Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Verzekeren laptop (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1703067)

Dsj 08-07-2008 20:49

Verzekeren laptop

Hallo allemaal,

ik ga binnenkort op kamers wonen en dan verhuist mijn laptopje uiteraard mee. Nu is het zo dat mijn verzekeraar schade en/of diefstal alleen dekt in mijn kamer. Daarom zit ik eraan te denken om mn laptop daarnaast nog te verzekeren. Bij mijn huidige verzekeraar is dat niet mogelijk. Is er iemand die weet of het überhaupt wel slim is om een laptop te verzekeren en zo ja, waar dat kan? Op internet heb ik al een paar instanties gevonden, maar geen van allen waren mij bekend, dus als iemand zijn ervaringen wil delen, graag!!!;)

x-spekkie-x 09-07-2008 05:42

Je hebt inderdaad verschillende verzekeringen:
-inboedelverzekering (dekt alleen in huis)
-reisverzekering (dekt alleen buitenshuis als je op vakantie bent, dus een betalende overnachting)
-kostbaarhedenverzekering (dekt alles buitenshuis)

Zoek daar eens op, zou ik zeggen. De meeste verzekeraars bieden zo'n verzekering aan. Ik heb zelf bij ABN amro een studentenpakket met WA, inboedel en doorlopende reisverzekering. Ook kan ik daar een kostbaarhedenverzekering afsluiten. Let wel op wat er nu exact gedekt wordt. Bij een reisverzekering is dat niet veel (max. €450 per audio/video apparatuur en max. €1150 in totaal).

Dsj 09-07-2008 08:06

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27853721)
Je hebt inderdaad verschillende verzekeringen:
-inboedelverzekering (dekt alleen in huis)
-reisverzekering (dekt alleen buitenshuis als je op vakantie bent, dus een betalende overnachting)
-kostbaarhedenverzekering (dekt alles buitenshuis)

Zoek daar eens op, zou ik zeggen. De meeste verzekeraars bieden zo'n verzekering aan. Ik heb zelf bij ABN amro een studentenpakket met WA, inboedel en doorlopende reisverzekering. Ook kan ik daar een kostbaarhedenverzekering afsluiten. Let wel op wat er nu exact gedekt wordt. Bij een reisverzekering is dat niet veel (max. €450 per audio/video apparatuur en max. €1150 in totaal).

Dat is een goed idee, bedankt!! Ik ga gelijk even kijken(y)

Nobucta 09-07-2008 10:09

Interpolis heeft een buitendedeurverzekering voor 84 euro per jaar. Ik weet alleen niet hoeveel ze per apparaat dekken.

Dsj 09-07-2008 10:23

Citaat:

Nobucta schreef: (Bericht 27854265)
Interpolis heeft een buitendedeurverzekering voor 84 euro per jaar. Ik weet alleen niet hoeveel ze per apparaat dekken.

Ik heb ze vanmorgen een mailtje gestuurd over de kostbaarhedenverzekering. Dat kan volgens mij alleen in combinatie met een inboedelverzekering, dus dan zou een buiten de deur verzekering inderdaad handiger zijn. Maar even afwachten dus! In ieder geval bedankt :)

Nobucta 09-07-2008 19:15

Bij mij kon het inderdaad in combinatie met een inboedelverzekering, die is 30 euro per jaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.