cashewnoten door de pasta of gewoon geprakt door de aardappelen met een stukje worst erbij.
Zoute pickles |
Augurken heb ik liever zoetzuur eigenlijk. Bij de bami/nasi met pindasaus. En op oma's verjaardag met stukjes oude kaas.
Courgette? |
Tagliatelle en dan met een roomsausje. Heerlijk (y)
Watermeloen |
Gewoon zonder iets erbij, lekker zo'n punt watermeloen opeten als het warm is.
Heb ik vandaag nog gedaan! :D Marshmallows |
In de warme chocomel , en dan zo veel mogelijk
Kersen |
Gewoon, ´puur´ vanuit de koelkast maar ook lekker als warme kersen met slagroom en ijs in een belgische wafel.. maar ooh zo fout :P
Patat? |
Mayo met vers gesneden uitjes
Rozijnen |
in de couscous
cashewnoten? |
Met gebakken kip + curry of satésaus en rijst
Tomaat? |
Op de pizza, 't liefst 'n vegetarische pizza.
Cheddarkaas |
Tussen een zelfgemaakte broodje hamburger. Liefst heel veel en dan laten druipen die hap! Ook leuk voor foto's
Limoen ? |
Met avocado, ui, tomaat, jalapeño en koriander in een guacamole <3
Tonijn? |
Op een pizza, of gewoon tonijn uit blik los :)
Ketchup? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |