Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Heeft Nederland een 'dik' imago? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1702036)

SimonP 02-07-2008 23:07

Heeft Nederland een 'dik' imago?

In Nederland maken we steeds meer gebruik v/d auto. Beginnen wij Nederlanders steeds meer van always-biking mensen op always-riding-people te lijken?!

Reverend 03-07-2008 00:32

Ja, always-riding-people. Totally, word en true.dat.

T_ID 03-07-2008 00:40

Dik imago? Auto? Oud nieuws omtrent vervoer? Fietsen?

Ik heb geen half idee waar je met dit topic heen wilt.

Mobius 03-07-2008 06:30

Duitsland heeft een "dik" imago, Nederland niet.

arPos 03-07-2008 13:53

Nee, er zijn her en der dikzakken die er of niks aan kunnen doen, of hun reet eens van de bank moeten halen en wat meer bewegen.

maar een dik imago als in vetzucht.. nope

koelieboelie 05-07-2008 03:15

always-riding-people(Y) :)

eatdrumseatcym_ 06-07-2008 13:15

Nederlanders hebben vooralsnog een heel skinny imago. Lang en skinny. Geen reet, geen borsten, dun en lang gezicht. De jongeren althans.

Kazet Nagorra 06-07-2008 17:15

Citaat:

eatdrumseatcym_ schreef: (Bericht 27840011)
Nederlanders hebben vooralsnog een heel skinny imago. Lang en skinny. Geen reet, geen borsten, dun en lang gezicht. De jongeren althans.

Nederlanders horen bij de dikste mensen ter wereld hoor. Ook de jongeren.

Reverend 06-07-2008 17:32

Citaat:

eatdrumseatcym_ schreef: (Bericht 27840011)

Waar haal jij toch al jouw wijsheden vandaan?

SimonP 06-07-2008 18:53

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27826634)
Duitsland heeft een "dik" imago, Nederland niet.

Denk je dan dat het zou kunnen ontstaan, of is ons land gewoon te klein voor zo iets? :|

=zwart wit= 06-07-2008 21:23

Citaat:

SimonP schreef: (Bericht 27841319)
Denk je dan dat het zou kunnen ontstaan, of is ons land gewoon te klein voor zo iets? :|

nederland is misschien te klein voor dikke mensen, maar een kleine groep komt een sterkere identiteit natuurlijk wel ten goede.

Mobius 07-07-2008 07:14

Citaat:

SimonP schreef: (Bericht 27841319)

Ik zeg dit omdat ik me mateloos erger aan Duitse toeristen die de kusten van Zandvoort en alle toeristische plaatsjes bevolken, ongebreideld bierzuipen, herrieschoppen en het verdommen om Engels te spreken. De meeste van deze Duitsers zijn van het type Dik-Bier-Worst.

Ik denk dat als buitenlanders aan Nederland denken, het totaalplaatje weinig te maken zal hebben met de omvang van de Nederlander. Waarom zouden ze ook; in Nederland zijn softdrugs gedoogd.

T_ID 07-07-2008 12:43

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27843417)
Ik zeg dit omdat ik me mateloos erger aan Duitse toeristen die de kusten van Zandvoort en alle toeristische plaatsjes bevolken, ongebreideld bierzuipen, herrieschoppen en het verdommen om Engels te spreken. De meeste van deze Duitsers zijn van het type Dik-Bier-Worst.

En op wat voor manier verschillen die van de raspaupers die Nederland uitzend naar Frankrijk en Spanje?

Bovendien klopt je stereotype vooroordeel grotendeels niet.

Mobius 07-07-2008 16:49

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 27844377)
En op wat voor manier verschillen die van de raspaupers die Nederland uitzend naar Frankrijk en Spanje?

Bovendien klopt je stereotype vooroordeel grotendeels niet.

De paupers die naar Salou en Lloret gaan zijn doorgaans niet dik, maar voornamelijk polostudentjes en iets te populaire meisjes.

Wel grappig trouwens "je stereotype klopt grotendeels niet". Daar is het een stereotype voor.

Zo zat ik gister op het terras, met aan de tafeltjes naast me "oergezellige" dikke Duitse herrieschoppers die weigerden Engels te praten. Het arme kind dat ze moest bedienen moest maar even hulp zoeken.

T_ID 07-07-2008 17:34

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27845446)
Zo zat ik gister op het terras, met aan de tafeltjes naast me "oergezellige" dikke Duitse herrieschoppers die weigerden Engels te praten. Het arme kind dat ze moest bedienen moest maar even hulp zoeken.

Als je dacht dat dergelijke figuren erg waren... Ga naar Amsterdam en hobbel een uurtje achter Engelsen aan.

Overigens genoeg Nederlanders die geen woord over de grens, of alleen een beschamend niveau Engels spreken.

Maar dan wel naar Parijs gaan en verwachten dat mensen iets terugzeggen. :D

eatdrumseatcym_ 09-07-2008 18:37

Ja Noord-Franzen zijn erg. De Zuid-Franzen zijn wel chill
*Big up to my homie Remy Besancon uit de Beemster*

Love & Peace 09-07-2008 19:08

Bestrijding van overmatig gewicht is geen heilig doel dat alle middelen rechtvaardigt. Persoonlijk heb ik geen auto, maar ik kan me goed voorstellen dat andere mensen mobiliteit veel belangrijker vinden dan de verbranding van dat ene calorietje dat ze door het passeren van de fiets eventueel mislopen.

Daarnaast is het ook niet altijd mogelijk om op de fiets te stappen of te lopen.

Mobius 09-07-2008 19:33

Citaat:

eatdrumseatcym_ schreef: (Bericht 27856914)
Ja Noord-Franzen zijn erg. De Zuid-Franzen zijn wel chill
*Big up to my homie Remy Besancon uit de Beemster*

wtf

eatdrumseatcym_ 09-07-2008 22:59

Noordelijke Fransen zijn heel "omhooggevallen". Fransen uit het zuiden hebben die menatliteit van "frans moeten praten" helemaal niet

T_ID 10-07-2008 10:10

Citaat:

eatdrumseatcym_ schreef: (Bericht 27858635)
Noordelijke Fransen zijn heel "omhooggevallen". Fransen uit het zuiden hebben die menatliteit van "frans moeten praten" helemaal niet

Jij bent dus nog nooit in Noord-Frankrijk geweest, of op z'n best op doorreis er doorheen, zoveel is duidelijk.

Mobius 10-07-2008 10:57

Citaat:

eatdrumseatcym_ schreef: (Bericht 27858635)

Ik herinner mij nog als de dag van gisteren dat ik ettelijke jaren geleden op vakantie was in het altijd zonnige en melancholische Marseille, alwaar ik in een restaurant, tegen de achtergrond van een prachtige boulevard de volgende, enerverende conversatie voerde:

"Do you speak English?"
"NON!"

deadlock 10-07-2008 16:11

Citaat:

Ik denk dat als buitenlanders aan Nederland denken, het totaalplaatje weinig te maken zal hebben met de omvang van de Nederlander. Waarom zouden ze ook; in Nederland zijn softdrugs gedoogd.

Duitsland ligt dichterbij Nederland dan Engeland.
Fatsoenlijk Duits spreken in Nederland hoeft niet meer, maar je verstaanbaar kunnen maken zou weldegelijk vereist moeten zijn.
Duitsers maken weinig herrie. Een stuk minder dan de mateloos irriterende Nederlandse hangjongeren in diezelfde ku(s)tplaatsjes.
Nederlanders worden in het buitenland in veel regio's stelselmatig op campings geweigerd omdat we er zo'n teringbende en herrie van maken.

Bullshit dus.

deadlock 10-07-2008 16:12

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27859922)
Ik herinner mij nog als de dag van gisteren dat ik ettelijke jaren geleden op vakantie was in het altijd zonnige en melancholische Marseille, alwaar ik in een restaurant, tegen de achtergrond van een prachtige boulevard de volgende, enerverende conversatie voerde:

"Do you speak English?"
"NON!"

Het is dan ook gebruikelijk om het in het Frans te vragen. Daar hebben de zuidelijke volken last van en dat is jammer maar het is zo. Sowieso hebben ze het Engels spreken niet nodig. Wij komen daar toch op vakantie, zij niet hier.

Hoeveel procent van de Nederlanders die naar Zuid Frankrijk gaan denk jij dat genoeg Engels spreekt om een brood te kunnen kopen? Met hun vieze sleurhutten en huifkarren. Walgelijk gezicht die uittochten.

arPos 10-07-2008 20:57

ach met spaans en engels kom je een eind.

vind het een vreemd volk die fransen maar ik heb toch nooit moeite gehad aldaar, de meeste spreken zelfs een woordje nederlands.

het zal wel aan de manier van vragen liggen me dunkt.

Mobius 10-07-2008 22:46

Deadlock, wat ben jij een enorme zeikerd.

deadlock 11-07-2008 10:47

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27863556)
Deadlock, wat ben jij een enorme zeikerd.

Is ook een wijdverbreid kenmerk van het Nederlandse volk.

T_ID 11-07-2008 11:00

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 27861774)
Het is dan ook gebruikelijk om het in het Frans te vragen.

Daar zit hem inderdaad de clou. Ik kwam erachter dat wanneer je het in het Frans probeerd, het daarna geen ruk uitmaakt of het lukt of niet. Zelfs als ze daarna uiteindelijk moeten overschakelen naar Engels om iets gezegd te krijgen, dan hebben de meeste Fransen opeens enorm veel geduld met je.

deadlock 11-07-2008 11:49

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 27864767)
Daar zit hem inderdaad de clou. Ik kwam erachter dat wanneer je het in het Frans probeerd, het daarna geen ruk uitmaakt of het lukt of niet. Zelfs als ze daarna uiteindelijk moeten overschakelen naar Engels om iets gezegd te krijgen, dan hebben de meeste Fransen opeens enorm veel geduld met je.

Yep. Het staat ook genoemd in diverse reisgidsen voor zover ik weet.

En in de Elzas kan je overal Duits ouwehoeren :o

Kazet Nagorra 11-07-2008 11:55

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 27864767)

Klopt. Ik heb Fransen gehad die in het Frans begonnen, doorkregen dat ik ze niet begreep en toen aan mij vroegen "Doo you speak ze Englis?", waar ze vervolgens zelf niet uitkwamen natuurlijk.

Maar het ging over dikke mensen, geloof ik.

Mobius 11-07-2008 11:57

Amerikanen zijn dik.

deadlock 11-07-2008 12:30

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27865000)
Amerikanen zijn dik.

true.dat qft en meer van dat soort nonsens memen.

En de Britten kunnen er ook wat van.

T_ID 11-07-2008 13:48

Maar van de Britten is het wel wat opmerkelijker. Als je kijkt naar voedselprijzen in Canada en Amerika, dan is alles heel makkelijk te krijgen, en tevens in grote verpakkingen.

Britten betalen echter net als wij de kunstmatig hooggehouden prijzen van de EU.

Het moet in dat opzicht vooral junkfood zijn, en niet zozeer te veel normaal voedsel, dat de toename veroorzaakt. Daar kunnen we in Nederland ook wel wat van; Hilarische conversatie van een stel vrouwen (type '4-6 op de schaal van richter') bij de supermarkt. Terwijl haar kind patat als tussendoortje zat te eten klaagt eentje dat het tegenwoordig allemaal gezonder moest, maar ze geen idee had waarop er dan geminderd kon worden om dat te bereiken. :D

deadlock 11-07-2008 14:00

:| Typerend idd.

De Veroorzaker 11-07-2008 14:58

Citaat:

Moet je eens in Duitsland komen kijken.

KEES....KEES! Wat is kaas in het Duits?

Maar in NL zijn te veel dikke mensen als ik zo om me heen kijk en ik hoop dat het er beter op gaat worden maar de meeste voortekenen zijn niet erg gunstig.

arPos 11-07-2008 15:40

3 mogelijkheden

-medisch is er iets niet goed

-te ongezond eten
-te weinig beweging

wat valt er meer over vetzucht te zeggen?

Mobius 11-07-2008 16:22

Dat er altijd wel een McDonald's in de buurt is.

T_ID 11-07-2008 17:46

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27866163)
Dat er altijd wel een McDonald's in de buurt is.

Niemand dwingt mensen om daar te vaak te eten.

De Veroorzaker 11-07-2008 19:43

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 27866372)

Jawel, matties.

Mobius 11-07-2008 23:32

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 27866372)

Ooit weleens kinderen bij hun ouders horen zeuren om Happy Meals? Dat, plus het feit dat veel ouders week zijn, is een serieuze oorzaak voor het vet zijn van mensen.

T_ID 12-07-2008 00:07

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 27867806)
Ooit weleens kinderen bij hun ouders horen zeuren om Happy Meals? Dat, plus het feit dat veel ouders week zijn, is een serieuze oorzaak voor het vet zijn van mensen.

Mja, maar goed, die factoren schaar ik natuurlijk onder het eufemisme 'recht op eigen domheid'. Dat komt niet door samenleving, lokaties van de McDonalds enz, maar gewoon doordat mensen niet doen wat goed voor hen is.

Mobius 12-07-2008 08:06

Het heeft ook met gemakzucht te maken, en dat is dan weer gekoppeld aan de welvaart. "Ik heb geen zin om te koken, ik kan ook de lokale snacktent bellen en dan laten ze wel twee grote patatjes oorlog komen." De meeste mensen die ik ken die beweren dol te zijn op koken/eten, hebben helemaal geen last van overgewicht. Het heeft denk ik meer te maken met luiheid dan met domheid of zelfs onwetendheid. Ieder mens weet wat gezond is, het kan niet zo zijn dat je na een verdikkingsprocedure van dag in dag uit bij de McDonald's of de snackbar eten jezelf gaat afvragen "wat heb ik verkeerd gedaan?" Althans, dat kan ik mij moeilijk voorstellen.

arPos 12-07-2008 08:59

Wat een wijsheden.

Praganonut 12-07-2008 09:12

In de grote steden wordt men dikker. Neem even Rdam: Home of Dutch Fatties.
Komt ervan als we Amerika achterna willen gaan.

arPos 12-07-2008 09:23

Citaat:

Praganonut schreef: (Bericht 27868355)
In de grote steden wordt men dikker. Neem even Rdam: Home of Dutch Fatties.

*kijkt uit het raam*

mwa valt wel mee.

Praganonut 12-07-2008 16:09

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 27868360)
*kijkt uit het raam*

mwa valt wel mee.

Zondag middag op de lijnbaan..

Kenjirro 14-07-2008 10:53

Sorry maar hier zit geen serieuze discussiewaarde aan.

Jaeger 14-07-2008 10:53

Citaat:

Praganonut schreef: (Bericht 27868355)

Het is de schuld van Amerika, :mad:!!

Nee dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.