![]() |
Lucide dromen of uittredingen
Hallo,
Ik heb zelf wel eens een lucide droom gehad (zoals ik dat dan zelf noem). In die droom sta ik op uit mijn bed, loop ik naar de lichtknop, maar die doet het dan niet. Dan loop ik meestal naar de wc en probeer daar ook de lichtknop maar die doet het dan ook niet. Dan ga ik weer terug in mijn bed. De omgeving lijkt super realistisch en alle details van mijn kamer, de gang en de badkamer kloppen en ik kan ook rondkijken. Ik had het hier over met mijn vriend en die zei tegen mij dat dit een uittreding zou kunnen zijn. (Hij zei dat hij zelf ook weleens een uittreding had gehad, waarbij hij dan weer 'teruggezogen of getrokken' werd als hij te lang ''wegbleef' van zijn lichaam. Iemand hier meer ervaring mee of informatie over? |
Ik geloof niet in uittredingen, maar lucide dromen ken ik wel. Bij mij zijn ze over het algemeen nog steeds zo bizar als normale dromen, met als extraatje dat ik besef dat ik droom. Waar ik over het algemeen misbruik van maak door Johnny Depp aan te gaan randen ofzo :o Dat details kloppen en je rond kan kijken vind ik niet zo raar - wat doe je dan in andere dromen, niet rondkijken :confused:
|
In gewone dromen kijk ik wel rond, maar ben ik niet in mijn eigen omgeving (in mijn huis dus). In een lucide droom of uittreding, hoe je het maar wilt noemen, ben ik in mijn eigen huis en ga ik weer in mijn bed liggen.
|
zolang je lichaam en geest bij elkaar blijven en je het als geheel, als een normale waarneming, bewust meemaakt, waarbij je dus nog wel kunt plaatsen dat het een soort droom is, is het gewoon lucide.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ging laatst slaapwandelen en kon de deur niet vinden, omdat ik op dat moment niet thuis was. Ik bleef maar doorgaan en wilde perse door de deur (die er dus niet was).
|
herkenbaar. werd er vroeger wel angstig van. ik moet zeggen dat ik ze zeer regelmatig heb, maar vind het niet hinderlijk oid.
|
Ik heb in het verleden veel geoefend om beter te worden in lucide dromen. Ik vind het geweldig want je kan echt alles doen. Ik kan zelfs beginnen met lucide dromen zonder eerst in slaap te vallen.
Wat voor informatie wil je erover hebben? Wat wil je weten? Op internet is er trouwens best veel over te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry voor de wazige uitleg, maar ik kan het echt niet beter beschrijven:bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En laatst had ik wel zo'n soort droom dat ik wist dat ik droomde. Ik was met vriendinnen terug uit België en ging voor we naar huis gingen eerst nog even eten in Estland, in een restaurant waar we vorig jaar geweest waren. En ik zei tegen een vriendin in die droom ''ik droom he?'' en dat heeft ze bevestigd. Ik vond het wel leuk.^^ |
Citaat:
|
Mja ik vind het gemeen, ik kan alleen per ongeluk in dat stadium komen :p En ik heb vroeger heel hard geoefend!
|
ben net nog ff bij m geweest, het voelde nu nog meer als een afscheid. Maar dan wel op een andere manier, hij gaat zijn weg en ik de mijne. We zien elkaar over een paar weken weer op het werk. En hoewel hij ontkent dat er dan weinig verandert zal zijn t.o.v. nu weet ik dat het een wereld van verschil is. Hopelijk een goede.
Ik ga in ieder geval de komende weken genieten van mn vakantie in Griekenland. Morgen lig ik alweer een uur of wat te pitten in Athene :). |
bovenstaande post hoort in het LJH topic (A)
|
Citaat:
De details en het echte gevoel komen doordat het jouw kamer is, die jij als geen ander kent tot in alle details. Je maakt er in je dromen dus automatisch een vrij goede voorstelling van. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |