![]() |
nog altijd niet ongesteld na eerste keer
een vriendin van mij heeft 2 weken geleden voor het eerst sex gehad, het was toen zonder condoom maar er werd niet klaargekomen, nu is ze wel ongerust want ze heeft nog altijd haar regels niet gehad.
is dit normaal? |
Zonder condoom of andere voorbehoedsmiddelen vrijen is niet aan te raden. Voor het zingen de kerk uit gaan is Russische roulette. In principe kan een vrouw namelijk op elk moment een ovulatie hebben (zelfs tijdens een menstruatie).
Ik zou haar aanraden om snel te testen hoe het er voor staat (zwangerschapstesten zijn te halen bij de drogist). Neuken is namelijk geen activiteit waardoor je normaal gesproken onregelmatiger ongesteld van wordt. Er zijn zelf aanwijzingen dat het regelmatiger maakt. Verder zou ik haar aanraden die onzin van romantiek en lust even aan de kant te zetten voor simpel logisch nadenken: Geen seks zonder condoom of ander voorbehoedsmiddel tenzij je kinderen wil. |
Ik sluit me aan bij bovenstaand. Even een zwangerschapstest doen, dan weet je dat tenminste zeker. Als ze nog niet zo lang ongesteld is, kan het zijn dat ze nog erg onregelmatig is, maar dan nog is een test wel handig. Verder is de pil misschien een idee?
|
ze is 5 dagen te laat is dit normaal?
|
Citaat:
|
Citaat:
oooooh ja hoor. Serieus, je krijgt een enorm goede tip en daar doe je niks mee? |
Citaat:
|
Seks zonder klaarkomen:n
Neuken zonder enige vorm van anticonceptie is dom dus natuurlijk is er een kans dat ze zwanger zou zijn. Wat erg zou zijn, want seks zonder klaarkomen is het dan nog niet eens waard |
ja we denken ook dat ze zwanger is nu :-s wat kan ze nu nog doen? kan ze abortus plegen? hoe zit dit allemaal in elkaar?
|
Citaat:
|
Citaat:
Doe wat Kitten' 85 in zijn eerste reactie aanraadde. |
Citaat:
1) Pak je pinpas en huissleutel (en evt fietssleutel) 2) Ga naar de drogisterij (Kruidvat, DA, Etos, etc) 3) Koop een zwangerschapstest. 4) Ga weer naar huis. 5) Maak het doosje open en lees de instructies. 6) Ga naar de wc (je vriendin dus) en plas over het daarvoor bestemde gedeelte heen 7) Wacht de tijd die daarvoor aangegeven staat (waarschijnlijk 2 minuten) 8) Kijk naar het schermpje en kijk bij de instructies wat het betekent. |
9) Pak je bibliotheekpas, huissleutel en fietssleutel
10) Ga naar de Bibliotheek 11) Leen minstens 3 boeken over seksuele voorlichting 12) Lees deze boeken goed door. Als het te moeilijk is, ga terug naar stap 9. |
Van de eerste keer kan je helemaal niet zwanger worden. :eek:
:rolleyes: |
Citaat:
9a) wanneer ze zwanger is (wat jullie kennelijk niet willen) dan zou ik een afspraak maken bij de huisarts voor verdere begeleiding 9b) wanneer ze niet zwanger is heb je je om niks druk gemaakt. (hé iemand was me al voor) |
Citaat:
|
Citaat:
:D hihi |
ok test gedaan met predictor en het was negatief,we gaan dinsdag naar de dokter voor te zien waarom ze overtijd is..
iemand enig idee? |
Stress, leeftijd, toeval
|
Kdenk dat ze voor dinsdag al wel ongesteld is. Wss gewoon stress. Toen ik nog niet aan de pil was ik zo vaak een paar dagen te laat.
|
Weet je zeker dat je het niet zelf bent?
|
Heb je ook een SOA test gedaan? Lijkt me een goede om de dokter om te vragen.
|
Citaat:
|
zonder condoom maar er werd niet klaargekomen, nu is ze wel ongerust want ze heeft nog altijd haar regels niet gehad.
ik hoop dat dit een koffer is, anders blijf ik me toch verbazen over het falen der sexuele opvoeding |
17, bijna 18 en dan nog niet van de bloemetjes en de bijtjes weten.
NEUK DAN NIET.... |
Citaat:
|
Citaat:
ook had ze veel bloed verloren de eerste keer, speelt dit mee? wat bedoel je met toeval :s ze heeft ze nog altijd niet en 3 testje bleken negatief te zijn en de dokter weet er natuurlijk ook niets van, "kom volgende week eens terug" was het antwoord. |
Citaat:
Verder gebruik je in het vervolg een anticonceptiemiddel, dumbass. |
Citaat:
Waarom ze dan niet ongesteld is, weet ik ook niet. Je zou inderdaad door het verliezen van bloed een soort vaginale (locale) stress hebben veroorzaakt waardoor ze niet ongesteld is geworden. Er zijn genoeg redenen en ze werken per vrouw verschillend (er zijn vast vrouwen die een 2-weekse cyclus krijgen onder hevige stress). |
Citaat:
tussen het begin van de menstruatiecyclus (dag 1 als het ware) en de ovulatie(zeg dag 14) vinden er een aantal dingen plaats: hormonen die actiever worden, klaarmaken voor de ovulatie en het aandikken van het baarmoederslijmvlies. Als de ovulatie heeft plaatsgevonden, dan "gaat" de eicel (bevrucht of onbevrucht) richting baarmoeder, na ±2 dagen nesteld de eicel zich in het baarmoederslijmvlies in, als er bevruchting is opgetreden voor deze tijd dan zal er een baby uit groeien, als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, dan `sterft` de eicel af, en het baarmoederslijmvlies wordt afgevoerd; de menstruatie. En dan begint het weer van voor af aan. OT: Je vriendin kan zwanger zijn van voorvocht. dit bevat namelijk ook spermacellen en hier kun je dus zwanger van raken(geen zaadlozing nodig voor voorvocht) Maar, aangezien er 3 tests negatief waren lijkt het me duidelijk dat ze niet zwanger is en dat je de oorzaak van het te laat beginnen met menstrueren elders moet zoeken |
Owjee, 2 naieve pubers bij elkaar.
Waarom is het nou zo moeilijk om EERST te lezen hoe je een kind moet voorkomen, en daarna pas aan seks te gaan beginnen? Waarom de menstruatie uit blijft? Ik ben er 90%van overtuigt dat dat stress is! Maak eens een romantisch avondje voor haar, met bijvoorbeeld een ontspannen bad, diner, iets anders.... Ik weet bijna zeker dat ze dan zo gaat vloeien. Tip voor de volgende x, ook van voorvocht kun je zwanger raken, dus altijd een voorbehoedsmiddel gebruiken! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38. |