![]() |
Duisternis / Vergissing
Duisternis
Gordijnen in de mist Eeuwige gordijnen door Schaamte gesloten; Realiteit uitgewist Het grauwe tijdperk Van de dood Omsluiert mij in Een sfeer van wanhoop Wanneer de dag verwelkt En de nacht Het universum Genadeloos binnendringt ------------------------ Vergissing De droogte staat me tegen In de diepte van de zee De roeping vanaf de kust Maakt ons binnenste wee De draaglijkheid der zielen Houdt ooit nog weleens op Als de roeping van ons leven Om onze nek hangt als een strop De plaats van de zon Onder een deken van mist Als je ziet dat je je in je lot Verschrikkelijk hebt vergist |
Duisternis --> Ik vind het gedicht niet echt 'af'. De laatste strofe is niet echt een einde, vind ik. Maar ja, wie ben ik. Verder wel mooi verwoord.
Vergissing --> Is echt heeeel mooi. Echt mooi. *sprakeloos* Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoeld met 'de droogte staat me tegen' . Zou je me dat nog willen uitleggen? Liefs Kimry |
Hm...wat dat eerste betreft heb je wel gelijk denk ik... maar ik ga er nie meer aan knoeien, dan blijft er meestal nix meer van over lol :)
En wat dat tweede betreft... Je moet het zien als een tegenstelling (even kijken of ik het duidelijk kan uitleggen, ff heel simpel maar :)): In de diepte van de zee is het normaal gesproken nat, nu is het er droog. Daar bedoel ik mee dat de wereld een mooie plek zou moeten zijn, maar eigenlijk is alles verrot. Dat staat me tegen, dat doet me pijn zeg maar. Hmm.. snap je? :) Ow en bedankt trouwens :) |
Vergissing snapte ik eerst niet, maar nu je de uitleg erbij hebt gezet toch wel :) Mooi!
Duisternis... Sjah, net wat Kimry zegt, nu heb ik een beetje het idee van: Wanneer de nacht komt, dan... En dat dan, dat komt dan niet. Dat is op zich wel jammer, maar ik snap dat je er niet nu nog wat aan toe gaat voegen :) En inderdaad, mooi verwoord. |
De derde alinea is eigenlijk een regelrecht vervolg op de 2de, dus ik bedoelde niet "en wanneer de nacht komt, dan gebeurt er dit" maar: "het tijdperk blablabla omsluiert mij wanneer de nacht komt" om het even kort te zeggen :). Maar ik zie nu inderdaad hoe het eigenlijk eerder opgevat zal worden.. misschien dat met de uitleg erbij ook dít beter wordt :)
En bedankt voor je reactie :) |
eerste gedicht is wel mooi alleen die tweede strofe vind ik niezo goed lopen, na dat van omsluiert mij in.
Tweede gedicht beetje standaard en te rijmerig |
Jammer dat je het nix vindt :) maar bedankt voor je reactie :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07. |