![]() |
[postbank] periodieke betaling terughalen
Is het mogelijk een bedrag dat ik maandelijks betaal éénmalig terug te halen. Ik heb nu namelijk 1 maand teveel betaalt. Weet iemand of dit mogelijk is? En zo ja, moet dit binnen een bepaalde tijdsperiode?
Gegroet, (y) |
Nee, als je het al hebt overgemaakt kun je het niet terughalen.
|
Ik had gehoord dat als je een periodieke overschrijving deed dit wel mogelijk was?
|
Incasso's kun je wel terughalen (storneren). Hoe dit precies zit met periodieke overschrijvingen die jij zelf doet, zou ik niet weten.
|
Inderdaad, die incasso's wel. En verder vind ik op postbank dit:
Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug? Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen: * Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt * Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd * Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving * Stuur dit naar (zonder postzegel): Postbank N.V. Afdeling Klantenservice Antwoordnummer 2 6800 PB Arnhem Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven. |
Het is toch geen eenmalige overschrijving? Ik deed dit al 6 maanden ofzo, en had hem toen stop moeten zetten. Dit was ik echter vergeten, zodat er een 7x betaalt werd. Dit was echter ongewenst.
|
Ja, meer vind ik niet op postbank.nl
Bel de informatielijn anders :) |
Citaat:
|
hehe terug vragen van de desbetreffende partij
|
Citaat:
|
In de WFD (Wet Financiële Dienstverlening) staat dat bedragen die zélf overgeboekt zijn (ook POV's) niet door de bank terug te halen zijn. Incasso's kunnen in de meeste gevallen teruggeboekt worden, tenzij er een weigeringstermijn is. Zo'n weigeringstermijn kan variëren van 0, 5 tot 30 dagen. De meeste incasso's hebben een weigeringstermijn (terugboektermijn) van 30 dagen.
Als je een bedrag per abuis overboekt naar een verkeerd rekeningnummer kan de bank wel een bemiddelingsopdracht voor je uitvoeren. Zij sturen een brief naar de begunstigde met het verzoek het bedrag z.s.m. terug te boeken. Als de begunstigde een klant is van een andere bank wordt diezelfde brief naar de andere bank gestuurd, zij regelen het verder. Meestal heb je dan binnen twee weken je geld terug. |
Dus ik ben op dit moment dus genaait? Degene die ik dus die maand extra heb betaald, weigert dat bedrag terug te storten! En omdat het hier niet gaat om een klein bedrag, zou ik toch graag verdere actie ondernemen. Wat zijn mijn mogelijkheden?
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je dat geld echter niet verschuldigd bent dan kom je op het terrein van een onverschuldigde betaling, en in principe moet de ontvanger dan het geld terug sturen, maar als hij dat weigert wordt het waarschijnlijk wel lastig. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.