![]() |
Poort openzetten lukt niet
Ik ben vast een enorme n00b ;) maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn poort van mijn torrentprogramma (utorrent) open te gooien zodat utorrent ook dingen kan seeden. Ik word er gek van; heb al op portforward gekeken maar daar staat mijn (wireless) router niet bij... (SpeedTouch 0E6278).
In de windows firewall staat ie wel gewoon bij de lijst met uitzonderingen (doet utorrent vanzelf) en ik heb het probleem bij twee computers dus ik denk dat het om de router gaat... Iemand een helder idee hoe ik dit kan doen? |
Ik denk dat je niet goed naar je typenummer hebt gekeken, google levert niets op.
Ga anders eens naar 10.0.0.138 in je browser en kijk dan eens wat voor typenummer het is. Dan krijg je als het goed is zo iets. http://i296.photobucket.com/albums/m...r0ns/lolol.jpg |
Hmm, je hebt gelijk. Ik had gewoon gekeken naar welk netwerk ik op zat, en aangenomen dat dat de goede was. Niet, dus. Het is een SpeedTouch 780, maar dan blijft hetzelfde probleem dat ie niet bij portforward.com staat... edit: toch wel. ff checken.
|
Op portforwarding.com vind je voor elke router een handleiding hoe je een poort moet openen.
|
Mag ik je 1 tip geven?
Koop een echte router... niet zo'n achterlijk pokkeding van KPN. |
Ik heb thuis een betere router ja, maar ja, ouders... ;)
|
Kun je gen upnp aanzetten?
|
Citaat:
|
Je moet wel een Static IP instellen op je PC.
|
ik doe opdrachtpromt > ipconfig > nr. van je standaard gateway. > intypen in browser > inloggegevens invoeren > advanced > servers invoeren.
Maar ik heb een Xmicro, ik weet niet of dat anders is. |
Citaat:
|
ik snap zelf niks van dat getorrent, dus ik denk dat ik de grootste n00b ben-O-
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30. |