![]() |
Nieuwe grafische kaart
Hallo iedereen, Aangezien ik volgend jaar veel Photoshop ga nodig hebben en ook graag eens een spelletje zou kunnen spelen hebben ze mij aangeraden een nieuwe videokaart te installeren.
Ik ben heer helemaal een leek in so I'm calling you for help;) Mijn specs: Code:
Algemeen Ohja, Ik heb al een RAM latje bijgeprikt, nu is het 1GB & volgende week maak ik er 2 van:) Bedankt! |
Voor photoshop heb je geen zware videokaart nodig, laat ik dat even voorop stellen. Daarnaast is het wel handig om te weten wat voor spellen je ongeveer wilt spelen, en nog belangrijker, wat je budget is.
Je hebt een vrij oud moederbord met een AGP-slot, de huidige series videokaarten gebruiken een andere interface, maar er zijn ook nog wel AGP-kaarten te koop. Eén van je opties is bijvoorbeeld een videokaart met een 3850 chip zoals deze van sapphire. Een goedkoper alternatief is een chip van de generatie daarvoor, de 2600, ook van Ati, die vind je hier bijvoorbeeld voor 60 euro. /edit ik bedenkt me trouwens net dat we hier een hele mooie sticky voor hebben en dat daar alles ook wel overzichtelijk in staat... naja, nu heb je in ieder geval twee goede mogelijkheden. |
Lijkt me dan eerder zinvol ook eens wat aan die processor te doen. In ieder geval als het om spelletjes gaat.
|
Je hebt DDR
je hebt AGP en je ondersteund vast geen hoge FSB: Ik zou mijn moederbord upgraden! dan direct een videokaart erbij doen( goedkoop omdat photoshop op CPU werkt!!!) en misschien een dual core? daar heb je veel meer aan, al moet je dan ook DDR2 geheugen, zo word het bijna een nieuwe computer :P maarja het lijkt mij zonde nog een AGP kaart te gaan kopen nu bijna ALLES PCI-e is. |
Citaat:
Citaat:
Maar dat DDR2 Ram ga ik zoiezo nodig hebben als ik vet wil gaan multitasken.. En dan is misschien een Quad-core daarvoor toch een beetje interessanter. Citaat:
Tja. Weet iemand misschien nog een goedkoop high-end moederbord waar ik een Dual-core in kan steken? die grafische kaart zie ik dan later wel. Cheers_O_ |
Voor 120 euro heb je een Asus P5Q Pro, waar je dan bijvoorbeeld een E8400 van 140 euro in kan steken, voor 40 euro heb je dan 2 gig geheugen en dan heb je een leuk setje voor 300 euro.
|
Maar uiteraard zul je daar dan nog een (PCIe) videokaart bij moeten kopen, anders heb je er nog niet zoveel aan, dus dan ga je alsnog over de 300 euro heen.
|
koop gewoon MSI P45 ~ 80
E8400~ 130 2 GB DDR2 ram ~ 30 =================== 240 voor 60 euro een leuke videokaart, misschien iets 2de hands? of de E8400 2de hands en videokaart, dan zit er misschien iets erg leuks in! ps waarom wil je een High-end mobo?? |
Citaat:
Een (bijna) Hele nieuwe up2date computer voor €300! Maar, dan heb ik toch nog het probleem van de koeling, voeding etc? Citaat:
En ehm, wat is dan net het verschil tussen het moederbord van ASUS & dat van MSI? Ty_O_ |
Die moederborden zijn ongeveer vergelijkbaar, beide hebben een P45 chipset erop zitten. De MSI (P45 NEO-F) staat voor 77 euro in de pricewatch, de Asus (P5Q) voor 89 euro. Denk dat je bij Asus ook een stukje voor de naam betaalt, dus je kunt net zo goed voor de MSI gaan.
Probleem is overigens wel dat je een mini tower hebt, en dat daar alleen mATX (micro-ATX) moederborden inpassen, die zijn kleiner dan een "standaard" moederbord. Bovengenoemde bordjes zullen er niet inpassen. Je zou kunnen overwegen om een kast/voeding erbij te kopen, bijv. een AOpen QF50-serie. Die zijn voor tussen de 40 en 50 euro te koop en daar zit ook gelijk een goede voeding bij, dus dan heb je dat probleem ook opgelost. Koop er een Radeon HD3850 bij (prima videokaart) en je hebt voor 350 euro een goeie upgrade: http://tweakers.net/ext/pricewatch/?...1%2C218245%2F1 |
je kunt natuurlijk ook de videokaart en CPU 2de hands kopen, veel mensen hebben een E8400, dus ook best veel aanbod. en met de nieuwe ATI reeks stappen veel mensen over van videokaart!
|
Had een heel strak idee uitgewerkt hoe ik het ging doen maar dat kwam net iets boven de €480..
maar ik heb weel eens rondgekeken op internet en voor die prijs heb je een hele mooi computer(y) Specs: Citaat:
Redelijk, maar onboard video dus verwacht niet dat je ermee kunt gamen. ;)
|
Citaat:
En voor die prijs _O_ Bedankt iedereen, van mij mag er nu een slotje op, tenzij er geen nieuwe videokaart in dat moedebord past.. |
oude chipset van het moederbord
667MHz geheugen (800 kost 1 euro meer!!) geen videokaart Citaat:
|
http://i38.tinypic.com/xf98c6.jpg
tadaa 20 euro voor DVD spelertje erbij en dit is al beter geheugen!+ stilel snelle HDD ... |
Citaat:
& @ Rens, zie ik dat goed of isdaar een Asus moederbord voor €37_O_ |
zie je goed, dat is hetzelfde moederbord als in die PC die jij noemde! (voor hem inkoop is misschien net 2 tientjes :P)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |