Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   nieuw geloof? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=170820)

OrangeWedge 28-07-2002 16:39

nieuw geloof?

Ik ben benieuwd......
Zijn er ook mensen die geloven in wat ze doen en die daar een soort 'eigen-bijbel' over zouden kunnen schrijven?
En waarom doe je dat dan niet? (in 1 zin)

- A.U.B. niet het nut van geloven! (anders wordt het zo'n hetse)
- keep in mind that; dit forum niet en bijbel is... blijf dus kort en bondig.

Kirk22 28-07-2002 16:59

zou ik best kunnen.
Ik leef namelijk niet 'goed' omdat ik dat moet voor een God, maar omdat ik dan mezelf in de spiegel aan kan kijken. En ik bepaal zelf wel, en dat kan ik denk ook wel goed beoordelen, of ik goed bezig ben of niet. Daar heb ik geen 'God' bij nodig.
Of dat toepasbaar is voor anderen weet ik niet, interesseert me eigenlijk ook niet.

utopian me 28-07-2002 18:31

hmm, best leuk idee! gewoon m'n eigen bijbel schrijven waar ik mijn principes/gewoontes inzet desnoods in de vorm van verhalen ofzo! nouja, ik denk dat iedereen dat wel kan want iedereen heeft toch z'n eigen principes en redenen waarom ze dingen doen of juist niet doen... mij lijkt het leuk, misschien doe ik het wel eens voor de lol voor mezelf :)

OrangeWedge 28-07-2002 18:47

Citaat:

utopian me schreef:
hmm, best leuk idee! gewoon m'n eigen bijbel schrijven waar ik mijn principes/gewoontes inzet desnoods in de vorm van verhalen ofzo! nouja, ik denk dat iedereen dat wel kan want iedereen heeft toch z'n eigen principes en redenen waarom ze dingen doen of juist niet doen... mij lijkt het leuk, misschien doe ik het wel eens voor de lol voor mezelf :)
idem 'als ktijd heb'...

disaster 29-07-2002 13:24

is op zig tog wel een verschil...

ik bedoel ik haat het als mensen zeggen dat ze niet in god geloven maar in zigzelf... ze zeggen dan dus dat zij geloven dat zij de aarde geschapen hebben, want dat is in principe de vraag... en daarbij: alsof gelovige mensen niet in zichzelf kunnen geloven ofzow :rolleyes:

en nee: ik ben zelf niet glovig

Dakraam 29-07-2002 21:32

Ik Geloof in mezelf en de dingen die ik doe, mijn Emoties zijn me bijbel...je leert er veel van.

Dakraam 29-07-2002 21:35

Citaat:

disaster schreef:

ik bedoel ik haat het als mensen zeggen dat ze niet in god geloven maar in zigzelf... ze zeggen dan dus dat zij geloven dat zij de aarde geschapen hebben, want dat is in principe de vraag... en daarbij: alsof gelovige mensen niet in zichzelf kunnen geloven ofzow :rolleyes:

vraagje...: vertel mij eens waarom jij de uitdrukking GELOOF ziet als SCHEPPING?....een geloof zie ik als een excuus voor alle goeie en slechte dingen die er in en om ons heen gebeuren...

KontraDix 30-07-2002 19:26

Bezig.

Freyja 01-08-2002 12:22

Citaat:

disaster schreef:

Dat is nou echt vaag gelul. Als ik in mezelf geloof wil dat niet zeggen dat ik in mezelf geloof als in god. Sheesh, natuurlijk denk ik niet dat ik de wereld geschapen heb...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.