![]() |
aquarium visjes
khep sinds vandaag nieuwe visjes een soort ervan zijn guppy's veel mensen zeggen dat ze zich snel voortplanten bij wie was het zo dat ze al snel jonkie''s hadden en hoe lang na de aankoop was dat (alleen als je een mannetje en een vrouwtjuuh heb ey hihi (duhh) )
|
ik besloot drie jaar geleden om guppy's te gaan kweken,
stom plan want die beesten hoef je niet speciaal te kweken dat doen ze toch wel vanzelf, ik haf 5 vrouwtjes en 3 mannetjes, en na 3 weken had ik 189 jonge guppies!( ja kheb ze geteld) ik had namelijk zo'n bevalbakje zodat ze hun junkies niet kunnen opeten, da vonk altijd zo zielig. maarja later bedacht ik me wat moet ik nou met 189 jonge guppies, dus ik heb ze uit laten groeien, toen waren er al heel wat minder over, en de mooiste heb ik gehouden, en de rest heb ik naar de dierenwinkel gebracht |
jah, ze planten zich heel vlug voor, ik heb ze ook. Maar ze gaan ook weer dood, dus het houd wel een (heel klein) beetje stand. Maar ik moet nu wel een paar aan de dierenwinkel terug geven denk ik, want ik had er eerst 6 en nu zijn het er 30 ofzo (en mijn aquarium is nie echt groot)
|
Ik kweek ze ook, en hebniet zo'n bevalbakje...zo werkt de survival of the fittest et beste...
En als et dr teveel worden, neem ik da mannetjes apart in een andere bak...zodat et weer ff kan uitdunnen *heeft veel plek* |
Citaat:
Het voortplanten gaat ook vlug, na enkele weken heb je je boeltje nieuwe guppies al :) |
hoe zie je het dan als ze jonkies krijgen?? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
guppies zijn niet te stoppen met kweken
ookal haal je de twee geslachten uit elkaar, vrouwtjes kunnen namelijk zichzelf van sexe laten veranderen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00. |