![]() |
Te vroeg ongesteld!!
De laatste twee keren dat ik ongesteld was, was ik dat steeds te vroeg. De eerste keer zaten er maar drie weken tussen en de tweede keer maar twee!? Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
|
Tja, ik weet niet hoe lang je al menstrueert, maar het kan door vanalles komen. Misschien ben je ziek geweest, of heb je veel stress gehad, of misschien ben je de laatste tijd (veel) afgevallen? Het zou ook best kunnen dat het vanaf nu wel weer normaal is, twee keer te vroeg zijn is niet zo heel vreemd.
ik was zelf altijd eens in de 3 weken ongesteld in plaats van eens in de 4 weken, totdat ik aan de pil ging. Ik denk niet dat er iets heel verkeerds aan ten grondslag ligt, iedere vrouw heeft gewoon een ander "ritme" |
Ik ben nu denk ik zo'n 2 of 3 jaar ongesteld en ik heb dit nog nooit eerder gehad. De laatste tijd had ik juist minder stress dan normaal omdat het schooljaar nu voorbij is, ik ben ook niet ziek geweest, en ik ben wel afgevallen maar dat omdat ik minder eet door mijn nieuwe beugel. Ik hoop dat je gelijk hebt en het bij deze twee keer blijft, want 1 keer in de vier weken vind ik meer dan genoeg! ;)
|
2/3 jaar is nog niet heel erg lang, toen was het bij mij ook een stuk onregelmatiger dan nu. Toen was het of om de 6 weken, of om de 3 ofzo. Nu is het braaf om de 4, 4,5 weken...
|
Ik ben er voor aan de pil gegaan, heerlijk die regelmaat! :)
|
het ligt eraan hoelang je ongesteld bent. sowieso de eerste 5 jaar van je menstruatie kan het heel onregelmatig zijn, maar dat hoeft niet persé. Een keer ergens gelezen. Bij mij is het ook zo onregelmatig als wat:)
|
Precies een van de redenen waarom ik aan de pil ging; in het begin was ik vrij regelmatig ongesteld, maar toen ineens om de 2 weken al en ook nog eens erg lang en hevig. Pil maakte het heerlijk regelmatig (y)
|
het kan inderdaad zijn omdat je nog niet echt lang ongesteld bent. Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien kan het zijn dat je lichaam zich nog aan het ontwikkelen is en dat je hormoonhuishouding een beetje 'in de war' omdat het nog bezig is met andere dingen?
|
Tel je wel vanaf je eerste dag?
|
Maar is dat de enige oplossing die een dokter geeft, dat je maar aan de pil moet gaan? Ervan uitgaande dat ik niets engs heb, dan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55. |