Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Vwo of hbo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1711130)

Bizzé 27-08-2008 10:48

Vwo of hbo

Oke, zo zit het;

Ik heb in 2007 mijn havo diploma gehaald (NT + bio), daarna ben ik werktuigbouwkunde gaan doen, om er na een half jaar achter te komen dat het niet is wat ik wil blijven doen, ik ben dan ook toen gestopt)

Nu heb ik maandenlang naar studies en alternatieven gekeken en ik kwam er niet uit, met name omdat de studies op het HBO me niet zo interesseerde als die op de uni. De WO studies die me interreseren zijn nu vooral criminologie en filosofie (al wordt het waarschijnlijk niet dat laatste).
Tot ik de studie VWO versneld (/sprintvwo) zag. Ik heb me hiervoor ingeschreven bij de VAVO (kw1c Den Bosch). Sowieso zou het een heel pittig jaar worden, maar nu blijkt dat ik vanwege de nieuwe stijl óók nog Duits en Frans erbij krijg, wat beide vakken zijn waar ik echt slecht in ben en 3 jaar niet heb gehad..

Dus ik begon begin deze week te stressen, en zit er nu aan te denken om me last minute in te schijven voor een hbo studie toegepaste psychologie (eindhoven), om mijn P te halen en dan naar de uni te gaan..

Ik moet dus echt deze week kiezen en vroeg me af wat het slimst is, ik zou vwo graag doen maar als ik het niet haal (waar ik de kans groot op acht) moet ik er weer 2 jaar over doen, en dat heb ik liever niet..

edit; net nog met mijn vader gebabbeld en opzich denk ik dat het misschien wel slim is om er 2 jaar over te doen, zodat het wat makkelijker is en ik wat ook een wat relaxter leventje kan leiden.. Dan kan ik in het 2e jaar de vakken doen die ik in het eerste jaar niet haalde..

Wat denken jullie? Ik weet dat het mijn eigen keuze blijft etc. maar ik vraag me af wat jullie het slimst lijkt, ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer :|

Anika 27-08-2008 11:48

Als je het toch niet erg vindt om VWO in twee jaar te doen, dan begin je daar toch gewoon mee? Je kunt dan alsnog proberen om alles in één jaar te halen en als dat niet lukt doe je het gewoon in twee jaar. Daarnaast kun je met VWO uit veel meer studies kiezen dan met een HBO propedeuse, dus dan hoef je je studiekeuze op de uni nu nog niet direct vast te leggen.
Bovendien, als je een HBO propedeuse wilt halen is het ook maar de vraag of je die binnen één jaar binnen hebt.
Nouja, ik zou dus gewoon voor VWO gaan. Succes met je keuze.

martijn1985 27-08-2008 19:17

Daar komt nog bij dat het VWO een betere voorbereiding is op de uni dan je HBO-P. Veel mensen die via die laatste weg op de uni komen moeten na een tijdje afhaken.

T_ID 27-08-2008 21:10

Citaat:

martijn1985 schreef: (Bericht 28076079)
Daar komt nog bij dat het VWO een betere voorbereiding is op de uni dan je HBO-P. Veel mensen die via die laatste weg op de uni komen moeten na een tijdje afhaken.

True, dat vertelde de studiecoördinator op mijn opleiding me ook al. Tevens de reden dat ze het pad HBO-p -> uni proberen te hinderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.