![]() |
Tour de France 2008 + rondemaster
Die begint over 8 dagen weer(y)
Aangezien ik niet van de lange openingsposts ben houd ik het hierbij. www.rondemaster.nl Subleague: scholieren.com wachtwoord: sport Ohja voor het geval iemand wijs doet en me wijst op het algemene wielrentopic...er is ook een algemeen voetbaltopic maar toch werd er een topic gemaakt voor de EK;) |
Ik baal ervan dat Thomas Dekker dit jaar weer niet meedoet. :(
|
Voor de duidelijkheid; voor dit soort evenementen mag uiteraard een apart topic aangemaakt worden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Achja een etappewinst zou ook leuk zijn...
Ik doe ook weer mee met de rondemaster competitie, vorig jaar opgezet door de communicatiebeer, ff op hem wachten dan maar? |
De communiceerbeer is twee maanden op vakantie dus daar zou ik niet op rekenen ;)
|
Ik heb er al een aangemaakt, zal hem even in de openingspost gooien
|
Citaat:
|
Citaat:
je bent prof of niet hoor, en sterallures heb je niks aan in het wielrennen. ik mis hem echt niet dus :P misschien nog ff een poll er in met de belangrijkste kandidaten voor het eindklassement? naar mijn idee zijn dat Evans, Valverde, Menchov, Cunego, Sastre en Frank Schlek :) |
Citaat:
|
Zubeldia zou wel kunnen, zeker voor een top 10 notering, Ricco wil ik ook niet gelijk uitsluiten maar ik denk dat die meer voor een mooie ritzege zal gaan ofzo :P
Ik denk dat frank over een hele tour de france gezien nog wel beter is dan zn broertje. |
Heb me ook aangemeld bij de subleague.
Gewoon even wat sprinters in me team gooien voor de eerste etappes :) |
De grote favoriet is uiteraars Evans, gevolgd door Valverde. Outsiders zijn wat mij betreft Menchov, Cunego, Zubeldia en Kreuziger. Van Sastre verwacht ik niet zo veel. A. Schleck heeft aangegeven voor de bollen te gaan, maar misschien kan die ook nog wel een mooi klassement rijden. In de sprints verwacht ik dat het veel tussen Freire en Cavendish zal gaan, maar in de ronde van Zwitserland was McEwen ook aardig op dreef. Wat de Nederlanders betreft kan Laurens ten Dam misschien in dienst van Menchov nog wel een top 15 rijden.
|
Voor mij zijn Evans en Menchov de grote favorieten. Valverde acht ik gewoon niet in staat om een grote ronde te winnen, die heeft sinds zijn doorbraak nog nooit aangetoond 3 weken constant te kunnen presteren. Ook denk ik dat hij in de tijdrit teveel toegeeft op Evans en Menchov. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoe Cunego het gaat doen!
Ik heb me ook aangemeld bij de rondemaster subleague (La vie claire). |
Citaat:
|
Valverde klopte Evans in de tijdrit in de Dauphiné, hè.
Maar je hebt wel gelijk dat hij nog nooit grote dingen heeft laten zien in grote rondes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die vroege piek idd, daar hebben wel meer renners in het verleden last van gehad. Ook daarom ben ik benieuwd naar de gesteldheid van Valverde.
|
Team PV doet ook weer mee aan Rondemaster :)
|
|
Je kan je via de volgende link aanmelden: http://www.sportwereld.nl/wielrennen/rondemaster/
Kheb verder nog wat sites gevonden om je voor te bereiden voor de Rondemaster: www.deluitenant.nl www.cyclingbase.com |
Ik ben er ook weer bij.
|
Doet iemand ook nog mee aan de Telesport Tourpoule (kun je ook via Hyves doen)?
|
Yep, ik :)
|
Moet even kwijt dat ik mij nu alweer licht irriteer aan Ducrot.. nu al!
Al zijn gezanik over vroeger was het altijd beter.. cóntínú! Dijkstra probeert er wel weer wat moois van te maken :) |
Hij is fijn :') Blijkt het niet eens een proloog te zijn vandaag; sta je dan met je 9 tijdrijders in je rondemaster
|
X-D
|
Hmm.. wist niet dat het zo'n zware aankomst was :p daar gaat etappe 1 .. mooie overwinning van Valverde, iets te zwaar voor Freire helaas.
|
Citaat:
Aan Ducrot en Dijkstra erger ik me kapot, niet alleen vanwege hun commentaar (al zijn ze af en toe wel grappig), maar vooral omdat ze minder verstand van wielrennen hebben dan ik, in tegenstelling tot bijv. Wuyts, die echt weet waar hij over praat. |
Goede dag voor de rondemaster wel, ik had 6 man in de top tien. Bovenaan in de subleague. :)
|
Ik had me totaal niet voorbereid op deze rit, wist ook niet dat de finish er zó bij lag (y)
Wel verrassend dat Valverde er nog overheen kwam. |
Citaat:
|
pff wat een drama :D ik had alleen Pineau :(
|
Citaat:
|
Helemaal vergeten in te vullen. :(
|
Citaat:
Slechte dag voor de rondemaster. :( |
Ah zie t nu :) tnx
|
dinsdag al de eerste tijdrit dus? :cool:
|
Maar vandaag eerst nog even een overwinning voor Freire ;)
|
Hmm en ben in Noordwijk komende 2 dagen, dus kan mn team niet wijzigen.. :p en stond al laatste!
|
Ik had Feillu, waarom ging die sukkel nu zo vroeg aan? :(
|
Saai zijn de eerste etappes in ieder geval niet! Menchov nu al een achterstand opgelopen. Benieuwd naar morgen :) Het is in ieder geval een Tour die niet geregisseerd wordt door een ploeg. Noch sprinters noch klimmers denk ik.
Rondemaster was neit zo'n succes de eerste 2 dagen :D |
Best amateuristisch gister van Menchov, maar tot nu toe nog een goede tijd gereden in de tijdrit
|
Leuk slot weer. Jammer dat Vogondy niet won, hij had het wel verdiend. En dat was mijn prono ook wel ten goede gekomen ;)
|
Freire 2e vandaag achter snelheidsduivel Cavendish.. mooie rit van Vogondy inderdaad!
|
Cavendish gaat er nog een hoop winnen de komende jaren.
|
Mooie renner ja (y)
Vandaag Ricco, maar wat staat alles nog dicht bij elkaar in het klassement zeg.. Knullig van Schumacher trouwens om zo zijn trui te verliezen :D |
Ben benieuwd of Ricco volgend jaar de Giro zal laten varen om de Tour te proberen te winnen...
In elk geval een degelijke dag voor de rondemaster aangezien ik Ricco, Valverde en Kirchen had. Alleen jammer dat de aanvallers die ik had niet vooruit bleven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |