![]() |
Backup maken op een Apple lukt niet?
Ik wil graag een backup maken van mijn bestanden. Deze bestanden staan op een Mac. Mijn eigen computer thuis is een Fujitsu Siemens en heb hier een externe harde schijf aan hangen.
Toen ik de harde schijf aan de Mac hing was deze tegen schrijven beveiligd. Ik kon dat op de Mac niet aanpassen maar ik vind ook nergens hoe ik dit op mijn eigen pc kan aanpassen? Ik heb naar mijn weten de externe schijf nooit beveiligd? Hoe pas ik dit aan? Zodat de schijf toch beschrijfbaar is als ik hem aan de Mac koppel?:confused: (de externe schijf is van Green Chilli) |
|
Kan ik dit ergens nakijken? :confused:
|
Ik zou het niet weten waar dit grafish word weergegeven.
Je zou het volgende kunnen doen:
|
Bedankt, het is idd geformateerd met een ntfs-bestandsysteem.
Helaas... :| |
Hoeft geen probleem te zijn.
Dan convert je hem toch naar fat32, maak gebruik van macfuse of formateer je de schijf naar een bestandsysteem die je wel kan beschrijven? |
Nou ja, het is iemand anders schijf en ik persoonlijk zou het niet fijn vinden als degene aan wie ik mijn schijf uitleen het ding even converteert naar een ander bestandsysteem.
Kun je geen backups maken op internet? |
Heb je veel bestanden? Je kan een netwerk aanleggen tussen je mac en de pc en de belangrijke bestanden droppen op je pc. Let wel op dat je op je pc folders of schijven moet sharen en je gebruikers van die share moet toestaan om te schrijven!
Zo doe ik het :) |
Hej, uh.. Backup maken via internet? Hoe gaat dat dan?
Het zijn best veel bestanden.. Totaal iets van 25 GB. (grafische studie) De Mac staat op mijn oude stagebedrijf, Dus niet thuis. |
Citaat:
Er zijn twee mogelijkheden voor het overbrengen van bestanden: 1. creer een remote verbinding (maar dat is niet 1-2-3 gedaan als je dat nog nooit gedaan hebt) 2. pak een aantal bestanden in en: http://transferbigfiles.com/ :) |
Citaat:
|
Bedankt! Ik zal de opties eens nader gaan bekijken. Kan idd altijd nog een aantal dvd's branden.
|
Je doet een grafische studie, maak je ook films enzo? Dan werk je met grote bestanden. Fat32 kan max een filesize van 4GB aan. Let hier goed op.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |