![]() |
Langzame pc
Mijn computer is de laatste tijd ontzettend sloom. Als ik een spelletje wil doen, duurt het gigantisch lang, wil ik een filmpje kijken op youtube moet ik eerst enkele minuten wachten, en voordat mijn pc opgestart is is ie al 10 minuten verder..
Ik heb al verschillende dingen geprobeert, als de ccleaner, lavasoft, trend micro, maar het helpt allemaal niet echt. Mijn computer staat niet bomvol, dus het ligt niet aan de bestanden, ook heb ik bestanden die ik niet gebruik allemaal verwijderd. ik gebruik op het moment treatfire, lavasoft en norton (allemaal free downloads) als virusscanner.. weet iemand nog andere oplossingen... P.s. ccleaner heeft een heleboel bestanden van mijn pc gehaald, misschien dat het gaat werken binnenkort:P Groetjes Twirlliefhebber |
Hoe oud is de pc?
|
Norton gebruikt veel geheugen. Avira AntiVir is beter:y
|
Mijn pc is van december 2007, Norton is de 3 maanden probeerversie, en eigenlijk dus al uigeschakeld, op onze vaste computer beneden hebben we avira antivir. Maar wil dat dus zeggen dat ik norton ff helemaal moet verwijderen?
|
Ik ben geen expert, maar bij de mededelingen van software staat dat avira beter is, dan kan je norton wel deïnstalleren
|
Hoeveel vrije schijfruimte en werkgeheugen heb je? Daar zou het eventueel aan kunnen liggen.
|
werkgeheugen 2 gieg en 120GB harddisk, en die zit nog niet voor de helft vol....
|
met 2 gig zou je goed moeten zitten..
ken je niet iemand die er een beetje verstand van heeft en kan je die er niet naar laten kijken? Welk besturingssysteem heb je eigenlijk? |
het is me al gelukt. Ik had m'n computer gecleant, met ccleaner.nl en daarna moest ik hem opneiuwe opstarten omdat windows nieuwe updates had geïnstalleerd, en sindsdien gaat de pc weer op volle kracht vooruit.. Maar allemaal hartstikke bedankt:D
|
Nou alleen de gpedits nog (lees ander topic)
|
verwijder treatfire aub.
|
waarom moet ik threatfire verwijderen, dat is een hele goeie.. en werkt perfect
|
Citaat:
|
Dan maar ff een nuttige post:
-edit- En volgends verschillende comments vreet het resources > kan het systeem traag van worden. Maar ja, aan die 2gb werkgeheugen zal het niet liggen. |
Citaat:
idd en als die nog langzaam opstart kan dat komen doordat je veel dingen bij het opstarten tegelijk aan heb ga naar start->uitvoeren->msconfig en dan bij opstarten kan je aantal vinkjes weghalen want vaak staan er onnodige dingen bij weet je niet welke je uit kan zetten of aanlaten moet je gewoon even 1 voor 1 in google intypen en dan krijg je wel informatie over het programma wat erbij bedoeld wordt |
Het komt niet vaak voor, maar... Ik neem aan dat je al die programma's niet door elkaar gebruikt? Zelden dat dingen heftiger mis gaan dan wanneer verschillende anti-virusprogramma's tegelijk aan de slag zijn.
Opstarten kan ook een kwestie zijn van wat je hebt draaien. Ik heb PCs gezien die inderdaad meer dan vijf minuten deden over opstarten, maar dat was omdat er allerlei applicaties gestart werden die onnodig waren. Denk aan dingen als ondersteuningssoftware voor mobiele telefoons, realplayer, quicktime, msn.. Eigenlijk alles dat niet essentieel is voor windows en dat je niet constant gebruikt. Je kunt nakijken hoeveel dingen er in je opstartsector staan. Zit daar onnodig grut tussen, dan helpt het om ze niet langer met windows op te starten. Wat hierboven al gezegd werd: msconfig. Het opstarten-tab. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |