![]() |
The Chronicles Of Narnia
Voorzover ik kon zien met de zoekfunctie nog geen topic over.
We hadden al The Chronicles of Narnia: the Lion, the Witch and the Wardrobe en nu is dus alweer een poosje Prince Caspian in de bios; respectievelijk een 7.1 en een 7.4 op IMDB. Terecht ook, overigens; hoewel het verhaal van Narnia niet specifiek origineel is, is Prince Caspian een goede, ambachtelijk gemaakte, grappige en spannende film. Ik wacht dus met spanning af tot deel drie in de bios komt: the Voyage of the Dawn Treader. De trailer: Loze feitjes: - De films zijn niet in chronologische volgorde, maar in publicatievolgorde. Het komt erop neer dat we eerst alle verhalen met de familie Pevensie krijgen, ook omdat dat het handigste is met casten. - Tussen deel 1 en 2 zit 1300 jaar (!) in Narnia, maar tussen deel 2 en 3 zit 'maar' 3 jaar in Narnia, terwijl er in beide gevallen in Engeland 1 jaar is verstreken. Het maakt dus echt compleet geen sense en er is geen verband tussen de tijd die verstrijkt in Engeland en in Narnia. Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik heb het idee dat de boeken veel meer kinderboeken zijn, terwijl ik de films geen kinderfilms vind; ik vind ze erg vermakelijk. Wat jullie? |
Ja heerlijke films :y
Ik kende de boeken ook niet, en heb nadat ik de eerste film zag het boek (of beter: de boeken) aangeschaft. Die vielen me echter een beetje tegen. Het zijn inderdaad echt kinderboeken. Wel mooi geschreven, maar redelijk oppervlakkig. Dus nu geniet ik gewoon van de films op zich :) |
Ik heb inderdaad in de boekenwinkel wel eens een stukje gelezen en daar kreeg ik het idee van dat het echt kinderboeken zijn. Maar dat klopt dus.
|
Wat een ranzige troep, die twee films.
|
Film 1 vond ik niet zo, maar deel twee vond ik zeer vermakelijk (Y). Heb de boeken hier klaarliggen, maar nog niet in begonnen.
|
Citaat:
|
Nou ja, 'ranzige troep' is misschien ook weer wat te sterk uitgedrukt...
Ben laatst naar deel 2 geweest, maar vond hem toch een beetje tegenvallen. Eigenlijk vond ik deel 1 leuker :S Maar wie weet herzie ik mijn mening nog! |
ik vind de boeken ge-wel-dig. ik moet wel zeggen dat ik ze in het engels heb, en ik lach me er een kriek mee :D vooral met the voyage of the dawn treader, daar kijk ik écht naar uit, naar de 'invisible people' *grijnst bij de gedachte alleen al*
|
Ik ben met de boeken opgegroeid, dus heb ook wel een zwak voor de films. Film twee was al een stuk beter dan de eerste, alleen het
Spoiler
De Pevensies zijn wel leuk en je mist -zeker- aan de The Horse and his boy weinig, dus ik begrijp wel waarom ze het zo doen. Voyage heeft Reepicheep weer, dus dat is een pluspunt (y) |
Erg vermakelijk, vooral Prince Caspian want wat is die Ben Barnes een knap mannetje!
|
Boeken niet gelezen, alleen deel 1 (Witch, Lion, Wardrobe) gezien en die vond ik suf. Deel 2 sta ik niet om te springen en deel 3 ook niet.
|
Als grote fan moet ik even reageren ;)
Ben met de boeken opgegroeid en lees ze sinds ik kan lezen, daarvoor werden ze me voorgelezen :cool: Ik vond de 1e film geweldig, 2e ook wel tof, maar al die actie was beetje overdreven.. het boek van Prince Caspian vind ik ook de minste. Kan niet wachten op de Voyage of the Dawn Treader-film, dat is echt één van mn favo boeken van de 7. Het leuke van narnia t.o.v. van bijvoorbeeld Harry Potter vind ik dat bij HP het elk boek weer een schooljaar is op Hogwarts met dezelfde hoofdpersonen. Bij Narnia wisselen de hoofdpersonen en locaties steeds af. Oh en de BBCfilms zijn, hoe oud en 'nep' ook, ook nog wel vermakelijk om te zien ;) |
Wat n00dles zegt.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Wauw :D Geweldig :D
|
hehe, dan moet je ze eens zien lopen in de film, 't zijn net levensgrote waggelende harige bowlingkegels :D
|
zoek eens op youtube naar 'bbc chronicles of narnia' - film staat er volgens mij volledig op.
edit: lopende bever te vinden op youtube: BBC Chronicles of Narnia: chapter 3/6 part 1/3 op 6min54 ;) |
Ik vond deel één "mwah", maar twee al een stuk leuker. Ik ben wel benieuwd naar deel drie dan! De boeken lees ik wel een keer als ik kinderen heb en ze voor kan lezen ;)
|
Ik heb de films van BBC ook nog liggen ja, maar eens kijken :o
|
Citaat:
|
Gelukkig bekijk ik fictie nooit op een ernstige manier en heb ik een zwak voor knulligheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Films vond ik wel aardig, prima vermaak. Ik hoop alleen dat ze niet alle boeken gaan verfilmen want dat wordt echt een drama. Overgens vind ik de films in sommige opzichten zelfs prettiger omdat het christelijke sausje er iets minder afdruipt dan in de boeken, waarbij het me soms te erg werd (zeker in het laatste deel)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35. |