![]() |
boven de zon
zoek je nu jaren aan een stuk
door dromen van dag en nacht al schuivend, met facetten beelden van een stil moment slagregen als zegen en doorweekte kinderkopjes van geluk waar we op wegliepen terwijl 't gras zich aandiende als plek van zigeuner en zon gister nog zwevend stille monden, waaiweggevoel vrijheid op de brug, boven de zon ik ben elke dag alleen sinds ik droomde over een vriend mijn droom waarin alles begon |
Niet slecht. Ik erger mij alleen aan het gebrek aan interpunctie. Met uitzondering eens een komma. Alles lijkt ook zo onaf, door het gebruik van die korte regels denk ik. Je kan alles wel wat meer aaneenrijgen en er volzinnen van maken, dat vind ik mooier. Maar dat ligt natuurlijk aan je eigen smaak.
|
Citaat:
|
Halogeen, in de eerste strofe gebruikt hij toch ook een komma? Voor mij moet iets ook goed klinken als je het voordraagt, en een gedicht zonder interpunctie ga ik bij het spreken algauw 'aaneenplakken'. En je mag mij zeker Fay noemen, dat is mijn naam ;).
|
Citaat:
dit is mijn eerste schrijfsel sinds 3 jaar, dus dank voor het 'niet slecht' :cool: |
Nee hoor, hij is af. De abstractie maakt het in deze juist toepasbaar in iedere lezer's situatie.
|
ik vind het gedicht persoonlijk nog iets te abstract, kijk zelf maar of je daar iets mee doet of niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18. |