![]() |
Champions League 2008-2009
De eerste voorronde zit er intussen alweer op.
De tweede voorronde is in volle gang en heeft al wat opmerkelijke resultaten opgeleverd. Inter Bakoe,Aze - Part.Belgrado,Ser 1-1 IFK Göteborg,Zwe - FC Basel,Zwi 1-1 An.Famagusta,Cyp - Rapid Wien,Oos 3-0 Anderlecht,Bel - Bate Borisov,WRu 1-2 Glasg.Rangers,Sch - FBK Kaunas,Lit 0-0 Vandaag was de loting voor de derde voorronde en die heeft de volgende wedstrijden opgeleverd: Anorthosis/Rapid - Olympiakos Vit.Guimaraes - Göteborg/Basel Sjachtar Donetsk - Domzale/D.Zagreb Schalke 04 - Atlético Madrid Aalborg/Modrica - Rangers/Kaunas FC Barcelona - Beitar J/W.Krakau Levski Sofia - Anderlecht/Bate B Standard Luik - Liverpool Int.Baku/Partizan - Fenerbahçe/MTK B. Fc Twente - Arsenal Spartak Moskou - Drogheda/Din.Kiev Juventus - Tampere/Artmedia Brann B/Ventspils - Olymp.Marseille Fiorentina - Slavia Praag Galatasaray - Steaua Boekarest P'naikos/D.Tiflis - Sheriff/Sparta P. Voor de Nederlande en Belgische clubs lijkt het dit jaar een onmogelijke opgave om door de tweede/derde voorronde heen te komen. |
Voor Anderlecht zou 't in principe moeten lukken, tegen die Wit-Russen... Moeten ze wel twee-drie keer scoren ginder, gaat moeilijk zijn. Standard, tja, die krijgen het heel moeilijk tegen Liverpool, net als Twente tegen Arsenal... :s
|
Ik heb een stuk van de wedstrijd van Anderlecht gezien. Zat niet veel overtuiging achter, die krijgen het uit ook moeilijk, denk ik. En zonde dat Standard en Twente zo ongunstig geloot hebben.
|
Schalke 04 - Atlético Madrid
Mooie wedstrijd! |
RSCA eruit. (n) Triest, erg triest.
|
BATE Borisov uit, altijd lastig. :(
|
Aan de begroting van FCT voor komend seizoen te zien, verwachten ze wel ff te winnen van Arsenal :o ;)
|
Fantastische wedstrijd :) Ervaring rijker, illusie armer. Stadion kolkte alsof het ons eigen stadion was.
Maargoed, de ploeg mag trots zijn op zichzelf en heeft (één helft) laten zien waar het toe in staat is. De uitslag is totaal geen afspiegeling van de wedstrijd, maar als je ze zelf niet maakt dan krijg je ze tegen zulk soort ploegen uiteindelijk altijd tegen. Wedstrijd geeft veel vertrouwen voor het komende seizoen en met name Tioté speelde indrukwekkend en paste meteen goed in het plaatje. Arnautovic is totaal anders dan 'N Kufo maar die heeft tijd nodig, moest scoren maar deed het niet; je kan het hem moeilijk kwalijk nemen. Supporters mogen trots zijn op de spelers en de spelers op de supporters, heb genoten :) |
Twente dus uitgeschakeld zoals verwacht. Gisteren is de loting geweest voor de groepsfase en dit is de indeling:
Poule A: Chelsea AS Roma Burdeaux Cluj (Rom) Poule B: Inter Werder Bremen Panathinaikos Anorthosis Famagusta (Cyp) Poule C: Barcelona Sporting Portugal FC Basel (Zwi) Shakhtar Donetsk (Oek) Poule D: Liverpool PSV Marseille Atlético Madrid Poule E: Manchester United Villareal Celtic Rosenborg BK Poule F: Lyon Bayern München Steaua Bucharest Fiorentina Poule G: Arsenal FC Porto Fenerbahçe Dinamo Kiev Poule H: Real Madrid Juventus FC Zenit St. Petersburg BATE Borisov (WRu) Zo op het eerste gezicht lijken Poules D, E en G me de meest zware en is Poule A de minst zware. |
Ik denk dat PSV blij mag zijn als ze 3e worden..
|
PSV heeft echt kut geloot. Liverpool is nog wel de beste die je kan hebben van Pot 1, maar de andere twee zijn echt kut. Marseille doet het volgens mij wel weer goed dit jaar en Atletico was vierde van Spanje, heeft goed ingekocht en heeft Schalke net van de mat getikt. Het had ook zomaar FC Basel en dat clubje uit Cyprus kunnen zijn :s
|
Atletico is echt een geweldige ploeg, ik vind ze misschien wel sterker dan Liverpool. PSV mag hopen op een UEFA-cup plaatsje, doorgaan naar de 2de ronde zou een absolute stunt zijn.
|
Nou, dat is dan ook weer duidelijk. PSV nog een paar maatjes te klein voor een club als Atletico. Derde plaats in deze poule zou mooi zijn.
Wel vet van CFR Cluj. Ik ben daar ooit geweest en dat stadionnetje is echt lachwekkend. Ze hebben geloof ik een of andere maffe voorzitter die vorig jaar een heel elftal aan Portugezen heeft gekocht :). |
Hebben die serieus echt gewonnen?!?
|
Citaat:
|
Alle uitslagen
Code:
Groep E Celtic Aalborg BK 17 sep 2008 0-0 (0-0) |
Upje:o
PSV uitgeschakeld dus. Stelde niets voor dit seizoen. Na vanavond zijn alle 16 clubs bekend die doorgaan en de 8 afvallers die de UEFA-cup mogen spelen. |
lang niet gepost hier :eek:
vanavond de finale (y) Manchester United - Barcelona. |
Voor het eerst in jaren heb ik geen favoriet in de finale. Beide ploegen spelen over het hele seizoen het mooiste voetbal en ik hoop op een mooie wedstrijd (y)
Wie er wint maakt me dan niet uit. |
Barça!! Daar heb ik 19 euro op staan. :o
En ik heb m'n truitje van Barça ook al even aan. :o |
haha nooit wedden in de CL! Vreselijk onvoorspelbaar met afbraakvoetbal versus mooi voetbal... Maarja. Ik gok op ManUn!
|
Citaat:
|
Ondertussen zijn ze begonnen :)...
Ik denk uiteindelijk Barca, maar als fan van Edwin hoop ik ManUn |
Citaat:
|
FC Twente word verplettert door Asenal
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |