![]() |
Internationaal treinverkeer; Aanbevelingen door werkgroep CDA en CU
En het is zowaar een mooi verslag met bruikbare aanbevelingen. Onderaan het document vind je een overzicht van de aanbevelingen.
http://www.cda.nl/Portals/0/docs/rap...einverkeer.pdf |
Er staan zeker goede punten in. Ik zou het alleen nog veel verder willen doorvoeren: zorg ervoor dat er één groot Europees spoorwegnetwerk ontstaat waarbij de effecten van landsgrenzen niet meer te zien zijn. En dan heb ik het niet over een HSL-netwerk, maar over een netwerk van normale (stoptrein, IR, IC, e.d.) goedkope spoorverbindingen zonder reserveringsplicht.
|
Politici die zinnige dingen zeggen over treinverkeer. :|
Maar ja, hoe gaat dat zovaak met zulke rapportjes he, ergens onderwin weggestopt... |
Citaat:
Wat ze schrijven over Hengelo-Bad Bentheim suggereerd dat ze zelfs onderzoek hebben gedaan voordat ze dit schreven, want de frequentie op dat toch vrij drukke traject is een ramp. Als dat allemaal beter aan zou sluiten zou je een stad als Hamburg in 4-4,5 uur kunnen bereiken in plaats van 6. |
Citaat:
En Groningen - Leer wordt hoogstwaarschijnlijk ge-electrificeerd. Dan wordt het een uur of drie vanaf Groningen en nog steeds 5 vanaf Utrecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn juist die enorme overstaptijden die de reistijd zo lang maken. Wat is je 3 minuten hoefde te wachten in plaats van 23? |
Citaat:
|
Oh; BRON voor die 93,6%: Rail Magazine september en NS.nl
|
|
Volgende vraagL met watvoor materieel dannnn?
|
Citaat:
|
Het gaat ook niet ten koste van het huidige materieel. Ik denk ICE-TD :D
|
Citaat:
Ik heb de post even iets verduidelijkt. |
Huidige verbinding bedoelde ik ook. De zin daarna was voor tet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |