![]() |
Ben jij een optimist of een pessimist?
Er zijn mensen die bijna overal zonnig tegen aan kijken. Ook als het iets minder gaat. Aan de andere kant heb je ook mensen die het vaak niet zo vrolijk bekijken en soms (veel) mopperen of veel piekeren over van alles en nog wat.
Wat ben jij, denk je? Denk je dat het aangeboren is? Of dat het komt door wat je meemaakt of iets anders zoals je karakter. Vertel. |
Optimist. Ik heb echt een 'ach, boeiend, ik zie wel'/'komt wel goed'-instelling, alhoewel ik soms wel eens pieker, maar ik heb geen zelfmedelijden ofzo.
Het is deels aangeboren en deels afhankelijk van wat je meemaakt. |
Cynische optimist.
|
Ik doe pogingen tot optimisme, maar slaag niet altijd. De intentie telt, toch?
|
Oja, ik moet er wel aan toevoegen dat ik niet denk dat het ooit nog goedkomt met de debiliteit van de mensheid. Dus in zekere zin wel een pessimist.
|
Dat ligt maar net aan mijn bui!
|
Een pessimist, echt heel erg.
|
Citaat:
|
Over het algemeen vrij optimistisch.
|
TS?
|
Over het algemeen ben ik een doemdenker.
|
Een optimist.
|
Optimisme overwint meestal wel. Ik kan soms piekeren van, OH MIJN GOD DIT KOMT NOOIT MEER GOED!!!! Maar als ik er dan wat rustiger over na heb gedacht kom ik altijd wel tot de conclusie van, ach, stressen heeft ook geen zin, dat verandert toch niks aan de situatie, ik ga maar gewoon slapen ofzo, kthnxbye.
|
Dat ik een optimist ben, is het grootste misverstand over mij. Waarmee ik dus wil zeggen dat ik een pessimist ben. Vooral als het over vriendschap, de liefde, of mezelf gaat.
|
Een optimist is een slecht geinformeerde pessimist, aldus T. Maassen.
Ik ben pessimist, want dan word je eerder blij verrast ipv teleurgesteld. |
Hm, ik maak me wel altijd snel ergens druk om (wat als dit gebeurt en dat gebeurt etc.), maar ik ga er niet zonder meer vanuit dát er iets naars gebeurt.
Ik kan vervelende situaties over het algemeen goed relativeren, tenzij ik me echt heel rot voel. Ik denk dat ik geen uitgesproken optimist of pessimist ben. Ergens ertussenin. |
Ik ben een eeuwige optimist.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet het niet :confused:
|
Ik ben een optimist. Ik zie overal wel het positieve in, vooral als het te maken heeft met mijn studie.
Dit maakt deel uit van mijn karakter, maar ik moet toegeven dat ik ook wel al veel geluk heb gehad. Bovendien kan het soms toch wel zijn dat ik eerst denk dit is onmogelijk, maar ondanks dat geloof ik er toch nog in en werk ik dan heel erg hard. Op het vlak van vriendschap en liefde ben ik ook wel nog optimistisch, maar toch wat minder. En dat heeft ook met ervaring te maken, denk ik :p |
Ik ben geen optimist en ook geen pessimist, ik ben een realist :D Of eigenlijk stiekem die cynische optimist die Paranoide ook doet.
|
Pessimist. In hart en nieren.
Overigens wordt mijn pessimisme mij wel kwalijk genomen. |
Ja.
|
Citaat:
We geven je een tweede kans om deze vraag te beantwoorden. Anders zullen we de koelkast met extra groot vriesvak en ijsklontjesmaakmachine helaas aan iemand anders moeten geven. :o |
Citaat:
|
Een optimist.
Al zijn er soms momenten dat ik niet optimistisch ben, maar dat lijkt me vrij normaal. |
Citaat:
En ik ben ook geen optimist wat betreft het 'goedkomen met de mensheid', er zullen altijd wel idioten zijn en ik denk dat het nu eigenlijk evolutionair gezien alleen maar verder achteruit gaat. Maar tegen de tijd dat daar echt veel van te merken is, ben ik waarschijnlijk al dood en kunnen we er toch niets tegen beginnen, dus daar zal ik maar niet te veel over piekeren. |
Pfoe, wat sommige dingen betreft denk ik echt 'ach, we zien wel!', maar andere dingen zie ik weer heel pessimistisch in. Ik heb niet het idee dat ik té optimistisch ben of té pessimistisch, ik ga er niet van uit dat dingen aan komen waaien of dat 't hoe dan ook al mislukt is, ik geloof dat er altijd invloed mogelijk is.
|
een realist :rolleyes:
|
over het algemeen vind ik mijzelf redelijk optismistisch. Als ik niet tevreden over iets ben benik daarentegen wel een enorme pessimist. Dus meer opstapeling. Normaal optimist, maar als er iets negatiefs is dan is het lange tijd ook allemaal negatief...
|
Ik ben gewoon een lul. (y)
|
Citaat:
“The pessimist complains about the wind. The optimist waits and expects it to change. The realist adjusts the sails.” |
Citaat:
Citaat:
Ik ben in ieder geval een rasechte optimist. Maar dat brengt soms meer schade toe dan goeds. :| |
Citaat:
volgens die redenatie ben ik trouwens een mopperende pessimistische realist |
afhankelijk van mijn humeur, maar overwegend optimist!
|
Optimist, dus meestal vallen de dingen tegen ;)
|
Ik hou mijn wereld zonnig door alles te ontkennen wat me tegenstaat. Ik weet niet goed wat ik dan ben.
|
Ik ben optimist, op het naieve af. Meestal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43. |