![]() |
Twee vissen
Twee vissen
Een hond legde me als een gestolen schoen te vondeling in mijn moeders tuin groeide ik op samen met centimeters van mijn hakken wanneer het regende, ging ik buiten mee proberen huilen, kleurde met onverschrokken meisjesmoed mijn lippen binnen de lijnen met gedachten over later als ik groot zou zijn, gezeten onder mozaïeksterren boven een baai getooid met lichtjes waar er op de tafel ratatouille en rosé zou staan, ik door het flessenetiket zou mijmeren over het dia-logen in het ruisen van onze ademzee meanderde ik buiten oevers, sloeg op klippen te pletter in het deinen van de onderstroom lieten we luchtbellen te water vond een visser in zijn netten: een verzopen schoen, het kadaver van een hond en ons happend op het droge. |
Re: Twee vissen
Wow! Wat knap dat je zo consequent kunt vasthouden in het hele gedicht wat het in de eerste regels al zo bijzonder maakt. Dit vind ik nou echt een gedicht, vergeleken met een
verhaaltje dat op sommige plaatsen ge- woon afgebroken is. Je speelt heel leuk met de zinvolgorde, gebruikt werkwoordcombinaties die grammaticaal gezien niet juist zijn, maar in delen wel. Ik snap het gedicht nog niet helemaal, maar ik wou toch even vast laten weten dat ik het heel leuk vind, leuke vondsten en mooi plaatje. |
Dank je :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34. |