![]() |
Hoe praat jij over seks?
En dan bedoel ik bijvoorbeeld: Wat voor woorden gebruik je bij beschrijvingen? Wat bedoel je onder bepaalde termen? Hoe omslachtig ben je in je bewoordingen?
Ik heb zelf eigenlijk 2 manieren om over seks te praten: in mijn vrije tijd en als bioloog. In beide gevallen ben ik graag lekker direct, hoewel het in technische termen vaak eufemistisch kan klinken. Ik benoem dingen zoals ik ze bedoel en zal dus niet over 'seks' praten als ik 'neuken' bedoel o.i.d.. Voor mij zijn begrippen vaak breed. Ik gebruik in mijn taalgebruik 'seks' dus niet als een synoniem voor 'neuken' en ik word misselijk als mensen dat 'de daad' noemen. etc. Ik ben benieuwd |
Ik praat vrij makkelijk over seks en ik probeer meestal zo duidelijk mogelijk te zijn over seks (en wat ik dus bedoel) en verlaag mij niet tot bouquet-reeks achtige termen. Alhoewel heb ik wel moeite met het woord 'kut' dat vind ik wat te 'grof' ofzo. Vagina is weer te klinisch en al het andere wat er aan woordenkeuze is op dat gebied vind ik achterlijk.
Oh en ik heb een hekel aan verkleinwoorden (n) |
dat hangt van de gesprekspartner af.
Citaat:
|
Citaat:
|
ook even ernstig: eigenlijk ben ik het wel eens met qimm.
|
Citaat:
|
Hangt van de bui en de situatie af. Ben ik opgewonden, dan ben ik wel van de ruige dirty talk. Is het een 'gewoon' gesprek dan zijn we duidelijk en open naar elkaar. We benoemen de activiteit bij naam en gooien idd ook niet alles onder de noemer 'seks'. In het bijzijn van/met vrienden dan houd ik het vaak wel iets algemener, dus bijv. 'mondwerk' i.pv. 'pijpen'. Ook niet altijd trouwens, het wisselt wel eens. Nouja, praat er iig makkelijk over :)
Van allerlei cryptische omschrijvingen voor activiteiten of geslachtsdelen krijg ik echt de kriebels. Met mijn ex (toen ik nog jong en onervaren was) deed ik dat wel. Vréselijk. Ik zou die termen nu niet eens meer over mijn lippen krijgen, zo erg :o |
Citaat:
|
Gewoon met de woorden die daar voor staan
Dus niet mondwerk maar gewoon pijpen, neuken, beffen, vingeren, aftrekken, etc omslachtig doen is allemaal te veel werk |
Citaat:
|
Citaat:
Verder praat ik er vrij makkelijk over. Ik leg niet snel mijn hele seksleven op tafel, maar tegenover m'n vriendin en sommige familie/vrienden uiteraard wel en dan hoef ik ook niet te bagatelliseren.. |
ik praat er liever niet over. eigenlijk. Maar als ik er over praat, dan noem ik t beestje wel bij de naam.
|
zoals het heet, best banaal eigenlijk
|
Zo exliciet en luid mogelijk. (y)
Nee, vooruit, het ligt eraan met wie ik ben, waar ik ben en in wat voor bui ik ben. Ik kan heel expliciet over seks praten. Gaat het om een serieus gesprek dan benoem ik alles, maar op een no-nonsense beschaafde manier. Is het een gesprek dat bedoeld is om mensen erop te wijzen met wie ze te maken hebben (zoals ik dat heel goed kan met een vriendinnetje tijdens het eten, bij spelweekleiding die we net kennen) wordt alles heel expliciet, gaan we in op details en wordt alles heel grafisch beschreven. Geen respons betekent explicieter zijn. Gaat het om praktische problemen (zoals cyclus onregelmatigheden in combinatie met de seks-agenda) houd ik het meestal wat meer aan de oppervlakte en vermijd ik te grafische termen en beschrijvingen. En regelmatig vliegen er wat grove opmerkingen van mijn kant over tafel als ik met een groep mannen ben. En elke keer kijken ze verbaasd. |
scheelt nog al. Vooral met wie ik het er over heb en in wat voor bui we zijn. Maar ik heb het niet over 'de daad doen' ofzo. Wat ik ook vreselijk vind is, de term ketsen :nono:.
|
Citaat:
:| dan heb je wel direct een indruk gemaakt..maar wat voor indruk..? of begrijp ik t nu verkeerd? ot: Met vrienden praat er gewoon over, geen schroom qua benamingen. Met mijn ouders en mensen die ik niet zo goed ken (of alleen via werk oid) praat ik er voorzichtiger over, dan noem ik neuken 'met iemand naar bed gaan' oid. |
Citaat:
OT: Thuis heel vrij, tot op het belachelijke af soms :o Verder hangt het van de gesprekspartner af, maar wel altijd het beestje bij de naam noemen. |
Ik vind pijpen en beffen nou niet echt de prettigste benamingen, dus ik zeg gewoon orale seks. Lijkt me duidelijk genoeg, in de meeste gevallen.
Oh en vingeren en aftrekken noem ik meestal gewoon handwerk. Als ik het over seks heb, bedoel ik eigenlijk vanalles: wat ná zoenen komt, dus orale seks en handwerk, maar ook geslachtsgemeenschap. Als ik het over geslachtsgemeenschap heb, zeg ik meestal "met elkaar naar bed gaan" want ik vind neuken een vreeeeselijk woord (ik gebruik het alleen soms en dan alleen als het niet over mezelf gaat).. en als het in een niet-persoonlijk gesprek is, maar gewoon in het algemeen, dan zeg ik geslachtsgemeenschap. Netjes hè. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het liefst zo grof mogelijk uiteraard. Verlaag je niet door Grey's Anatomy termen zoals vah-jay-jay. Ik krijg daar echt rillingen van als mensen dat daadwerkelijk gebruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neuken is vaak 'doen', 'gedaan worden', 'to have', of 'to be had'.
Aftrekken zowel als vingeren, heten 'fappen'. Ook wanneer het bij een ander gedaan wordt. Voor orale seks gebruik ik wel de gangbare termen. Een penis is een 'beafy birch' en een kut een 'leafy larch'. (Heb ik met mijn stiefmoeder bedacht naar aanleiding van Monty Python's "how to recognize different types of trees from quite a long way away") |
Citaat:
|
Ik zal irl niet snel praten van de daad, want de daad is bij mij een goede daad, m.a.w. er is een betekenisverschil.
Neuken vind ik iets voor hetero's, aangezien ik homo ben, is dat niet van toepassing op mij. |
Citaat:
|
Heel open , waar we zijn in het taalgebruik passen we ons aan
|
Zo expliciet als de situatie toelaat.
|
Citaat:
|
Hangt er van af bij wie ik ben.
En err : Vah-jay-jay(y) |
Ik kan heel erg expliciet over seks zijn ja. Beetje wat Kruimel zegt.
Ik gebruik in principe gangbare termen, maar het gaat wel over handwerk en mondwerk. Eigenlijk geen idee waarom, pijpen en beffen en rukken en vingeren vind ik niet echt prettige woorden om te gebruiken. Ik kan met sommige vrienden heel duidelijk over seks praten, wie wat lekker vindt, hoe enz. maar ik heb ook vrienden met wie ik dat totaal niet heb. Verder kan ik af en toe hele dubbelzinnige opmerkingen over seks maken die vooral mijn (schoon)familie leuk vindt. |
Met vrienden gewoon recht voor z'n raap. Met ouders wordt er niet zoveel over gepraat. Ik ben niet van het handwerk of mondwerk maar gewoon van het pijpen en beffen.
|
Leuk dat ik dit topic nu tegenkom; sinds een tijdje heb ik weer een vriendin, en in het begin praatten we niet zoveel over seks, maar toen er één schaap over de dam was...
In het begin was het ook een beetje omslachtig "die van jou" of "als je met je mond naar beneden gaat", terwijl we het nu gewoon over "jouw lul" en "pijpen" hebben. Je 'groeit' er dus denk ik ook wel in in een relatie. |
:)Heel open, want het hoort bij het leven. Al dat hypokriete gedoe past goed bij gefrustreerde mensen, waarvan er helaas veel van rondlopen. Bij mijn ouders kan ik goed terecht, met alles! En een vriendenkring selekteert zichzelf wel uit, is mijn ervaring.:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |