![]() |
Draadloze router probleem
Hey iedereen,
ik heb sinds kort een draadloze router en op de pc's / laptop in het huis werkt hij prima, behalve op de hoofdcomputer. Toen ik de router aansloot moest ik een lan kabel van de router naar een computer doen om zo de boel in te stellen, dit lukte prima. Alleen op deze computer werkt internet niet goed. Alleen bij het opstarten heeft de computer 5 tot 10 minuten internet en daarna niet meer, terwijl de andere computers (en een wii) wel gewoon 24/7 internet hebben. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen? bvd! |
Dit zal ergens in de instellingen van je router moeten gebeuren. Welke router gebruik je?
Verder: --> S&M. |
Waar staat die router ten opzichte van die computer? Als er veel muren/vloeren tussenzitten, dan kan het signaal te zwak worden en heb je slechte ontvangst waardoor de verbinding soms wegvalt.
|
oh ja sorry >< ik heb een router van Sweex 50 Mbps
edit: De router staat er praktisch naast |
Hoe heb je die pc aangesloten, via kabel naar de router of draadloos?
|
via kabel naar router, maar hij zit draadloos op het netwerk
die kabel is er alleen voor dat ik een IP adres intyp om de instellingen te wijzigen |
je kunt ook instellingen wijzigen als je alleen via draadloos verbonden bent. wat als je die kabel eruithaalt? en wat als je draadloos uitschakelt en via die kabel op internet probeert te gaan?
|
Ik zou sowieso draadloos uitschakelen als je toch al via een kabel verbonden bent met de router. Bedraad is naast veiliger, over het algemeen ook sneller dan draadloos internet.
|
Wat is nou het probleem nog dan?:)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03. |