Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Weer een liefdes probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1701005)

kvdb 27-06-2008 23:41

Weer een liefdes probleem

Ik heb een probleem. Ik ben nu omgeveer een half jaar goed bevriend met een meisje. we zitten bij elkaar in de klas. Eerst wisten we eigelijk zelfs bijna niet dat we bij elkaar in de klas zaten maar op een moment raakte we aan de praat en dat is eigelijk niet meer op gehouden;) klikt gewoon heel goed tussen ons. Na een tijdje merkte ik dat ik verlieft op haar werdt en vind haar geweldig in alles wat ze doet. Dit ging een tijdje goed maar op een moment kon ik het niet meer voor me houden. Ik ging het haar vertellen maar zei zij dat het niet wederzijds was dit had ik eigelijk ook verwacht. In die tijd was het net uit met haar vriend en ik heb nog steeds het vermoede dat ze ook niet gewoon eens is gaan nadenken over hoe goed het tussen ons zou kunnen gaan. En gewoon zich voor afgesloten heeft omdat het toch niet kon. De reden waarom ze niets met mij wou wist ze niet ze zij: moet meteen iets zijn anders werkt het bij mij niet. Nu probeer ik het gewoon te verwerken probleem is dat we net voor de zelfde opleiding gekozen en ik nu nog 4 jaar met haar in 1 klas zit! Ik weet gewoon dat ik het daar heel moeilijk mee ga krijgen. Onze vriendschap is gewoon heel fijn maar ben zo dol op haar dat ik echt meer zou willen denk eigelijk heel de dag aan haar:s Ik ben wel eens verliefd geweest maar nu pas weet ik echt hoe het kan voelen! Niks is erger in mijn ogen dan onbeantwoorden liefde! Nu hoop ik dat jullie tips hebben om die komende 4 jaar te overleven en neit erin te blijven hangen.

Orpheo 28-06-2008 01:56

je zegt t zelf al; er niet in blijven hangen. Ik denk niet dat je zo heel oud bent (zeg, tussen de 12 en de 16?) en je komt heus nog wel eenleuke meid tegen. don't worry.

x-spekkie-x 28-06-2008 06:33

Ga niet hopen dat ze alsnog verliefd op je wordt, die kans is heel klein. Over liefde kun je niet nadenken, dat moet je voelen. Zij heeft je een eerlijk antwoord gegeven. Nu is het fijn voor jou als je verliefdheid voor haar verdwijnt. Misschien moet je een tijdje minder met haar om gaan, zodat je de onbeantwoorde liefde kan verwerken.
De volgende opleiding die je gaat doen, die werkt toch ook met klassen? Zorg dan gewoon dat je in een andere klas terecht komt :)

I C U 28-06-2008 10:22

Inderdaad, niet in blijven hangen, gewoon laten gaan. Ze heeft eerlijk gezegd dat ze je niet leuk vond, en dat moet je accepteren, shit happens. Het werkt vaak al als je minder met haar omgaat, wat afstand nemen. Ga andere dingen doen en zorg dat je leuke mensen tegenkomt.

palindrome 30-06-2008 17:44

Afstand nemen :) dus; met andere mensen optrekken.

Dice94 01-07-2008 20:30

Ik wil even een reactie geven op iedereen hier ongeveer.

Iedereen zegt, afstand nemen, met andere mensen opschieten, het lijkt makkelijk, maar het is het helemaal niet.

Hij zit nu 4 jaar met haar in de klas, oftewel hij ziet haar elke dag + ze kan je opeens gaan aanspreken, je kan moeilijk haar dan negeren en je gaat weer praten met haar , waardoor er een grote kans is (als je haar nog een beetje leuk vind) dat je weer verliefd wordt met haar.
Dus ik weet niet of dit gaat lukken, maar toch ben ik het er ook weer mee eens, er zijn bijna geen andere opties, iemand kan je over een jaar leuk vinden, of 4 jaar leuk vinden etc. Maar dat hoeft niet, dus je moet er vooral niet op gaan hopen, maar afstand nemen, dat is moeilijk.

Orpheo 02-07-2008 08:30

Citaat:

Dice94 schreef: (Bericht 27818657)
Ik wil even een reactie geven op iedereen hier ongeveer.

Iedereen zegt, afstand nemen, met andere mensen opschieten, het lijkt makkelijk, maar het is het helemaal niet.

Hij zit nu 4 jaar met haar in de klas, oftewel hij ziet haar elke dag + ze kan je opeens gaan aanspreken, je kan moeilijk haar dan negeren en je gaat weer praten met haar , waardoor er een grote kans is (als je haar nog een beetje leuk vind) dat je weer verliefd wordt met haar.
Dus ik weet niet of dit gaat lukken, maar toch ben ik het er ook weer mee eens, er zijn bijna geen andere opties, iemand kan je over een jaar leuk vinden, of 4 jaar leuk vinden etc. Maar dat hoeft niet, dus je moet er vooral niet op gaan hopen, maar afstand nemen, dat is moeilijk.

ik zie 't probleem niet. Beetje kloten en karakter tonen. hij moet gewoon tegen d'r zeggen: ey marietje, ik heb 't ongelooflijk fijn met je, als vrienden zijnde, maar ik wil een soort break. Ik ben namelijk, zoals je weet, verliefd op je, jij niet op mij, en daarom wil ik even wat rust hebben, gewoon, anders gaat de vriendschap er teveel onder lijden.

Pijnlijk? tuurlijk. maar wel nodig, in zijn geval. hij gaat er anders aan onderdoor, en blijft erin hangen. Ey, ik ben zelf ook een tiener geweest, met dezelfde zinloze crushes :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.