![]() |
Wat durfde jij vroeger niet, maar nu wel?
Omdat je te verlegen, zelfbewust, zelfvertrouwenloos of weet ik was!
|
Vrouwen voortaan bitches noemen.
|
Zwemmen, want ik was nogal dik (om 't even zacht uit te drukken). Later durfde ik dat wél, maar niet in bikini. Nu durf ik dat ook 'gewoon' :).
Oh ja, en rokjes/jurkjes: hetzelfde verhaal. |
Och zoveel. Reizen met de trein of bus, ergens heen waar ik niemand ken, bellen naar helpdesks/instanties. Maar goed, dat is ook gewoon ouder worden.
|
Alleen boodschappen doen etc.
|
Slapen als er niemand thuis is. Ik doe het nog steeds liever niet maar ik kan het wel. Slapen met de deur dicht deed ik vroeger ook nooit, nu liever wel.
Presenteren, dingen opvoeren en dat soort dingen. Ik weet nog dat ik op de basischool poepzenuwachtig was toen we Idols na gingen doen (:D(n)) en dan had je 4 van die leeftijdsgenootjes van mij waar ik dan een liedje voor moest zingen en dat vond ik dan doodseng. Nu vind ik dat soort dingen ook niet eng meer, ik heb nu wel 'engere' dingen gedaan. Dingen vragen aan vreemden. Dingen doen die mijn ouders niet van me verwachten (toneelspelen, stoppen met hockey en weet ik veel wat allemaal.) Dat soort dingen. |
Me in de zelfde kamer begeven als een spin.
Mensen vertrouwen. |
Boos worden op vervelende telefonischverkopermeneers.
|
Alles.
Ik was vroeger een bange poeperd en nu best wel onverschillig |
ik durfde geen saaitopics aan te maken en nog steeds niet, dus doen jullie dat eens /hint
|
slapen zonder licht aan. Nu wel :D
|
* idd slapen zonder licht
* assertief zijn, er iets van zeggen als ik eerst was bijv * condooms/zwangerschapstesten/tampons kopen (vond ik eerst te genant hahaha :D) * de hele turnmikmak die ik op de alo geleerd heb, arabier flikflak, salto's uit de ring etc. * polsstokhoogspringen |
Alleen naar bed, buiten staan als er vuurwerk was, lopen zonder mijn handjes aan de tafel (dat is wel al 18 jaar geleden), alleen buiten in het donker, doen wat ik van papa en mama niet mocht en tegen mijn broer schreeuwen?
|
Oh, en nog iets van helemaal-niet-zo-heel-lang-geleden: in de stad fietsen.
Dat durf ik echt pas sinds m'n 13e :) |
Naar de winkel voor een boodschap.
|
Citaat:
|
in een achtbaan zitten en betalen in de winkel inderdaad :)
|
Als klein kindje was ik heel stoer, toen stapte ik op een groep 16-jarigen af om te vertellen dat ze geen lege blikjes op het schoolplein mochten laten slingeren. :D Als puber durfde ik vrijwel niets, nu durf ik weer bijna alles, behalve alles wat met slangen te maken heeft en enkele dingen die ik ook daadwerkelijk onverstandig acht.
|
Eerlijk zeggen als ik iets niet wil / niet leuk vind ipv 'aardig willen zijn en het dus niet melden'.
Terugpraten tegen de cassiere. Bellen naar instanties. Dingen dragen waarin meer huid te zien is dan als je een coll en een lange broek draagt. Mijn haar los dragen. |
Mijn mening uiten
|
vroeger durfde ik alles, nu niks:p
|
Oh, nog zo eentje idd: bellen!
|
Bellen.
|
Oh ja, tampons en maandverband kopen vond ik eerst heel genant, maar ja, je móet wel, dus was ik snel over die schaamte heen.
Bellen is ook een flinke. Gek genoeg vond ik het heel lang helemaal niet eng, daarna een hele tijd wel, en nu durf ik 't wel (maar alleen als 't écht moet ;) ). |
Hmm, lieverds ik doel niet op fobieën. ;)
Ik durfde niet korte mouwen aan! Ennem winkelen. Ennem nueffe geen zin, dus hoort ge later. :) |
De deur opendoen als er iemand aanbelt
Rokjes en dingen met korte mouwen dragen 's Nachts naar de wc gaan Nee zeggen |
Citaat:
|
oh... nog eentje:
'hoi' zeggen tegen de papa van m'n beste vriendin. Was vroeger echt als de dood voor die man :D |
Opbellen en zelf de telefoon opnemen. Gelukkig begin ik dat nou steeds meer te durven nu ik telefoniste ben. Echt een overwinning van mezelf dat ik uberhaupt naar zo'n bijbaantje durfde te vragen, maar ik wilde van m'n telefoonangst af. :p (Wel ben ik nog steeds 'bang' verkeerde dingen te zeggen en ben ik bang als de leidinggevende me een aanwijzing geeft omdat ik dan denk dat ik niet goed kan bellen. :s)
|
Ik ben het afgelopen jaar wat assertiever geworden, en uberhaupt wat minder sociaal gehandicapt. Dus ik durf me nu in meer sociale situaties te begeven dan vroeger, en het is minder vermoeiend geworden *O*
|
ik durf nu wel 'nee' te zeggen
ik durf sollicitatiegesprekken aan te gaan ik durf instanties te bellen ik durf mensen op straat aan te spreken die ik niet ken ik durf voor een (grote) groep te praten (zoals een presentatie houden of een congres leiden) en vast nog wel meer dingen. op zich heb ik de afgelopen 6 jaar best veel dingen geleerd. Ben nu veel zelfverzekerder en opener :) |
Citaat:
|
Vroeger was ik altijd heel bang om spuitjes te krijgen, nu durf ik ze zelf te zetten! *o*
|
vanalles, vroeger durfde ik bijna niks, nu superrr veel :D
|
Nou, vroeger durfde ik alles, tegenwoordig bijna niks. Ik zou niet weten wat ik vroeger niet durfde en nu wel. Ik kán wel meer, zoals boeken lezen in het duits, engels of frans, maar ik dúrf niet meer.
Ik durf bijvoorbeeld nog steeds niet in het donker naar de wc :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |