![]() |
Wat eten we vandaag #17
En alweer #17 van dit vrij populaire topic!! ;)
Vanavond aten wij thuis gekookte aardappels met jus, gekookte bietjes en een kalkoenfilettje met een tomaatje erop en als toetje appel kaneel yoghurt was erg lekker ! (Y) |
Zalm, snijbonen, gebakken aardappelschijfjes en salade.
|
Gisteren gebarbecued bij m'n ouders. Vanavond wordt het gewoon een maaltijdsalade van de AH (garnalen sweet chili).
|
Brood! Met verschillend beleg natuurlijk en aardappelsalade.
|
Rijst met kerrievruchtensaus, parijse worteltjes en een gehaktbal
en lekkere blanke roomvla toe (Y) |
Lasagnette en sla met honing-mosterddressing (y)
|
Wij aten krieltjes met jus, broccoli en een runderlapje
met als toetje sinaasappel bavarois met slagroom en een chocolaadje |
Gisteren een BBQ gehad, vandaag een wat-hebben-we-nog-in-huis-maaltijd: kipnuggets, gebakken aardappelschijfjes en de rest van de snijbonen van vrijdag.
|
Uit eten geweest bij een kunstenaar/kok.
We kregen: Sushi van streekgerechten, met hamrolletjes en een pannenkoekje. *** Eendenborstfilet met bosvruchtensaus, zomergroenten en wafelaardappel (was eigenlijk een soort zelfgemaakte chips). *** Zomerfruit met vers ijs en een stroop met wijn. Smaakte zeer goed (y) |
Stokbrood met vanalles erop zodat 't meer een soort pizza wordt :Y
|
risotto primavera met een lamsfiletje
|
Een wokschotel met kip (met aardappels en groente)
|
een aardappelschotel met krieltjes, duitse cervelaat, en allerlei groenten die ik nog in huis had. Klontje boter en wat rozemarijn (y)
|
kip met korma saus, basmati rijst, broccoli en pita :o
|
Citaat:
(rauw uit de koelkast bedoel ik - dat het van kleur verandert met bakken is dûh :p maar ik heb het dus nog niet gebakken) |
Gisteren uit eten geweest. Ik heb een soort van pizza hawaii op en een ijscoupe.
|
Vegetarische lasagne met courgette en geitenkaas, van m'n vader. Ik ga het binnenkort ook maar eens maken.
|
Meloen met salade en huzarensalade en ribkarbonade :D
|
lasagne
|
Wortels.
|
Quiche.
En ik zie nog wel wat ik erin ga gooien. :) |
Rode kook, cordon blue en aardappelen
Ik had echt 0,0 inspiratie, wilde graag iets lekkers maken maar alles stond me tegen, dus nu wordt het dit maar. |
gisteravond gebakken krieltjes, gekookte bietjes met appel en rozijntjes en een stuk gebakken pangasius visfilet
|
leftovers
gisteren was het witte kool met ajuin, ananas, appel en blokjes kip (alles gewokt - kip eerst apart gebakken), lekker pittig gekruid, met rijst met curry/kurkuma/chili (denk ik - is the boyfriend's cooking) - was meer dan genoeg voor vandaag ook. |
Is spaghetti met kip en veel groente en tomatensaus lekker? die moet nl op. Maar als het niet lekker is eet ik het wel met rijst ofzo.
|
tuurlijk is dat lekker
|
* wraps in stukjes gesneden met combinaties van kruidenkaas/ijsbersla/komkommer/tomaat en pesto/tomaat/basilicum en feta/ijsbergsla/komkommer
* tomaten creme soep * ijsbergsla met alle dingen die ook in de wraps gingen |
Afgelopen dagen kamp gehad en mede-leiding was vegetarisch, dus lekker meegegeten (y). En nu de trend de rest van de vakantie en langer doorzetten wanneer mogelijk is, want voel me er veel beter bij :o
Vandaag is het pasta met tomatensaus, groente, vegagehakt en veel kruiden geworden |
Krieltjes, duitse biefstuk en boontjes. Lekker makkelijk. :p
|
Een hele lekkere couscoussalade (y)
|
Gisteren magnetronlasagne, vandaag gebakken aardappels, erwtjes en worteltjes uit pot en een rundertartaartje. Omdat mijn hele huis (of in ieder geval de keuken) onder een laagje klus-stof verdwenen is doe ik niet te moeilijk.
|
vandaag macaroni bolognese
en als toetje bosvruchten-frambozen vla |
Ik heb gisteren een hele lekkere quiche gemaakt, van croissantdeeg de korst, en verder met rode ui, broccoli en brie. Boursin sausje erover, heerlijk.
Het was overigens een recept van Life&Cooking. Aanrader. |
Ik had dus ook quiche gemaakt. Een erg simpele, beetje geïmproviseerd, maar hij smaakte goed. Met prei, courgette, spekjes en crème fraîche.
|
Sperziebonen, gevulde valess filet en iets van aardappel (van die bolletjes uit de oven, of puree)
|
Hamburgers, spinazie met feta en rode peper, worteltjes en aardappeltjes.
|
vanaaf aten we gekookte aardappels met jus, worteltejs en een sukadelapje
en lekkere rozenbottel yoghurt toe |
Gebakken aardappelpartjes, een halve kaassouffle, een halve kipkrokantschnitzel en sperzieboontjes uit de diepvries.
Citaat:
|
Citaat:
we hebben gisteren niet gegeten, vandaar |
Pizza. :o
|
Citaat:
Lekker, echt superveel fruit <3 Even vast ingehaald wat ik op mijn kamer natuurlijk weer veel te weinig eet. |
Citaat:
|
wij aten gebakken krieltjes met sperziebonen en een gebakken pangasius visje met remoulade saus
en lekkere vanille vla toe |
Taboulé. En als toetje ijs met warme kersen.
|
Tortellini met pesto-tomatensaus.
|
Bacon en ei sandwich en een Italiaanse bol.
|
Citaat:
|
gisteravond gebakken aardappeltjes, sperziebonen en een pangaisus visfilet met remouladesaus
|
pannenkoeken*O*
|
Een maaltijdsalade met garnalen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48. |