![]() |
Dom, opgelicht marktplaats.
Ik ben voor een bedrag van 80 euro opgelicht op marktplaats.
Wou voor mn broer een paar (namaak) merkpolo's kopen via een van de vele "dealers" op marktplaats. Heb gereageerd en kort gemaild...geld over gemaakt maar niks ontvangen. Heb alleen een naam, naam van rekeninghouder en plaats. Ik denk/dacht dat ik gewoon stom geweest was en mn geld kwijt was maar heb gister toch aangifte gedaan bij de politie en kreeg van een politie agent te horen dat ze het door sluizen naar een ander buro en dan naar het adres van de rekeninghouder gaan. Sinds waneer doen ze dat?? Vroeg me af of andere mensen hier ervaring mee hadden. |
Sinds je via een banknummer na kunt gaan met wie je te maken hebt in geval er strafbare feiten plaatsvinden.
|
Dat is al een paar jaar mogelijk, eigenlijk al jaren mogelijk.
|
Wat ik las op marktplaats:
Er zijn zoveel mensen die opgelicht worden, dat ze niet iedereen kunnen aanpakken. Veel zaken worden dan ook niet behandeld. |
Maar als velen aangifte doen tegen de zelfde persoon, zal dat wel degelijk behandeld gaan worden.
Is er 1 aangifte, dan blijft een en ander sowieso een welles-nietes spelletje (koper beweert niets te hebben ontvangen, verkoper beweert alles opgestuurd te hebben). Bij meerdere aangiften tegen dezelfde verkoper zal ie toch is moeten uitleggen hoe het kan dat het gros van de Nederlandse poststukken binnen 1 of 2 dagen bij de ontvanger aankomt en dat dat niet het geval is bij de pakketjes die hij zegt te versturen. |
@ Ivo: daar heb je gelijk in! Eigenlijk is het heel belangrijk dat je meerdere slachtoffers vindt, voordat je echt iets kunt doen.
|
Via internetoplichting.nl en kopersbelangen.nl zijn al veel van zulke 'problemen' opgelost, misschien is dat 'n goed idee?
|
denk dat je gewoon pech hebt,
alleen als er meerdere klachten zijn tegen 1 bepaalde persoon zullen ze er misschien iets mee doen maar anders blijft het een wellus nietus kwestie, heb je wel een reactie gehad dan toen je mailde dat je niets ontvangen hebt of helemaal geen reactie meer? je kunt geen aangifte doen tegen iemand die zegt het wel verstuurd te hebben natuurlijk want bij de post kan het ook 'zoek' raken als het verstuurd is via een pakket kun je om de code vragen en traceren waar het zou moeten zijn (mits hij nog reageert dan ;)) als het via briefpost verstuurd is heb je vette pech en is het risico voor jezelf ben ik bang als ik dingen verkoop op mp zet ik in de advertentie al dat ik niet verantwoordelijk ben voor het zoekraken van post (briefpost dus) eigen risico als mensen geen risico willen lopen kan ik het als pakket of aangetekend versturen tegen bijbetaling dit voorkomt bij mij het wellus nietus verhaal gewoon, mensen zullen of vertrouwen moeten hebben in de koper en de post of ze betalen gewoon iets meer maar hebben wat dat betreft zekerheid |
Ik vertrouw er ook niemand.
|
Je zou aangiften kunnen doen en een advocaat kunnen inschakelen, zaak beginnen en als je die wint hoef je de advocaat niet eens te betalen(volgens mij)
|
Citaat:
|
Citaat:
En terecht, want Hiddema en Spong waren al dieptepunt genoeg voor de advocatuur. Verder uitdiepen, liever niet.. ;) |
hij zei als je wint
|
Citaat:
en als je wint, ja, de verliezer betaald(deels) http://www.progresslaw.net/?pg=543&id=420 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sure, ik zou hem kunnen aanklagen. Een betalingsvonnis krijgen voor wat hij me verschuldigt is zou ik zelfs zonder advocaat zelf wel kunnen doen. Ik zou echter nooit mijn geld en kosten eruit krijgen. Niet dat ik zou zeggen dat er geen recht is geschied vanwege andere omstandigheden, maar toch.. :D |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, er is ook wel iets voor te zeggen dat we hier niet al te Amerikaans zijn met dat soort dingen, anders moest je voordat je van de glijbaan in het zwembad afging een verklaring tekenen dat je vrijwillig en zelfbewust een risico neemt om gewond te raken etc, etc. ;) |
Citaat:
|
Heb je het forum van marktplaats gecheckt?
|
Dure merkpolo's zijn het geowrden, had ze maar goedkoop bij de Zeeman of Wibra gekocht had je tenminste echte nep gekregen en je geld zeker niet kwijt geraakt. ;)
|
Wederom bedankt voor het ventileren van je mening, Cornel. Waar zouden we zonder jouw bullshit replies zijn. Waarschijnlijk zouden mensen nu dan nog steeds "woensdag?" moeten posten.
|
Citaat:
Mogen we dan alsjeblieft een beetje leedvermaak hebben als iemand die achter die troep aanzit met open ogen in een overduidelijk stukje oplichting stinkt? |
Ik ben niet anders van mening, maar ik heb het puur en alleen over Cornel en zijn eigen fantasiewereldje waar-ie onmogelijk uit lijkt te komen.
|
Eensch, maar maak je PM box nu eens leeg. ;)
|
er liggen genoeg nep merkpolo'tjes made in turkey in de nederlandse winkels voor een 10tje p/s hoor.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |