![]() |
Mopper mee over studielink en andere studiewebsites.
Twee keer gedwongen
Studielink is de op twee na meest rukkerige website waarmee ik op dit moment gedwongen ben te werken. Al is het maar omdat ik - na alles te hebben ingevuld en opgestuurd - alles nog een keer dunnetjes opnieuw moest invullen en opsturen naar mijn universiteit, want ... de twee administratiesystemen (Studielink en Uni Leiden) communiceren niet met elkaar. Kansloos. Dubbel zinloos Ik moest nadat ik bij Studielink had aangetoond dat mijn gegevens allemaal juist, correct en oké zijn, nóg een keer datzelfde aantonen bij de unie. Terwijl ik nota bene toch al verplicht een of ander strookje van de IB-groep moest meesturen dat de universiteit vertelt dat mijn studieachterond voldoet. Ik kan er maar niet over uit. Anti-studielustsysteem Overigens voor wie het weten wil: nummer twee rukkerige website is blackboard. Wát een mastodont! En met stip op nummer één: ULCN-netwerk van de Leidse universiteit. Ik vermoed dat ze voor de ontwikkeling van die website twee autistische bibliothecarissen hebben gebruikt. Ik kan gewoon niet beschrijven welke ontzettend zuigende werking dat anti-studielustsysteem op mij zal hebben. Eén keer Waarom moet ik apart inloggen voor de bieb, blackboard, webmail, tentamen inschrijven, werkgroepen inschrijven, college's inschrijven, informatieportal, software bestellen!? (Dat laatste zal ik dus zeker niet doen). Is er dan niemand die bedenkt dat één keer inloggen genoeg is? En dat ik niet geïnteresseerd ben in het zoeken, kopiëren, plakken en weer zoeken van cursuscodes? Maar dat ik gewoon in één keer alles wil kunnen overzien en aanvinken wat ik nodig heb. Zo. Dat is eruit. |
Citaat:
Verder is het wel logisch dat bieb, webmail en blackboard apart zitten. Het zijn allemaal aparte systemen die niets met elkaar te maken hebben. Blackboard is misschien studie-specifiek (sommige studies gebruiken weer andere soorten 'blackboard'). Maar ik stoor me ook wel aan telkens me opnieuw overal in te moeten loggen. Tegenwoordig heeft de uu-bieb dat, als je je één keer hebt ingelogd, hij altijd herkent dat je een student van de uu bent en niet daarna weer door allemaal rare inlog-schermpjes hoeft en bij de meeste artikelen kan. Alleen ik wacht nog op een algemene website naar allerlei links. Alsof ik al die websites afzondelijk kan en wil onthouden.. |
Mijn vriend heeft momenteel een probleem met Studielink. Zijn geboortedatum heeft hij verkeerd ingevuld waardoor de Ib-groep zegt dat zijn gegevens niet kloppen. Na een aantal brieven is er nog niks gebeurd. Bij de hogeschool schijnt al wel binnen te zijn gekomen dat hij daar wilt studeren dus dan moet hij toch gewoon alle inschrijfpost krijgen toch?
De UvA heeft trouwens mijnuva.nl een site waar je 1 keer inlogt en je vervolgens een overzicht heb van alle mogelijke sites en links die je nodig hebt als student(y) |
Gelukkig heeft de UT ook zo'n systeem als de UvA, dan kan je meteen bij alle webapplicaties en kan je jezelf inschrijven voor tentamens enzovoort. Bij ons moet je jezelf wel apart inschrijven voor het vak en voor je tentamen maar de wc groepen zijn standaard al gemaakt voor de reguliere studenten in het eerstejaar, anders moet je jezelf weer inschrijven op de teletopsite van het vak. Wel prima geregeld eigenlijk!
De UT heeft gelukkig Studielink afgeschaft en inschrijven gaat heel gemakkelijk door op een knopje te drukken en een formuliertje uit te printen en te tekenen. Ik heb nog nooit problemen er mee gehad eigenlijk en dat vind ik erg prettig als ik al jullie verhalen zo lees! |
Bij ACTA is het ook een ramp: aangezien het een samenwerkingsverband is tussen de VU en de UvA, moet ik voor het ene dingetje bij de VU zijn en voor een ander dingetje bij de UvA (en aangezien je bent ingeschreven bij 1, doet die ander standaard HEEL moeilijk). En ook inderdaad aparte sites voor aanmelden tentamens, blokonderwijs, lijnonderwijs EN practica. En dan heb je nog blackboard en je studiemailaccount. Het is dat ik goed met cijfers ben anders moet ik ook al die dingen maar ergens opschrijven...
|
Op de RuG hebben we gelukkig geen Studielinkdingen, maar op dit moment nog wel vier verschillende systemen (Nestor/Blackboard, Ocasys als vakkencatalogus, studentmail en Progresswww als cijferprogramma), ook vrij onhandig. Maar dat zal wel snel veranderen, want het Universitair Onderwijscentrum Groningen is bezig om alles in Blackboard te integreren. Het is alleen nog niet af, want de beveiliging laat op dit moment nog te wensen over, maar anders zou ik zeggen: laat je uni eens contact opnemen met het UOCG *reclamemaakpraatje voor werkgever* :P.
|
Rug is wat dat betreft wel onhandig inderdaad. Het zou al schelen als er een hoofdsite komt met daarin pictogrammetjes naar de verschillende onderdelen. Maar goed de Rug is wel een stuk beter in het online houden van blackboard, want bij de hanze lag dat ding er zo vreselijk vaak uit, dat werkte totaal niet.
|
Studielink.... Het stinkt. Hard.
Kan ook niet inloggen en inschrijving had al rond moeten zijn. |
Nog geen problemen gehad met studielink.
|
Ik heb me een dikke maand geleden heringeschreven voor mijn studie, daar bevestiging van gehad en bericht gehad van school. Nu heb ik ineens een aantal mailtjes van studielink dat ik me nog niet heb heringeschreven en nog geen collegegeld heb betaald... :s(n)
|
Op de site van de UvA moest je een intakeformulier invullen. Ik gedaan, inclusief mooie motivatie etc van heul veul woorden, druk ik op 'verzenden', krijg ik een of andere vage foutmelding :S. Weg alles...
|
Ow ja, ik klaag mee!
1) Ik kan schijnbaar nooit vinden waar ik me moet inloggen. Dus dat doe ik nu via google --> Inloggen + studielink = juiste websitepagina. :( 2) Ik heb me via Studielink heringeschreven voor het 2e jaar. Alles goed, betalingsgevens ingevuld. Krijg ik nu steeds een berichtje dat ik me collegegeld nog niet heb betaald. Ik: :confused: Wat blijkt: De school heeft nog niet doorgegeven dat ik het jaar heb gehaald. (Ze lopen achter met cijfers, in mijn geval totaal 9EC.) Afijn, nu krijg ik om de 2 dagen een bericht van studielink dat ik mijn collegegeld moet betalen. Ze spammen me dus voor iets waar ik op dit moment niets aan kan doen. :mad: Coclusie: - Vage website. - Van mij mag het weg. :y |
Citaat:
Toch nog een lotgenoot gevonden. |
Over dat betalen: zoiets had ik ook.
Zo kreeg ik de melding dat ik mijn betalingsgegevens niet had ingevuld. Dat klopt inderdaad. Vooral ook omdat ze me die optie niet hebben geboden. Toen ik opnieuw inlogde om te bekijken waarover ze het hadden, stond er 'ineens' wel een optie voor betalingsgegevens. Go figure. |
Citaat:
wtf:n |
Ik heb in mijn studielink staan dat ik in 2005 ben geslaagd voor mijn havo examen. Dit is onjuist, maar het is niet meer te veranderen, omdat het "geverifieerd" is door mijn onderwijsinstelling.
Wel heb ik zelf nog toegevoegd welke diploma ik echt behaald heb en dit is daarna gelukkig ook geverifieerd door de IB-groep. Dus nu staat er dat ik in 2005 mijn havo diploma heb behaald en in 2002 mijn vwo. :s Lekker vaag.. maargoed, als zij dat leuk vinden, dan laat ik dat maar staan. Wat voor studie ga je dan doen in Leiden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier ook problemen. Heb me al bijna 3 weken geleden aangemeld voor geneeskunde aan de rug, krijg ik te horen dat ik nog maar 10 dagen heb om me in te schrijven. Hebben meer dit probleem?
|
Zo te horen klopt Studielink van geen kanten. :s
|
Citaat:
|
WebCT Vista van de UU is een ware orgie van slecht programmeerwerk.
Veel browsers worden niet ondersteund (lees: ze werken wel, maar je krijgt constant schermpjes met 'ohnoes, verkeerde browser!'). Alles moet je minimaal twee keer en maximaal drie keer aanklikken. Als je iets wilt openen of downloaden moet je helemaal doorklikken, dan reset hij naar het hoofdscherm waar al je vakken staan, dan moet je nog een keer naar het bestand toe, weer aanklikken, dan de beveiligingswaarschuwing uitzetten en een tweede reset, en dan kun je eindelijk iets downloaden. Oh, en Firefox loopt elke tweede keer dat je inlogt vast wanneer je andere firefox windows open hebt staan. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n slecht systeem gezien. Ik heb zelfs beta releases van vergelijkbare datasystemen gezien die beter werkten. |
Citaat:
Klasgenootje van mij had hetzelfde, dus ik ga er maar vanuit dat het onzin is. We hebben allebei alles al geregeld. Ik heb geen zin om overal weer achteraan te gaan. Betaling heb ik geregeld, dus ik neem aan dat alles wel goed komt. |
De RuG moet echt nodig wat doen aan de overeenkomsten qua vakken die je kan volgen. Bij ocasys heb ik keuze uit de wereld aan vakken en in progress kan ik ongeveer een handvol terugvinden. En natuurlijk kan ik alle vakken die ik wil volgen met geen mogelijkheid vinden. Terwijl ik zelfs roosters kan vinden etc. maar ik kan me gewoon nergens inschrijven. :s
|
op de K.U.Leuven (jaja, België) werken we met toledo blackboard, en eerlijk gezegd ben ik daar best tevreden over. één keer inloggen volstaat zolang je browser open blijft, en je kan in je mail, op blackboard, op de onderwijspagina's van de faculteit, op de site van de bib, ...
vakken toevoegen op blackboard is easy, studieroosters binnen klikbereik, examen- en lokalenregelingen, papers online binnenbrengen, inschrijven voor werkcollege's... allemaal geen last mee! |
Ow, heb net een mailtje dat de betaling rond is(y)
Ik vind blackboeard trouwens wel ok.. Wat mij weer stoort is dat alles op aparte sites staat. Inschrijven voor toetsen, ziekmeldingen van leraren, mail, cijfer.. overal een andere site voor (n) |
Hoop last gehad, dus vandaag naar de VU gegaan en rechtstreeks ingeschreven. Stuk handiger (Y).
Volgens Studielink heb ik namelijk mijn diploma niet behaald, of op een andere datum (maar op het diploma staat wat ik heb ingevuld op Studielink) en het vak Engels niet gevolgd, dat kennen ze niet ofzo want ik kan geen cijfer invullen. Potverdrie. Dus dit was beter, meteen van alle gezeik af. |
Ik bleek twee accounts te hebben, één door de hogeschool aangemaakt, en een door mijzelf voor inschrijving aan de RuG. De back- of frontoffice (?) moest dit oplossen, omdat mijn studielink helemaal crashte. Ik kreeg tientallen e-mails met errors :| Verder heeft het hele inschrijfproces zo'n 3,5 maand geduurd.. Elke keer ging er wel iets mis.
|
is het me eindelijk gelukt om bij studielink me bij mijn eerste studie uit te schrijven en de automatische herinschrijving voor komend jaar te annuleren. staat er nu mij "mogelijke acties": herinschrijving óf niet herinschrijven.
Als ik "niet herinschrijven" aanklik geeft ie een waarschuwing dat ik dan t/m 31 augustus sta ingeschreven terwijl ik me vanaf februari heb uit laten schrijven...:rolleyes: Ik laat de opties maar open. Ben bang dat als ik iets aanklik ik weer sta ingeschreven oid... Owja studielink is telefonisch bijna niet te bereiken: standaard min. half uur wachttijd. Per mail duurt ook minimaal een week voordat je een (nietszeggend) bericht terug hebt. |
Het ligt meer aan je universiteit denk ik, alluman. Via de TU/e heb ik (nog?) geen problemen met StudieLink en wij hebben één wachtwoord voor de meeste diensten van de universiteit.
|
Is het raar dat ik studielink nog nooit heb gebruikt? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou ook nog een verificatie van de IB-groep moeten krijgen, die ik bij StudieLink moet invoeren. Maar die code heb ik tot op heden nog niet gehad.
|
Oh, en nu bestaat mijn account niet meer, of zo.
|
En dan bel de je helpdesk: "Een ogenblik geduld alstublieft. U wordt over 21 minuten geholpen"
:MAD::MAD::MAD:^10. |
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien telefoon en e-mail te makkelijk afwimpelen zijn geef ik daar in de regel de voorkeur aan. |
Vandaag ook weer een hoop lol:
Ik wacht al zeker twee, bijna drie weken op die verificatiecode en bericht van de onderwijsinstelling. Ik maar netjes het vragenformulier invullen om informatie daarover te verkrijgen, maar wat schetst mijn verbazing? Het vragenformulier verzenden is niet mogelijk. "Fout bij verzenden. Probeer het later nog eens". Oké. Ik pak de telefoon er maar bij omdat ik er nu toch echt wel genoeg van heb. Ik draai het nummer van de helpdesk, en wat denk je, die zijn niet te bereiken. Standaard 'in gesprek'-toontje. Zijn ze daar dinsdags eerder vrij of zo? |
Wat een gekloot zeg om je in te loggen om te bekijken hoe de stand van zaken is zeg bij STUDIELINK!
Sinds dit jaar moet dit blijkbaar het ei van Columbus zijn...pffffffff...armzalige, omslachtige, onpersoonlijke manier van inschrijven bij een gewenste studie...bah..alweer een verkeerd begin van het schooljaar... |
Ik heb godzijdank nog niet van Studielink gebruik hoeven maken. Maar de VU (geneeskunde iig) heeft wel een systeem voor je cijfers en voor het inschrijven voor practica die door geen enkele computer gepikt worden, ook niet op de VU zelf. Je moet je dus continue door een beveiligingsmuur heen slalommen. :rolleyes:
|
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat voor blik zwakzinnigen ze hebben opengetrokken om die systemen te ontwikkelen ... .
|
Reminder: nog immer niets gehoord van StudieLink of de UvA. Hebben jullie wel iets met een verificatiecode thuisgekregen?
|
Yay, eindelijk mijn intakeformulier in kunnen sturen bij de UvA. Blijkbaar was mijn motivatie in eerste instantie te lang, terwijl er toch echt stond max. 1500 tekens en ik er 1200 had. Uiteindelijk teruggebracht naar twee korte zinnetjes en toen werkte-ie opeens wel :s
Citaat:
(Aanvullende) studiefinanciering heb ik wel allemaal al geregeld, maar qua echte studieinschrijving heb ik nog niks gehoord. Nog geen brief dat ik daadwerkelijk ben ingeschreven etcetera :S |
Citaat:
|
Email duurde bij mij 5 dagen.
Bellen heb ik gewoon 30 minuten aan de lijn gehangen voor ik doorkwam. |
ik heb er 1 woord voor;
troep. |
Ik heb StudieLink maar gelaten voor wat het was en ben persoonlijk naar de onderwijsbalie van de UvA gegaan. 30 minuten papierwerk invullen en klaar was Jaeger.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.