Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Kutleven. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1699163)

Huh? 19-06-2008 17:49

Kutleven.

Nee joh, dat van kutleven is een grapje. Gewoon aandachttrekkerij *O*

Maar ehh, wat doen jullie als álles even tegen zit en het steeds maar erger wordt?

PS zeg alsjeblíeft geen dingen als "dan denk ik even na en realiseer ik dat ik het lang nog niet zo slecht heb! Er zijn mensen met slechtere dingen!!" ...

Nonaj 19-06-2008 17:52

Re: Kutleven.

Dit topic hoort hier niet denk ik :o

-> Psychologie :o

Huh? 19-06-2008 17:57

Citaat:

Nonaj schreef: (Bericht 27753580)
Dit topic hoort hier niet denk ik :o

-> Psychologie :o

Oh.. nja weetikveel =) ik dacht er staat life dusja heb niet echt gekeken sorry

Tonsillitis 19-06-2008 18:05

dan zorg ik ervoor dat ik me niet meer kut voel.

moya. 19-06-2008 18:15

ik ga dan altijd vol op de crack

arPos 19-06-2008 22:41

Citaat:

Huh? schreef: (Bericht 27753566)
"dan denk ik even na en realiseer ik dat ik het lang nog niet zo slecht heb! Er zijn mensen met slechtere dingen!!" ...

dat dus.

een flinke hasj-joint roken werkt ook altijd uitstekend (y)

Villain 20-06-2008 10:47

Citaat:

Huh? schreef: (Bericht 27753566)
"dan denk ik even na en realiseer ik dat ik het lang nog niet zo slecht heb! Er zijn mensen met slechtere dingen!!" ...

Dat dus indd, wat is daar mis mee?

Huh? 20-06-2008 16:12

Omdat dat niets helpt... ik zei wat dóen jullie? Niet wat dénken jullie =)

Leonoor 20-06-2008 16:21

Ik denk toch dat een groot deel van het veranderingsproces in het denken ligt...grote kans dat je ook denkt dat je leven een kutleven is, terwijl het objectief gezien wel mee valt. En dan is toch het denken hetgeen waar je iets aan zult moeten veranderen. Als je leven daadwerkelijk een kutleven is (objectief gezien dus, dus niet enkel in jouw beleving en of het objectief gezien zo is zou je bv. aan je omgeving kunnen vragen) dan doe je er verstandig aan de dingen die niet goed gaan te veranderen.

prulletje 20-06-2008 16:40

ik leef in de toekomst, dan hoef je je nooit kut te voelen zolang je maar weet dat je een bereikbaar streven hebt.

(wat een wijsheid, wat een wijsheid):P

Balance 20-06-2008 18:11

Janken, vrienden opzoeken, nog meer janken, steun krijgen, lichtpuntjes zien, bedenken dat het dan toch niet allemaal tegen zit, frisse moed krijgen, er voor gaan.

Daboman 20-06-2008 20:28

Ongeveer wat balance zegt.

arPos 20-06-2008 22:36

Citaat:

prulletje schreef: (Bericht 27759460)
ik leef in de toekomst, dan hoef je je nooit kut te voelen zolang je maar weet dat je een bereikbaar streven hebt.

(wat een wijsheid, wat een wijsheid):P

dat dus, met de kanttekening dat er een hele boel bereikbaar is

Freyja 21-06-2008 00:15

Wat ik doe?

http://www.youtube.com/watch?v=AyAq42RJW2k
www.thework.org
http://www.psychologiemagazine.nl/we...rd-mindful.htm

Oftewel: Mijn aandacht richten op het moment, beseffen dat noch het verleden waar ik kwaad/verdrietig om ben, noch de toekomst waar ik bang voor ben, eigenlijk ook maar ene kloot te maken hebben met dít moment, met mijn leven nú, en dat ik dus eigenlijk domweg geen problemen heb.

Ennn voor toegevoegde waarde; genoeg bewegen/sporten, genoeg buiten zijn!!, genoeg slapen, goed eten en als het kan goed contact met vrienden/kennissen (y)

KiMZz 21-06-2008 14:45

Als t echt kut gaat allemaal.. Achter de pc duiken en janken en forummen en muziek luisteren om mn aandacht ergens anders op te vestigen.. Een joint roken, een rondje lopen buiten om ff bij te komen...
Of bij een vriendin langs gaan en me laten opvrolijken.
Gaan winkelen. Ach.. zoveel dingen waarvan ik dan vrolijk word.

Starsailorr 23-06-2008 08:52

Janken en me laten knuffelen en dan chocomelk drinken in bed met m'n vriendje, en meestal is alles dan wel weer gewoon goed. :p

Luki 01-07-2008 11:33

Het is maar wat je er zelf van maakt.

SpringBee 02-07-2008 17:35

Ik vind het altijd moeilijk om niet in zo'n bui te blijven hangen, maar het beste wat je kan doen is toch afleiding zoeken.
Ik ga meestal blowen of drinken of eten, of spullen kopen, allemaal niet echt supergezond om te doen als je je kut voelt. :o

Volk 02-07-2008 18:06

Als ik vind dat ik een kutleven heb ga ik mijn leven anders bekijken. Idd door te denken dat ik het zo slecht nog niet heb en door al mijn zegeningen te tellen. En daarbij tel ik elk klein dingetje in mee, dat ik haar heb, dat ik kan ruiken, echt alles. En als je dan gaat kijken naar wat er mis is dan kom je er achter dat er veel meer goed is dan slecht. Bovendien denk ik dat je met realistisch optimisme veel en veel verder komt dan met pessimisme. En dat je daardoor het kutte kunt ontkutten en anders er anders mee om kunt leren gaan waardoor het een stuk dragelijker wordt. Als het allemaal niet mee zit dan is bij mij het mentale aspect het enige dat mij kan helpen, en gelukkig ook het eerste dat mij te hulp schiet.

Praganonut 03-07-2008 13:38

Ik heb aardig wat shit achter de rug. En het enigste wat je ermee kan doen is je schouders ophalen en lachen erom. En weten dat het goed komt als je er 100% ervoor gaat.

cartman666 04-07-2008 20:58

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 27760004)
Janken, vrienden opzoeken, nog meer janken, steun krijgen, lichtpuntjes zien, bedenken dat het dan toch niet allemaal tegen zit, frisse moed krijgen, er voor gaan.

Janken => zuipen
er voor gaan => leren hoe de situatie in de toekomst te voorkomen

verder hetzelfde :p
Oja, essentieel bij deze aanpak is zorgen dat je vrienden per fiets opzoekbaar zijn. :bloos:

Littleladylike 28-07-2008 15:25

Ik bel altijd me beste vriendin op en ga met haar melig worden. Dan voel ik me altijd stukken beter en als dat niet helpt reik ik altijd naar chocola of ijs:D voel ik me ook altijd weer wat beter door, behalve de volgende dag dan denk ik weer dat ik alles erw eer af moet werken.

Eurynome 17-08-2008 19:38

Mojito's.

Betercore_oud 20-08-2008 14:00

bier!

T_ID 20-08-2008 18:24

Als het kut gaat? Daar kwaad om worden en die woede gebruiken als motivatie voor een oplossing. Vast en zeker een recept voor een maagzweer op hogere leeftijd, maar mij bevalt het tot nu toe prima. ;)

fizzle-fluffy 20-08-2008 22:04

Als het kut gaat, dan krijg ik diarree en buikpijn en val ik flauw en kan ik niet meer eten.
Bedoelde je dat?

DBZ 20-08-2008 22:47

Ik pleeg altijd zelfmoord;) Ben je tenminste verlost van alle problemen. Ik doe dat eigenlijk best vaak...

Ff serieus:P: Als het ff kut is, dan probeer ik er niet aan te denken en....dat lukt niet:(:P Ik probeer gewoon uit mijn problemen te komen en gewoon doen wat ik moet doen. Kan er toch niks aan veranderen. Ik zoek dan gewoon iets leuks dat dichtbij is. Daar ga ik aan denken en dan heb ik weer een doel.:)

fractuur 20-08-2008 23:05

Even schelden en balen. Maar ik ben van mezelf behoorlijk vrolijk en heb al vroeg leren relativeren, dus ik zet me er meestal snel overheen.

botervleug 23-08-2008 22:22

Hardlopen. Dat werkt echt supergoed. Met aardige muziek, zodat je nergens aan hoeft te denken, je even goed voelt want je bent gezond bezig, je geen gezeur hebt van mensen dat je je niet zo slecht hoeft te voelen jadieja enzo, en als je terug komt douchen met lekker ruikend spul, want van lekker ruikend spul wordt je blij en van jezelf verzorgen schijn je ook blij te worden.

Vervolgens bier drinken en dan slapen als het even kan en dan is de klotedag zo voorbij.

Voor de lange termijn is denkwijzen veranderen trouwens de enige optie, bovenstaande is een goede noodoplossing.

yellowgirl 03-09-2008 19:09

afleiding naar vrienden.. lekker lol trappen en gek doen.
Mijn moeder bellen .. en langs gaan om een knuffel te ontvangen.
Ook bij mijn pa kan ik hiervoor terrecht.. altijd fijn.

Verder muziek luisteren en lekker vroeg gaan slapen en in bed een vrolijk boekje lezen.

12Trix 04-09-2008 17:44

Citaat:

Morgan schreef: (Bericht 27762094)
Wat ik doe?

http://www.youtube.com/watch?v=AyAq42RJW2k
www.thework.org
http://www.psychologiemagazine.nl/we...rd-mindful.htm

Oftewel: Mijn aandacht richten op het moment, beseffen dat noch het verleden waar ik kwaad/verdrietig om ben, noch de toekomst waar ik bang voor ben, eigenlijk ook maar ene kloot te maken hebben met dít moment, met mijn leven nú, en dat ik dus eigenlijk domweg geen problemen heb.

Ennn voor toegevoegde waarde; genoeg bewegen/sporten, genoeg buiten zijn!!, genoeg slapen, goed eten en als het kan goed contact met vrienden/kennissen (y)

Wel een goede tip, dat van TheWork.org en zo. Heb zelf ook cognitieve therapie gehad van mijn case-manager bij het GGZ (met zo'n g-schema). Is ook zoiets geloof ik. Praten erover helpt in ieder geval wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.