Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Bloed. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1702492)

jawat! 05-07-2008 15:09

Bloed.

Hallo,
Ik heb een paar vragen:

Ik scheer me altijd met Gibellini skincare shaving system (mijn baard en snor he) maar ik krijg na het scheren altijd kleine pukkeltjes van bloed.
Hoe voorkom ik dit?

En

Ik ben nogal behaard met schaamhaar,neushaar etc..:P
Hoe kan ik dit verminderen?

Graag serieuze reacties!

blablatje 05-07-2008 15:11

Voor neushaar kun je bij de drogist een klein schaartje kopen met afgeronde punt, waarmee je het buiten zicht kunt knippen.

NuncaMas 08-07-2008 00:08

Misschien kun je je baard en snor beter trimmen dan scheren? Gezichtsbeharing mag weer volgens de bladen, dus daar ik zou ik als man zeker gebruik van maken!
Ik zag bij de mediamarkt van die goedkope trimmers, waar je een extra stukje op kunt zetten, zodat je er ook je neus- en oorhaar mee kunt doen (Y)

alluman 08-07-2008 14:05

Hoe scheer je je? Het kan best zijn dat je verkeerd scheert (tegen de richting in). Probeer ook eens verschillende mesjes (dure, goedkopen, botte, scherpe) of andere scheerschuim. Tot slot lees ik niet wat je na het scheren gebruikt. Daar kan het ook nog aan liggen (after shave/creme).

jawat! 08-07-2008 16:56

Citaat:

alluman schreef: (Bericht 27850312)
Hoe scheer je je? Het kan best zijn dat je verkeerd scheert (tegen de richting in). Probeer ook eens verschillende mesjes (dure, goedkopen, botte, scherpe) of andere scheerschuim. Tot slot lees ik niet wat je na het scheren gebruikt. Daar kan het ook nog aan liggen (after shave/creme).

ik scheer me altijd tegen de richting in en gebruik nix na het scheren

thomaster87 08-07-2008 18:23

Het kan ook aan je huid liggen... Ik heb er ook altijd last van (rode bultjes/bloedplekjes) , op watvoor manier ik me ook scheer. Wat ik altijd doe is er meteen na het scheren wat Aloe Vera op smeren. Prikt een minuutje maar daarna geneest het ook weer heel snel, en dan ziet je huid er ook een stuk beter uit :)

Tonsillitis 08-07-2008 20:36

eerst je beharing even wassen met een zeep zodat de haartjes iets zachter worden en de porien open gaan staan, dan met een goeie scheercreme of schuim insmeren, eerst met de haargroei mee, dan tegen de haargroei in, dan nog ff lekker naverzorgen. Dat moet als het goed is al een hoop schelen! en als het niet helpt, dan lekker die baard laten staan. baarden zijn mooi(y)

Dutchess 10-07-2008 00:15

Gebruik niet te veel druk, vervang je mesje op tijd. En sommige electrische scheerapparaten hebben ook een trimmer waarmee je andere delen van je lijf netjes kort kunt houden.

alluman 12-07-2008 19:11

Citaat:

jawat! schreef: (Bericht 27851208)
ik scheer me altijd tegen de richting in en gebruik nix na het scheren

Probeer eens met de richting mee te scheren - zeker bij je nek. Spoel daarna je huid lichtjes met koud water af. Smeer daarna een lichte huidneutrale creme erop (wacht daarmee tot na een paar minuten na het scheren. En scheer je niet elke dag. Waarom zou je?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.