Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Internationaal treinverkeer; Aanbevelingen door werkgroep CDA en CU (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1710295)

deadlock 22-08-2008 10:56

Internationaal treinverkeer; Aanbevelingen door werkgroep CDA en CU
 
En het is zowaar een mooi verslag met bruikbare aanbevelingen. Onderaan het document vind je een overzicht van de aanbevelingen.

http://www.cda.nl/Portals/0/docs/rap...einverkeer.pdf

Commendatore 24-08-2008 16:16

Er staan zeker goede punten in. Ik zou het alleen nog veel verder willen doorvoeren: zorg ervoor dat er één groot Europees spoorwegnetwerk ontstaat waarbij de effecten van landsgrenzen niet meer te zien zijn. En dan heb ik het niet over een HSL-netwerk, maar over een netwerk van normale (stoptrein, IR, IC, e.d.) goedkope spoorverbindingen zonder reserveringsplicht.

Quantes 25-08-2008 19:02

Politici die zinnige dingen zeggen over treinverkeer. :|

Maar ja, hoe gaat dat zovaak met zulke rapportjes he, ergens onderwin weggestopt...

T_ID 27-08-2008 21:49

Citaat:

Quantes schreef: (Bericht 28065087)
Politici die zinnige dingen zeggen over treinverkeer. :|

Überhaupt, CU en CDA, zinnig.. :eek:

Wat ze schrijven over Hengelo-Bad Bentheim suggereerd dat ze zelfs onderzoek hebben gedaan voordat ze dit schreven, want de frequentie op dat toch vrij drukke traject is een ramp.

Als dat allemaal beter aan zou sluiten zou je een stad als Hamburg in 4-4,5 uur kunnen bereiken in plaats van 6.

deadlock 27-08-2008 22:29

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 28077505)
Überhaupt, CU en CDA, zinnig.. :eek:

Wat ze schrijven over Hengelo-Bad Bentheim suggereerd dat ze zelfs onderzoek hebben gedaan voordat ze dit schreven, want de frequentie op dat toch vrij drukke traject is een ramp.

Als dat allemaal beter aan zou sluiten zou je een stad als Hamburg in 4-4,5 uur kunnen bereiken in plaats van 6.

Hamburg in 6 uur? No way. Het is nu 4:31 vanaf Amersfoort. Zie www.bahn.de

En Groningen - Leer wordt hoogstwaarschijnlijk ge-electrificeerd. Dan wordt het een uur of drie vanaf Groningen en nog steeds 5 vanaf Utrecht.

T_ID 29-08-2008 21:34

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28077702)
Hamburg in 6 uur? No way. Het is nu 4:31 vanaf Amersfoort. Zie www.bahn.de

Ik heb het in praktijk gedaan, het is toch echt vlak onder de zes uur. Maar goed, tweemaal een half uur wachttijd tikt natuurlijk wel aan. Wie perfecte aansluiting heeft en vrijwel rechtstreeks gaat zal er sneller zijn.

deadlock 30-08-2008 09:25

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 28087426)
Ik heb het in praktijk gedaan, het is toch echt vlak onder de zes uur. Maar goed, tweemaal een half uur wachttijd tikt natuurlijk wel aan. Wie perfecte aansluiting heeft en vrijwel rechtstreeks gaat zal er sneller zijn.

Perfecte aansluiting? In Osnabrück heb je 23 minuten overstap tijd en ik heb alle 5 de keren de aansluiting gehaald.

T_ID 01-09-2008 16:06

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28088625)
Perfecte aansluiting? In Osnabrück heb je 23 minuten overstap tijd en ik heb alle 5 de keren de aansluiting gehaald.

Met een perfecte aansluiting bedoel ik dan een aansluiting dat je volgende trein al netjes staat te wachten bij aankomst, en je dus niet hoeft te wachten.

Het zijn juist die enorme overstaptijden die de reistijd zo lang maken. Wat is je 3 minuten hoefde te wachten in plaats van 23?

deadlock 01-09-2008 21:44

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 28098683)
Met een perfecte aansluiting bedoel ik dan een aansluiting dat je volgende trein al netjes staat te wachten bij aankomst, en je dus niet hoeft te wachten.

Het zijn juist die enorme overstaptijden die de reistijd zo lang maken. Wat is je 3 minuten hoefde te wachten in plaats van 23?

Zo werkt het in Duitsland niet. Daarnaast heb je met die 23 minuten overstaptijd nog steeds 4:31 reistijd. Niet miepen, ik weet 100% zeker dat ik die aansluiting vaker nodig heb dan jij. En mócht je hem missen, dan gaat er een uur later nog een. In Bad Bentheim is er 15 tot 20 minuten speling voor de douane en eventuele opgelopen vertraging binnen Nederland (waarop de kans steeds kleiner wordt, aangezien het afgelopen half jaar 93,6% van de treinen met minder dan 5 minuten vertraging heeft gereden), wordt dat makkelijk ingehaald.

deadlock 01-09-2008 21:50

Oh; BRON voor die 93,6%: Rail Magazine september en NS.nl

deadlock 05-09-2008 13:40

http://www.nu.nl/news/1730629/10/Int...naar_Aken.html

:cool:

Quantes 05-09-2008 17:33

Volgende vraagL met watvoor materieel dannnn?

Commendatore 05-09-2008 18:11

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28121957)

Op zich vind ik dat prima, maar dan moet die IC wel binnen het normale tariefsysteem blijven en moet het niet ten koste gaan van de treindienst die nu tussen Heerlen, Aken en verder rijdt.

deadlock 05-09-2008 18:45

Het gaat ook niet ten koste van het huidige materieel. Ik denk ICE-TD :D

Commendatore 05-09-2008 18:53

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28123634)
Het gaat ook niet ten koste van het huidige materieel. Ik denk ICE-TD :D

Ik had het niet over het materieel he.:p

Ik heb de post even iets verduidelijkt.

deadlock 05-09-2008 18:54

Huidige verbinding bedoelde ik ook. De zin daarna was voor tet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.