![]() |
Windows installeren zonder CD-Drive
Hallo,
Ik wil op een oude PC Windows XP opnieuw installeren. Probleem is dat de CD-ROM drive van deze PC kapot is. Ik heb er wel een externe CD-speler met USB aansluiting bij. Het lukt me alleen niet om de PC vanaf de dezze speler te laten opstarten. De PC heeft een Phoenix BIOS, versie v6.00 PG. k kan hier geen optie in vinden om de PC op te starten via de USB-drive. Wellicht heb ik daarvoor een update nodig, maar de sites waar ik op uitkom vragen daar geld voor en dat is het me toch niet meer waard. Weet iemand hoe ik Windos toch kan installeren? Alvast bedankt. |
Hmm, als er al een besturingssysteem opstaat zou ik zeggen bestanden overzetten en met een virtuele CD drive uitvoeren. Ik moet daarbij zeggen dat ik geen flauw benul heb of die virtuele drive kan blijven functioneren wanneer je gaat morrelen aan het besturingssysteem.
Maar ja, als dat niet kan en je geen CD, DVD of USB kunt gebruiken schiet me behalve met een paar honderd floppies weinig te binnen.. ;) |
Ik weet niet of je de sensatie bewust opzoekt of niet maar ik zou lekker even langs een vriend lopen en even eentje lenen. Scheelt in de long-run aardig wat tijd.
Of je haalt een nieuwe, DVD brander kost maar iets van 30 euro. En je hebt zo'n ding toch wel vaker nodig. |
je kan een pxe bootserver opzetten met de image van een windows installatie cd, maar ik denk inderdaad dat de oplossing van Koning een heel stuk makkelijker is
|
-> S&M
|
Een andere optie zou zijn om de hardeschijf uit de oude pc te halen, in een andere systeem in te bouwen, windows installeren (of via een virtuele pc) en dan de harde schijf er weer in te bouwen.
Maar toch vind ik de opties die koning en warsocket aanbieden toch iets eenvoudiger. |
Inderdaad, die paar magere tientjes voor een CD drive...
Maar goed, het schijnt te kunnen, lange leve Google. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
+ het feit dat xp geheid gaat liggen zeuren over hardware en dat je dan weer kan bellen naar MS voor een neiuwe key |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt dus zo die Asus EEE PC he. Daar zit geen optical drive in. Hoe zou je daar Windows XP op kunnen installeren mocht je daar behoefte aan hebben?
|
USB dvd-rom drive ;)
|
Ah, dacht dat ik al. Maar ik wist niet of ie daarvan kon booten :)
|
Dat is een goede, ik heb er zelf geen, dus ik zou je toch aanraden dat even te checken in de bios van het ding.
|
Ik heb er ook geeneen, maar ik ben wel benieuwd.
|
ik heb USB DVD drive en ik heb er windows mee geinstaleerd dus ja je kan ervan booten
|
Ik had er allang linux erop gepleurd via een USB-stick.
|
De Macbook Air lost dat mooier op. Daarmee kun je vanuit het boot menu gewoon een Windows, Mac of Linux shared cd spelertje pakken over LAN.
|
Ik heb een EEE, booten via USB is geen probleem. Ik heb zelf een IDE/SATA > USB converter gekocht voor 30 euro, kun je er ook nog eens een schijf aan hangen. Werkt prima.
|
Voor € 5,- kun je bij mij een cd-rom speler/brander ophalen.
Merk: Cyberdrive Type: CW058D Inclusief uitleg hoe je de drive moet installeren in je computer + firmware update. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00. |