![]() |
Kramp in kuiten tijdens slapen
De laatste paar weken heb ik heel vaak kramp in mijn kuiten in mijn slaap. Dat doet echt gemeen pijn, en de dagen er na heb ik er ook nog goed last van met lopen enzo.
Weet iemand hoe het komt dat ik er nu ineens zoveel last van heb, en wat ik er tegen kan doen? Ik heb al wel gezocht op dit onderwerp, maar dat ging vooral over wat je er aan kunt doen op het moment dat je kramp hebt, terwijl ik juist graag wil weten wat je kunt doen om te voorkomen dat je uberhaupt kramp krijgt. Super bedankt alvast :) |
Magnesium schijnt te helpen.
|
Ik had het ook een tijdje, toen ben ik wat minder op schoenen met hakken gaan lopen en dat heeft echt heel goed geholpen. Sowieso kwam ik er achter dat ik vaak heel verkrampt met m'n voeten zit, dat doe ik onbewust, maar nu probeer ik er op te letten ze gewoon te ontspannen. (Ik trok m'n voeten zeg maar op, en dat trekt precies aan m'n kuit.)
|
Ik heb het ook een tijdje gehad, maar geen idee hoe het is gekomen en waarom het weer is opgehouden.
|
Hm ik zal eens op dat magnesium gaan letten. Ik ben juist gewend hakken te dragen, en de afgelopen vier weken heb ik geen hakken aangehad. Misschien is het dat wel...
|
Citaat:
|
M'n vriend zegt dat het kan komen door vochtgebrek oid (hij heeft een of andere sport opleiding gedaan) dus meer water drinken.
Voor de rest vond ik o.a. dit bij mijn internetsearch; http://orthopedics.about.com/cs/spra...a/legcramp.htm "What causes a leg cramp? The exact cause of a leg cramp is not well understood, but there are some risk factors that are thought to contribute to this condition: * Muscle fatigue * Heavy exercising * Dehydration * High weight (not necessarily obesity) * Electrolyte imbalances * Medications (statins, prednisone, others...) " En dit; http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/e...cle/002066.htm "Prevention * Stretch to improve flexibility. * Change your workouts so that you are exercising within your ability. * Drink plenty of fluids while exercising and increase your potassium intake (orange juice and bananas are great sources of potassium)" Ik heb er zelf ook vaak last van (vooral mijn rechterbeen) en het komt omdat ik veel loop op werk en eigenlijk heel vaak gewoon te weinig drink. |
Ik heb ook geleerd tijdens mijn gymcursus dat kramp kan komen door vochtgebrek. Dus misschien kun je het eens proberen om meer water te drinken. Misschien helpt het.
|
Dankjulliewel allemaal voor de tips! Ik ga het allemaal eens proberen :)
|
leg een stuk sunlight zeep in je bed, bij je voeten in de buurt. klinkt misschien gek maar het heeft geholpen bij mij (en bij anderen).
|
Sunlight zeep? Wat is dat dan? Zegt me helemaal niks!
|
|
Eens kijken of mijn drogist dat heeft :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Een bosje peterselie helpt waarschijnlijk ook heel goed :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er af en toe ook last van, in periodes wanneer ik weinig dronk overdag. Voor mij helpt het om genoeg te drinken.
|
Ik heb hier een poos geleden ook een topic over geopend, omdat ik enorme kramp in mijn been kreeg. De magnesiumtabletten helpen bij mij behoorlijk goed. En ik probeer er inderdaad op te letten dat ik genoeg drink. Hopelijk vind jij ook snel iets wat helpt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26. |