Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Boekenlijst Universiteit (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1706925)

Mrs Jester 01-08-2008 16:34

Boekenlijst Universiteit

Weet iemand wanneer je de boekenlijst voor een universitaire opleiding (aan de UTwente) krijgt? Of moet je die zelf ergens aanvragen?

Alvast bedankt!

Leonoor 01-08-2008 18:52

Meestal krijg je op de universiteit geen boekenlijst (ik heb er iig nooit één gehad...niet dat dat alles zegt, maar goed ;)), maar staan de boeken die je nodig hebt in de studiehandleiding van een vak of de totale opleiding.

Evatjuhhhh 01-08-2008 20:26

Welke opleiding aan de UT ga je doen? Meestal is het op de UT zo dat je na het introkamp de boeken kan kopen of in de eerste week. Maar als je even zegt welke opleiding je gaat doen vraag ik het eventjes voor je na bij een van mijn huisgenootjes / vriendinnetjes (die weten het vaak wel).

Rachel 02-08-2008 23:40

Mijn toekomstige universiteit (Tilburg) heeft een online studiegids. Hier zie je al je vakken en krijg je meteen een overzicht met boeken etc. Géén idee of dat bij de UTwente is, maar het is het zoeken waard denk ik :)

Evatjuhhhh 03-08-2008 11:42

Citaat:

Rachel schreef: (Bericht 27958284)
Mijn toekomstige universiteit (Tilburg) heeft een online studiegids. Hier zie je al je vakken en krijg je meteen een overzicht met boeken etc. Géén idee of dat bij de UTwente is, maar het is het zoeken waard denk ik :)

Voor de UT heb je dat ja, dat is VIST. www.utwente.nl/vist waarbij je al je vakken kan zoeken en kan kijken of je ze in kwartiel 1 nodig hebt.

Aangezien je vaak je boeken een stuk goedkoper kan krijgen via de studievereniging is slim om dat even af te wachten, zeker de eerstejaars krijgen vaak wel redelijk wat korting.

T_ID 03-08-2008 18:45

Een boekenlijst heb ik nog nooit gezien, maar meestal staat bij het vak dat je gaat volgen welke boeken je moet hebben.

Balance 04-08-2008 16:13

Ik kreeg altijd een lijst van de studievereniging, omdat je dan de boeken goedkoper via hen kon kopen. Via die lijst wist ik welke boeken ik moest hebben; een officiele lijst van de studie was er niet. Wel kun je natuurlijk in de vakbeschrijving kijken welke boeken je nodig hebt.

Mrs Jester 08-08-2008 09:48

Ik ga psychologie doen, maar ik zal het even checken op die site die Evatjuhhhh geeft.

Evatjuhhhh 08-08-2008 10:38

Citaat:

Mrs Jester schreef: (Bericht 27982787)
Ik ga psychologie doen, maar ik zal het even checken op die site die Evatjuhhhh geeft.

Dan zitten we bij dezelfde studievereniging; Dimensie. (Ik ga dit jaar beginnen met onderwijskunde). In de brief die je van Dimensie hebt ontvangen over het opleidingskamp (kwam samen met de brief over de intro met barcode) staat dat ze tijdens het kamp uitleggen hoe het met boeken zit. Er staat niet dat je ze dan die woensdag direct na kamp kan kopen maar ik ga er dan eigenlijk vanuit dat je ze kan kopen op de eerste maandag o.i.d.

Ik zou gewoon even mailen als je het precies wil weten:
bestuur@dimensie.utwente.nl (ik denk dat je daar het snelst antwoord van krijgt) of dicie@dimensie.utwente.nl. Zij kunnen je waarschijnlijk ook wel laten weten wat de kosten zullen zijn voor het eerste kwartiel.

Succes!

Mrs Jester 08-08-2008 17:56

Dankje! Ik was helemaal vergeten dat ik die brieven had gehad! :bloos: Ik heb echt onwijs veel zin in de introductie! Misschien tot-daar-ziens! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.