Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Red Alert 3 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1707190)

Aurelius 03-08-2008 19:33

Red Alert 3
 
http://www.ea.com/redalert/movie.jsp?id=4

*O*

Featherbrained 03-08-2008 19:35

bij red alert denk ik aan dit:

(y)(y)(y)(y)(y)

JS88 03-08-2008 20:25

RA3 word kut..EA heeft de CnC serie overgenomen...sindsdien alleen maar kutgames...

Triloxigen 03-08-2008 20:59

Citaat:

JS88 schreef: (Bericht 27961158)
RA3 word kut..EA heeft de CnC serie overgenomen...sindsdien alleen maar kutgames...

Alsof voor EA er niet af en toe een mislukte titel was :rolleyes:

maar dit word een helden game denk ik (Y)

Kazet Nagorra 03-08-2008 21:01

Citaat:

JS88 schreef: (Bericht 27961158)
RA3 word kut..EA heeft de CnC serie overgenomen...sindsdien alleen maar kutgames...

Waarom is het toch dat gamers zelden stam plus tee begrijpen?

Hoe dan ook, RA2 was ook EA en dat is een prima game.

Bhudda 03-08-2008 21:02

Citaat:

JS88 schreef: (Bericht 27961158)
RA3 word kut..EA heeft de CnC serie overgenomen...sindsdien alleen maar kutgames...

:D wat een mongole redenatie

All Out Of Love 03-08-2008 21:12

Citaat:

********** schreef: (Bericht 27961432)
Alsof voor EA er niet af en toe een mislukte titel was :rolleyes:

maar dit word een helden game denk ik (Y)

we noemen dune2000 :--)

Triloxigen 03-08-2008 21:17

Citaat:

All Out Of Love schreef: (Bericht 27961555)
we noemen dune2000 :--)

Onder andere, maar ook C&C Soul Survivor en volgens mij was C&C Renegade ook nog voor het EA tijdperk.

Triloxigen 03-08-2008 21:18

Alleen dat RA3 heeft wel een beetje de kleuertjes van een sesamstraat spel :/

deadlock 03-08-2008 21:21

Citaat:

********** schreef: (Bericht 27961599)
Onder andere, maar ook C&C Soul Survivor en volgens mij was C&C Renegade ook nog voor het EA tijdperk.

:y

Kazet Nagorra 03-08-2008 21:22

Citaat:

********** schreef: (Bericht 27961606)
Alleen dat RA3 heeft wel een beetje de kleuertjes van een sesamstraat spel :/

Beter dan dat grijsbruin-"realisme".

Triloxigen 03-08-2008 21:23

Hmm... Soldaten wegschieten naar een nader locatie en basissen in het water bouwen vind ik ook wel beetje ver gaan

Kazet Nagorra 03-08-2008 21:24

Ja, nog maar bezien of het goed zit met de balans, zeker aangezien er niet 2, maar 3 factions zijn, een slechte zaak imo.

Triloxigen 03-08-2008 21:35

Dat vind ik niet eens erg, ik hou wel van een uitdaging.. Ik hoop dat er een keuze is kwa hardheid van het spel, moeilijk is het leukste natuurlijk ;)

mepsteen 03-08-2008 22:49

het probleem qua balance is dat na 2 patches over 2 maanden ea het gezien houd met balance.

Kazet Nagorra 03-08-2008 22:50

Frappant dat er ook na mijn opmerking veel stam plus tee-fouten in dit topic te vinden zijn.

mepsteen 03-08-2008 22:51

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 27962279)
Frappant dat er ook na mijn opmerking veel stam plus tee-fouten in dit topic te vinden zijn.

http://www.crownvic.net/cowman/spelling.jpg

Triloxigen 03-08-2008 22:53

I say, who gives a fuck

Kazet Nagorra 03-08-2008 22:57

Snel op de teentjes getrapd.

Bhudda 03-08-2008 22:57

Citaat:

********** schreef: (Bericht 27961636)
Hmm... Soldaten wegschieten naar een nader locatie en basissen in het water bouwen vind ik ook wel beetje ver gaan

Het blijft red-alert he, en het blijft een spel he ;)

Stalker 03-08-2008 22:59

Citaat:

Bhudda schreef: (Bericht 27962335)
Het blijft red-alert he, en het blijft een spel he ;)

Ik vond Red Alert 1 een stuk leuker dan Tiberian Sun/Wars omdat RA neen stuk realistischer is kwa mogelijkheden wat dat betreft. Niet van die futuristische onzin.

Bhudda 03-08-2008 23:04

Citaat:

Stalker schreef: (Bericht 27962349)
Ik vond Red Alert 1 een stuk leuker dan Tiberian Sun/Wars omdat RA neen stuk realistischer is kwa mogelijkheden wat dat betreft. Niet van die futuristische onzin.

Ga je toch lekker RA spelen :p zou mij me jeuke

Stalker 03-08-2008 23:18

Een beetje vernieuwing kan geen kwaad ;)

mepsteen 03-08-2008 23:23

blablabla

who cares, mij lijkt het een tof spel.

Bhudda 23-10-2008 13:33

heb em al preordered

Dittrich 23-10-2008 13:35

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 27961640)
Ja, nog maar bezien of het goed zit met de balans, zeker aangezien er niet 2, maar 3 factions zijn, een slechte zaak imo.

Mwo, was in Generals ook zo en de balans hadden ze daar prima voor elkaar.

Sargatanas 23-10-2008 13:35

RA2 blijft toch het beste... :o

Not for Sale 23-10-2008 13:37

Citaat:

********** schreef: (Bericht 27961599)
Onder andere, maar ook C&C Soul Survivor en volgens mij was C&C Renegade ook nog voor het EA tijdperk.

ik vond Renegade wel grappig :bloos:

Dittrich 23-10-2008 13:38

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 28369215)
ik vond Renegade wel grappig :bloos:

Same here :o

Not for Sale 23-10-2008 13:39

Niet geniaal of erg replayable maar best leuk vermaak!

Dittrich 23-10-2008 13:39

Juh, zeker op kleine LAN parties en het nodige aan bier oid :p

Koning 23-10-2008 13:54

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 27961449)
Waarom is het toch dat gamers zelden stam plus tee begrijpen?

Hoe dan ook, RA2 was ook EA en dat is een prima game.

Omdat het door Westwood gemaakt is.

Vince 23-10-2008 14:08

Citaat:

Koning schreef: (Bericht 28369344)
Omdat het door Westwood gemaakt is.

qft. ea kwam pas bij generals

Riazor 23-10-2008 14:28

Renegade Multiplayer blijft het meest geniale spel dat ik ooit heb gespeeld.

Bhudda 29-10-2008 18:14

heb ra 3 binnen :cool:

p.s. move deze topic naar Games ;x

Aurelius 01-11-2008 00:22

jaa, het is tof :cool:

Dark Phoenix 01-11-2008 00:23

Citaat:

Aurelius schreef: (Bericht 28414248)
jaa, het is tof :cool:


Riazor 01-11-2008 00:59

Ik vind het maar een onoverzichtelijk spel.. vind t niet fijn spelen

Blaf 01-11-2008 09:49

Hopen maar dat EA het niet zo erg verneukt heeft als bij CnC3

Bhudda 01-11-2008 11:54

Citaat:

Aurelius schreef: (Bericht 28414248)
jaa, het is tof :cool:

zker :cool:

mepsteen 01-11-2008 12:19

hebben mensen nog een wat uitgebreidere mening bitte? :P

T_ID 01-11-2008 12:34

Citaat:

Stalker schreef: (Bericht 27962349)
Ik vond Red Alert 1 een stuk leuker dan Tiberian Sun/Wars omdat RA neen stuk realistischer is kwa mogelijkheden wat dat betreft. Niet van die futuristische onzin.

Vreemd, ik vind Tiberian Sun juist het beste van de hele serie. Liefst zonder Firestorm om die kleine ongebalanceerdheden (NOD onkwetsbare artilleriescherm, GDI orca bomber hoos) erin te hebben zodat je soms echt moeite moet doen.

Ook de cinematics en het plot waren prima, maar ze hadden McNeill niet op een stereotype domme Amerikaanse marinier moeten inspireren.

Daarmee vergeleken is C&C 3 Tiberium Wars erop achteruit gegaan. De enige die een beetje goed gecast is Michael Ironside als de GDI generaal.

Voor zover ik kan zien aan cinematics wordt de casting van RA 3 walgelijk overdreven. Als ik kansloze stereotypen wil zien, dan kijk ik toch wel comedy channel? Ze presteren het om in het NOD einde zelfs Kane een anticlimax te laten geven. Dood aan EA voor het verneuken van een mooie franchise wat dat betreft.

mepsteen 01-11-2008 12:51

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 28415037)
Voor zover ik kan zien aan cinematics wordt de casting van RA 3 walgelijk overdreven.

Ik vond het eigenlijk best wel grappig, maar red alert heeft altijd al een minder serieuze ondertoon gehad. General carville uit RA2 was ook een overdreven personage, maar toch werkte het.

de humor zit er iig wel bij, zoals een slogan van president ackerman:

"My policy on illegal immigrants? Attack dogs. No walls, no permits. Just dogs, Attack dogs."
*O*

arPos 01-11-2008 22:07

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 28415037)
Vreemd, ik vind Tiberian Sun juist het beste van de hele serie.

dat Dune serie buiten beschouwing

superduck 02-11-2008 04:00

Heb hem net even gespeeld, en het speelt op zich wel ok, maar heb wel een flink aantal kritiekpunten. De acteurs vind ik tot nu toe ronduit irritant, vooral de hergebruikte RA2 teksten doen pijn aan mijn oren. En ze willen soms te geforceeerd grappig zijn, ook bij de unit voices of textuele uitleg.
Dat echt alles en iedereen zowel op land als op zee uit de voeten kan vind ik ook maar nergens op slaan, zo is het hele tactische element van water weg. Superpowers a la Generals heb ik het ook niet echt op.

Aan de andere kant zitten er ook wel weer leuke dingen tussen. Zo vind ik die Sovjet Bullfrogs wel lachen, een troepentransport-ding die niet gewoon units uitlaadt maar ze per katapult afschiet, waarna de units met een parachute neerkomen. Of de engineer die niet zwemt maar een bootje voor zichzelf fixt. Dat soort kleine dingen maken het wel weer even de moeite waard. Command bar aan de rechterkant is ook weer fijn. Co-op mode moet ik nog bekijken maar verwacht ik veel van.

Hoe de 3 facties uitwerken qua balance enzo weet ik nog niet, heb er maar een paar uur inzitten. Ben ook een beetje ambivalent ten opzichte van de special abilities: Op zich zitten er wel een paar aardige tussen, maar waarom moet ELKE unit een of andere activeerbare skill hebben? Het is echt alsof ze alles zo gebalanceerd wilden maken dat ze maar zo min mogelij onderscheid tussen de units hebben gemaakt (zie ook water), en speciale skills de overige verschillen moeten compenseren. Voorbeeldje: Tesla Tank uit RA2 vond ik wel geinig, maar nu is hij een beetje over de top: Het is nu oorspronkelijk een boot, die met poten over land kan lopen, en een soort van EMP puls heeft die voertuigen platlegt. Waarom moet jet allemaal zo moeilijk? Ik wil gewoon een tank die een tank is.

Oh, op hard vond ik het meestal vrij makkelijk.

Het komt naar mijn mening niet in de buurt van zijn voorgangers, maar je kan er wel wat uren vermaak uit halen. Ik weet niet hoeveel tijd ik er nog aan ga besteden, Fallout 3 klinkt ook wel aantrekkelijk, alhoewel ik voor ik daar aan begin toch maar eerst even kijk hoe die ervaren wordt. Anders kan ik nog altijd naar Fallout 1 en 2 op zoek gaan.

Koning 02-11-2008 12:19

klik-klak abilities dus, gatverdamme.

Dark Phoenix 02-11-2008 15:23

Ik heb er nu een aantal missies opzitten.

Ik vind het feit dat missies nooit gewoon klaar zijn wanneer ze klaar zijn maar dat er elke keer weer opeens nieuwe objectives zijn mateloos irritant. Een keertje, prima, maar elke fucking keer... why?

Ik vind het opzich wel aardig dat de meeste units nu ook over water kunnen. Of het balanced is weet ik niet, maar het is opzich wel fijn dat je niet voor alles transports hoeft te bouwen om ze eens aan de overkant van het water te krijgen.

Een co-commander vind ik opzich wel een grappig extra'tje, maar imho komt het er óf op neer dat hij al het vechten voor me doet, of dat 'ie een beetje achter me aan sukkelt.. beide niet erg handig.

De powers zijn apart. Ik vind het opzich een aardig extra'tje, maar het had van mij niet zo nodig gehoeven.

Het bouwen moet ik aan wennen. Waarom het hele 'op het veld bouw' gebeuren, in plaats van de usual klik, koop, drop way? Ik zit er ook best vaak fout mee, omdat ik gewend ben dat een gebouw eerst nog gekocht moet worden voor je hem kunt plaatsen.

superduck 02-11-2008 18:53

Dat verschilt dus per factie. Sovjets doen dat dus, maar Allies bouwen ouderwets. Ik zit trouwens ook constant fout als ik Sovjets speel, ik klik op bouwen en ga dan rustig wchten tot hij klaar is. :o Japanse nanobots wtflame.

Dat je overal transports voor moest bouwen vond ik juist fijn. Dan was er tenminste een verschil tussen land en water, dat mis ik nu.

mepsteen 02-11-2008 21:11

BTW: snelle vraag; de chronosphere is toch nog steeds aanwezig of niet?

Dark Phoenix 02-11-2008 21:42

Citaat:

mepsteen schreef: (Bericht 28422345)
BTW: snelle vraag; de chronosphere is toch nog steeds aanwezig of niet?

Ja.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.