![]() |
Andere school
Hi forummers,
Ik word nu al ongeveer een half jaar "gepest". Dit omdat ik 17 jaar ben en nu net in klas 4 begonnen ben en binnenkort word ik al 18. Nu zitten er een paar in de klas die zitten constant te zeiken over dat ik dom ben enz. Nu zit ik erover te denken om naar een andere school te gaan... Welke school raden jullie me aan?; ik woon in overijssel... het moet een beetje een rustige school zijn, waar niet te veel leerlingen opzitten... Greetz me...:y |
Heb je al eens met iemand op school over het pesten gesproken?
Ik denk dat je topic beter op Algemene Schoolzaken past. Verder kan iets meer informatie geen kwaad als je wilt dat mensen een school noemen. Overijssel is behoorlijk groot, bovendien geef je geen niveau aan, iedereen kan zomaar scholen op gaan noemen, maar dat schiet niet zo op. ;) |
Oke ik woon in de regio Twente.
En ik doe nu KBL (handel) |
Maar denk je dat een schoolwissel de oplossing is? Op een andere school kan het toch net zo goed gebeuren?
Wat Leonoor zegt: ik zou er eerst eens op school over gaan praten... |
Ja ik ga er eerst met school over praten...
Maar ik ben benieuwd welke scholen jullie opnoemen en als het met de ingrijp van school het pesten niet ophoudt ga ik liever ergens anders heen waar ik wel een KANS heb om daar rustig mijn leerjaar af te maken...;) |
Er is ingrijpen en ingrijpen. Vaak zijn scholen helemaal niet bereid écht op te treden tegen anti-sociale pestkoppen tenzij ze een flinke schop onder hun kont krijgen. Kwestie van ze van de ernst van de situatie doordringen en actie eisen.
|
Ja, maar welke school doet dat nou? Echt ingrijpen? Maar ik denk dat weglopen niet de oplossing is. En dat zij jou pesten, zegt meer over hun intelligentie dan die van jou. :rolleyes:
|
Toen ik KBL deed zat er ook een meisje van 18 in mijn klas. Die werd niet eens gepest. Dus óf jij bent een softie of je hebt wel heul erge pestkoppen in je klas. Vragen aan de teamleider of hij er iets aan wil doen, merk je dat het onbegonnen werk is je mentor en je teamleider nogmaals vragen er iets aan te doen. Zo niet, vraag je of je moeder/vader/zus/broer willen bellen naar de school om te vragen waarom er niets gedaan wordt aan de pesterijen tegen jou. Probeer het gewoon te negeren (jaja, makkelijker gezegd dan gedaan) cliché, maar het is zo.
|
Als jij zo oud bent, ben je vast sterker dan hun. Sla ze gewoon in elkaar:D
Nee, ik denk ook niet dat het een goede oplossing is om van school af te gaan. Je kunt dus naar iemand van je school gaan, of je kunt die gasten die zitten te kutten zelf aanspreken, of samen met je mentor/teamleider/wat dan ook. Ik begrijp wel dat je dan denkt dat je dan voor lul staat, maar dat is alleen de eerste dagen. Daarna denken ze er niet meer aan. Bij mij in de klas was ook iemand die eigenlijk gewoon geen vrienden had en die was toen naar de mentor gegaan en toen kwam de mentor met ons praten en in het begin vonden we het wel debiel, maar 1 of 2 dagen later dachten we er al lang niet meer aan. |
Citaat:
Daarna heb je tevens een argument om de schoolleiding tot ingrijpen te dwingen. Maar dan zit je weer met de situatie dat je het uit moet leggen en daarna verrekte rustig over moet komen om geen angst te zaaien onder klasgenoten, want die pestkoppen zullen, typisch en aso als de meesten zijn, daarna direct de slachtofferrol aantrekken en beweren dat de TS agressief is. |
Citaat:
|
Of lach hun vierkant uit hun gezicht. Voor mij hielp het toch :) (werd wel 'gepest' om een andere redene..) Iig laten merken dat het je niets doet. ^^
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |