![]() |
De avondzon
De avondzon
Op je blote armen vallen de stralen Als vlijmscherpe messen kerven ze De blikken in je huid Niet-begrijpende gezichten Ze zien niet jou Maar alleen je pijn Je alleen-van-jou-pijn Nooit meer die zon Niemand die je ziet Volledig onzichtbaar In het holst van de nacht Kom ik slechts nog buiten Dan is de zon weg |
Vind 'm heel goed.
Eerst een leuke misleidende beeldspraak. Daarna wordt het een en ander duidelijk, misschien net iets teveel. Het pijn-gedeelte had ik zelf vervangen of anders verwoordt. Daarna gaat het ritme lekker verder en eindigt met een zin die het voor mij helemaal maakt. Ja, die eindzin doet het 'm echt. (y) |
Citaat:
Nee ik vind het idee heel mooi, maar ik denk dat het mooier verwoord had kunnen worden... |
Citaat:
|
Wat een ontzettend mooi gedicht! Door de zachtheid van de woorden, maar de hardheid van de inhoud geeft het me een heel vreemd gevoel....
(als je begrijpt hoe ik t bedoel... want nu ik het schrijf klinkt het echt een stuk vager dan toen ik het zo even nog alleen maar dacht) |
Bedankt voor jullie reply's..
Kontradix, hoe zou jij dat gedeelte over de pijn dan willen verwoorden, ik heb het namelijk zo gedaan dat het echt "jouw" pijn is die anderen van je "afnemen" door er naar te kijken, vandaar die herhaling. En eh, Gothic, hoe zou je die eindzin dan maken? Ik heb dit gedicht echt zo even opgeschreven, niet echt op ritme gelet, wel op dat het lekker liep, vandaar misschien de vage dingen erin.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |