![]() |
Office 2007
Of zoiets dus.
Ik wil via surfspot office aanschaffen en aangezien ik dacht dat office 2007 de nieuwste versie voor windows (vista) is ben ik daar naar op zoek. Ik kan alleen niet de 'gewone' office vinden geloof ik. Wat ze wel hebben is MS Office Enterprise 2007, in de UK en NL versie. Ik krijg niet helemaal duidelijk of dit nou is wat ik nodig heb (en of er verschil is tussen deze versies anders dan de taal). Of kan ik beter MS Office 2003 nemen? |
Dan zou ik toch voor office enterprise 2007 gaan, want je kan ook office 2003 mee openen/bewerken.
En daarnaast heeft het opties wat 2003 en andere 2007 versies wel/niet hebben. |
Microsoft Office is de verzamelnaam voor een kantoorsoftwarepakket dat verschillende programma's bevat. Je kunt deze programma's alle apart kopen, maar dat is een dure aangelegenheid en daarom zijn er verschillende versies van Office te koop waarmee je meerdere programma's tegelijk kunt aanschaffen. Waarschijnlijk ben jij op zoek naar een versie die de programma's Word, Excel en PowerPoint bevat.
Office Enterprise 2007 is een erg uitgebreid pakket en bevat de afzonderlijke programma's Access 2007, Communicator 2007, Excel 2007, Groove 2007, InfoPath 2007, OneNote 2007, Outlook 2007, PowerPoint 2007, Publisher 2007 en Word 2007. Dit pakket zal waarschijnlijk zijn wat je zoekt. Wellicht heb je niet al deze programma's nodig, maar aangezien Surfspot alleen dit pakket aanbiedt tegen een erg voordelige prijs, kun je het gewoon kopen. Je hoeft niet alle programma's te installeren, maar kunt tijdens de installatie een keuze maken voor bijvoorbeeld alleen Word, Excel en PowerPoint. Ter vergelijking: MS Office 2003 Professional, de versie van Office 2003 die door SurfSpot wordt aangeboden, bevat de programma's Word 2003, Excel 2003, PowerPoint 2003, Access 2003, Publisher 2003 en Outlook 2003. De toevoeging NL en UK slaat inderdaad alleen op de taal van het programma. Koop je de NL-versie, dan zijn alle menu's, dialoogvensters et cetera in het Nederlands. Koop je de UK-versie, dan zijn alle menu's, dialoogvensters et cetera in het Engels. |
Het is echt een bizar groot pakket voor die prijs (rond de 50 euro) :eek:
Ik ga denk ik de 2007 dan maar bestellen:) |
Office 2007 is een typisch voorbeeld van een product dat te ver is doorgestreefd in gebruiksvriendelijkheid, niks is meer terug te vinden en de logica is ver te zoeken.
Doe mij maar Office 2003. |
TE gebruiksvriendelijk kan niet he. Er zit gewoon een andere logica in die even moet wennen, zeker als je al 10 jaar het oude systeem gewoon bent dan kan dit vreemd overkomen.
Ik werk nu ook al een jaartje met de 2007, en het wendt sneller dan verwacht. Kvind het allesinds toch een grote verbetering tegenover de vorige versie. |
Wat mij een voordeel lijkt van 2007 is dat je bij powerpoint je slides als pdf kunt opslaan, als je dan op een andere computer je presentatie moet afspelen weet je in ieder geval zeker dat er niet ineens rare tekentjes in staan...
|
Offtopic:
Citaat:
|
Citaat:
wist ik niet... |
Citaat:
Te ver doorgestreefd staat er, het doel is dus voorbijgestreefd. |
Het grootste deel van de mensen vindt Office 2007 toch wel fijn werken, is mijn ervaring. Het is inderdaad even wennen en de user interface is niet bepaald standaard te noemen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het meteen slecht is.
|
Ik had even tijd nodig om te wennen, maar vind Office 2007 nu echt heel fijn :Y
|
Office 2007 zou ik juist logischer durven noemen dan 2003: kop-en voettekst staat nu eindelijk bij opmaak en invoegen, terwijl dat vroeger bij beeld stond (de logica van de programmeurs zie ik wel, maar voor een beginnende gebruiker niet echt handig). Ze hebben bij 2007 wel iets te veel gefocust op de beginners, zodat oude rotten in het vak wel vaker beginnen te vloeken (door het gebrek aan echte menu's of echte aanpasbare werkbalken).
Wel zeer proper dat ze opmaakstijlen ook goed zichtbaar gemaakt hebben: zo gaan hopelijk meer mensen die gebruiken (want opmaak in documenten smijten die op de slechte manier begonnen zijn, is gewoonweg vreselijk tijdrovend). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |