![]() |
Stil (uit een reis naar het paradijs :)
STIL
Mijn droom wordt realiteit Als ik op de rug van de reus Die door het venster Van deze oude Alpenhut Vermond als rotsgroene gescheurde rots Kijkt naar mijn bewondering Waarna ik plaats zoek aan haar zijde Mijn nieuwe vleugels spreiden zal In een luchtvrije geluidsklare duik Door de krans van witte wolken Zwevend in de waterval Stilstaand in de eeuwigheid |
Ik blijf me afvragen waar jij je inspiratie vandaan haalt...
|
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
Meestal ben ik niet zo van de beschrijvende soort gedichten (dat zeg ik niet helemaal goed) maar dit... toch wel erg goed vind ik. Vooral de tweede strofe trouwens, ik heb ook het idee (maar dat staat er los van) dat het eerste deel niet helemaal klopt... Wie kijkt nou?
|
Citaat:
De berg wordt menselijk, vraag me niet hoe. En kijkt naar de dromende ik die in gedachten op de rug zit, maar in werkelijkheid in de kamer kijkend door het raam naar de berg. Uiteindelijk wordt mijn droom waarheid, want enige tijd sta ik op de berg aan de waterval, klaar om te duiken. Of is het een droom, en zit ik in elkaar gezakt, slapend in die zelfde stoel waar ik al steeds zat... Ik geraak er zelf ook maar niet uit. Lekker geheimzinnige strofe, zelf ik moet elke keer nadenken. Maar veel dichters hebben dat, heb ik onlangs gelezen. Groetjes, Dreampoet |
Wauw, dit vind ik een heel erg mooi gedicht! Vooral de tweede strofe spreekt me erg aan. Doet me verlangen naar... Meer...
Liefs, Caroline |
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
stil... mooi
|
deze spreekt me minder aan dan de anderen, maar zeker niet slecht, zal het morgen ook nog een keer lezen
|
fantasties... jouw wóórden zijn koel!!
|
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
jij hebt zo'n gave manier om met woorden te... boetseren, beeldhouwen, hoe je het noemen wilt. een echte Oneindiger!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |