Crashen van het gebrek aan geheugen moet het inderdaad al heel ver komen, vermits het qua geheugen in de meeste gevallen niet uitmaakt of het fysiek geheugen is, of gevirtualiseerd geheugen, wat implementatie op programmaniveau betreft, tenzij dat er misschien ergens een optimalisatie gebeurd is, waar er van timings van normaal geheugen uitgegaan wordt (wat me niet echt logisch lijkt). Genoeg technische talk: de kans dat het daaraan ligt is heel erg klein.
De meest pragmantische oplossing lijkt me, zoals Marco al zegt, een nieuw profiel aanmaken, of handmatig je profiel eens uitkuisen, maar voor dat laatste moet je wat tijd vrijmaken en toch enig technisch inzicht in mozilla hebben (lees: de fora en knowledge base van mozilla afschuimen op gelijkaardige problemen). In de meeste gevallen zit er niet genoeg interessants in je profiel, dat je niet gewoon opnieuw van 0 kan beginnen, en desnoods kan je wel je bookmarks heel eenvoudig overzetten (bookmarks.html meekopiëren naar je nieuwe profiel).
Ik weet trouwens niet of dat in Windows mogelijk is, maar op Linux moet je maar firefox vanuit de command line starten en je krijgt vaak wel te zien waar er fouten voorkomen, die zijn niet altijd fataal, maar bij de laatste fout kun je toch meestal al iets meer weten over wat er gaande is. Daarvoor moet je ook wel genoeg technische achtergrond hebben, maar het is een mogelijkheid om extra informatie te vinden.
Sowieso is het op Vista wel aan te raden 2 GiB RAM te steken, omdat Vista zelf al graag 1GB in gebruik neemt.
|